CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

torsdag 29 mars 2007

Kulturella skillnader

Alltsa jag har alltid vetat att Engelsmannen o vi har valdigt olika smak nar det galler inredning och sa, men idag blev jag sa sur nar jag kom hem ifran jobbet!! Vi har 'plats' for oppna spisar i alla rummen i huset men eftersom vi slangt ut de gamla hemska gasspisar som satt dar forrut sa har vi det senaste bara haft hal i vaggarna dar de suttit. Eftersom vi inte har rad att kopa nya spisar till alla rummen nu sa bestamde vi att vi skulle mura igen halet i koket eftersom vi anda kommer ha bordet o stolarna i vagen dar och en oppen spis knappast skulle synas anda. Sagt o gjort, idag har vi haft en kille har som murade igen och spacklade halet. Vi visste ju innan att man maste satta nagon slags ventil i murstocken eftersom det annars blir fuktigt o slutligen mogligt i halet men dom om min forvaning nar jag kom hem i kvall o det sag ut sa har:



Killen har satt ventilen mitt pa vaggen!!! Helt otroligt. Vi trodde ju sjalvklart att han skulle satta den nere vid golvet. Till saken hor att just den vaggen har vi kopt en tapet till och ska ha som fondvagg. Det blir ju skitfult med en stor vit plastventil mitt i tapeten. Aaaaaargggg jag blir vansinnig! Ingen har verkar dock forvanad, utan tycker mest att jag ar fanig som ar sur. Och fanig kanske jag ar, men nar vi lagger ner sa mycket pengar o energi pa att renovera huset sa ar det val klart att man vill att det ska bli fint!?

Betydligt gladare blev jag over de pask presenter Nils o jag fatt idag :-) Ben kopte paskliljor och en 'hink' med solros fron i som vi ska sa till mig och en paskhare i vit choklad till Nils. Jatte nyttigt sakert... ;-) Jana kopte ocksa choklad till Nils o till mig kopte hon ett par go'a strumpor som ska varma upp mina fotter pa vara kalla golv. Tydligen ger man alltid varandra underklader o strumpor till Pask i Checkien (Jana ar dar ifran..) for far man inga nya underklader sa (har kommer annu en kulturell skillnad) sa kommer lammen att 'skita' pa en nasta ar. Ja det later ju helt galet, men det var sa Jana sa till mig idag. Hahahaha

0 comments: