CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

tisdag 8 september 2009

Sofia

Var lilla tjej ar hela elva manader nasta vecka och hon har verkligen utvecklats den har sommaren. Fran att mest ha suttit och studerat omgivningen kryper hon nu omkring och upptacker den. Hon staller sig upp och gar langst med mobler och leker valdigt mycket och helst da med Nils och hans leksaker! Borjat prata lite har hon ocksa. Mamma, dadda, katt, titta da, hej a och andra ord bubblar ur henne och hon harmar olika ljud mest hela tiden. Jatte roligt!!



Med Desiree!

Hon ar sa otroligt go den har lilla tjejen och det gor ont i hjartat nar jag inser att vart lediga ar ihop snart ar slut och jag ska behova lamna bort henne flera dagar i veckan. Men det gar val det ocksa...

I dag kommer for ovrigt Nils lararinna hit for att halsa pa oss innan det ar dags for Nils att ga till skolan. Uniformen ar tvattad och upphangd och allt som behovs kopas nu ar en gympapase och sen ar han redo!

11 comments:

Mia sa...

Underbara, söta lilla Sofia! Vilken liten prinsessa! Men oj vad tiden går fort, hon fyller ju snart 1 år. Roligt att hon börjar ta sig runt på egen hand och kan upptäcka världen. Och Nils ska börja skolan, stora killen. Snart sitter vi med tonåringar och undrar vart tiden tog vägen. Kram!

Annika sa...

Nämen där var ju Desiree också!!! KUL!!

Sofia är verkligen så himla söt!! OCh snäll har hon väl varit sen den dagen hon föddes, visst?
Jag minns ju som igår när hon födded. Attans så tiden springer!

Ja, Mia och Millan, snart sitter ni där med tonåringar och undrar vart tiden tog vägen...NOG är det så, säger en som vet :-)

Och Nils börjar skolan...IIIIHHH!!!

Jättekram!!!

Lullun sa...

Det strulade med min förra kommentar, så jag försöker igen, hihi:

Nej, så stoor hon har blivit! Ekstra kul för mig att se och läsa då jag ju har en systerdotter på samma ålder (hon blir ett om 1,5 vecka) och jag har inte sett ett endaste foto sedan dopet i maj. En av nackdelarna med att bo så långt borta.
Njut nu av barnen innan skola och dagis! :-)

Emmama sa...

Så fin hon är och nästan ingen bebis längre! Hoppas det kommer kännas okej att börja jobba igen och ha Sofia på dagis, det gör det säkert. Vad härligt att läraren kommer och hälsar på, hoppas det gick bra och att de fick ett fint möte hon(han?) och Nils.

Kram!

Desiree sa...

Sofia är ju en underbar liten tjej. Jag är så glad att jag fick möjligheten att träffa både dig och henne i Karlskrona i sommar. Oj vad jag blev förvånad men glad över det fina kortet på MIG och Sofia. Tänk att tiden går så snabbt och att hon redan hunnit bli 11 månader. Jag kan tänka mig att det känns lite jobbigt att behöva lämna iväg henne snart under dagarna. Tiden går alldeles för fort eller hur? Hoppas att allt går bra med Nils och nya skolan denna vecka.

Kram

Malin O sa...

Ååååh, vad hon är söt! Och så stor redan. Fasen vad synd att vi gick om varandra i somras och att jag aldrig hann se dina trollisar (och dig med såklart). Tänk att hon snart är ett helt år! Jag har i skrivande stund min minste i knäet och han ställer just nu hundra frågor om Sofia. Vad heter den bäbisen? Hur många år är bäbisen? Kan den (!) prata. Hihi. Så jag berättar att denna söta bäbisen minsan kan prata engelska och då säger Elliot högt och tydligt PLEASE som är det enda engelska ord han kan. Och jag tänker att det är ju faktiskt ett rätt bra ord:-)

Ha det gott och ta hand om dig och de dina.//Malin

Millan sa...

Mia - ja precis sa ar det ju! Jag tycke att de har fyra aren har gatt otroligt fort och om fyra ar till sa kommer sofia borja skolan och vara pojkar ar 8 ar! Helt otroligt!! Kram

Annika -
Ja det var sa himla skoj att vi hann traffa Desiree i Karlskrona. En riktig bonus!
:-D ja du vet ju av erfarenhet hur otroligt fort tiden gar och att man plotsligen sitter dar med en tonaring i huset. Jag tycker det kanns konstigt nog att jag ar 'stor nog' att ha ett barn som ska borja skolan! :-)
Ja Sofia ar en riktig goding och valdigt latt att ha att gora med. Hon bara 'hanger med' och ar oftast valdigt glad sa det har varit ett harligt ar tillsammans. Det gor ju att det kanns extra jobbigt nu nar den lediga tiden tillsammans snart ar over...
Japp... imorgon ar dagen D. Rapport kommer!
Kram

Lullun - ja de vaxer sa det knakar de sma och de thander sa himla mycket i den har aldern. De blir sa mycket mer med och ar inte 'bebisar' pa samma satt langre. Jag kommer faktiskt ihag att du fick en systerdotter i faggorna dar nar jag var hoggravid! Visst ar det nackdelen med att bo sa langt borta. De vaxer ju ifran en nar man inte ser dem sa ofta.
Vi njuter i fulla drag har. Har lyckats att dessutom fa sol och fint vader sa det kanns skont sa har den allra sista dagen innan skolstarten.
Kram

Emma - jag oroar mig en hel del infor att borja jobba och lamna sofia pa dagis. For att vara arlig langtar jag tillbaka lite till jobbet for jag trivs ju dar, men tanken pa att inte vara med sofia hela dagarna ar hemsk! Men man vanjer sig val... det gjorde jag ju med Nils aven om hjartat blodde de forsta veckorna nar han var sa ledsen nar vi lamnade honom :-(.
Hembesoket fran lararen i gar gick valdigt bra. Hon ar verkligen trevlig. Jatte gullig och verkar valdigt ordningsam. Hon kanner redan till mycket om barnen och verkar vara valdigt intresserad av att lara kanna dem. Lararassistenten som ocksa ar med hela dagarna var ocksa med. En aldre dam som ar himla mysig hon med sa det kandes bra nar de varit har. Nils verkar valdigt fortjust i dem dessutom sa det ar skont!
kram

Desiree - jag ar ocksa valdigt glad att vi hann traffas. Sa kul att kunna konstaterar att man 'funkar ihop' aven i verkliga livet och inte bara i bloggvarlden :-).
Ja tiden gar verkligen alldeles for fort. Aldrig har ett ar gatt sa fort som det har sista... lite laskigt! Jag har flera vanner som ar gravida och ska ha precis i faggorna dar jag fick Sofia for ett ar sedan och som precis gar pa mamaledighet nu. Det gor ju att det kanns extra konstigt att jag plotsligen ska ga tillbaka och behova lamna bort min lilla tjej. Men... som sagt, det brukar ju funka och jag ar ju inte den forsta att lamna bort mitt barn till dagis. Men trist r det! Aven om det i och foor sig ska bli skoj att borja jobba ocksa...
Kram

Malin - ja sa himla trist att vi inte hann ses i somras. En sa kass timing! Men vi kommer hem i jul i gen sa da hoppas jag vi hinner ses. Mer an en gang dessutom!!!!
Vad sot han ar Elliott! Den dar babisen... hahahaha. Ja det ar ju inte latt att se att det ar en tjej nar hon inte har nagot har. Hon ser verkligen ut som en bebis fortfarande! :-)
Please ar faktiskt ett valdigt anvandbart och bra ord... sarskilt som det faktiskt inte finns nagon direkt oversattning pa svenska :-).
Kram!

Saltistjejen sa...

Vilken liten goding!!! Så himla söt! Och jag tycker personligen att det är roligt när de blivit såhär stora att de börjar interagera med med omginvningen. Prata och greja. Ella pratar ju inte alls än. Babblar en massa gör hon såklart men än säger hon inte mycket som man förstår. Haha hennes första ord var dock på spanska men det säger hon inte längre. Däremot säger hon ett par ord som vi inte förstår men som är samma varje gång så i hennes värld betyder de säkert något. Jag längtar jättemycket efter att man ska kunna kommunicera mer med henne. DET ser jag fram emot.
Sedan blir det säkert bra med Sofia på dagis också. De lär sig mycket och utvecklas väldigt mycket när de får vara med andra barn och vuxna. Men visst förstår jag att du kan känna lite separationsångest också. Ni har ju varit tillsammans så länge nu.
Stor kram!!!!

Millan sa...

Saltis - ja jag har nog alltid lidit lite av separationsangest sa det handlar mest om det. Men det ar ju en vanesak och jag hoppas att det gar bra och att allt klaffar med skola for Nils, dagis for Sofia och jobb for mig. Det ar mycket att vanja sig vid for oss alla nu!
Det ar sa himla roligt nar de blir lite aldre och borjar kommunicera!! Plotsligen forstar man hur otroligt mycket de faktiskt forstar! Nils sa nagra enstaka ord valdigt lange men sedna kom allt pa en gang och han kom med langa haranger av ord och meningar. och nu ar det svart att fa honom att vara tyst langre en nagra sekunder ;-).
Ps sag fotona pa Ella med bikini hos Petra och hon ar sa otroligt sot hon med!!
Kram!!

Petchie75 sa...

Vad tiden flyger, jag kommer ju också ihåg när lilla Sofia föddes - känns som igår som alla de små bloggbebisarna kom (Ella, Leon och Sofia) förra året. Hon är verkligen ursöt, er lilla dotter!
Och Nils som ska börja skolan, vad spännande!! Min syster gick ju i skolan i England som 5-åring och jag kommer ihåg att hon hade mer läxor än vi äldre syskon... Hoppas att Nils kommer att tycka att det är kul - har han några kompisar som ska gå i samma skola?

Kram!!

Millan sa...

Petra - ja det ar lite laskigt. Jag kan ocksa komma ihag tydligt nar bade Leon och Ella kom till varlden och det kanns inte alls som over ett ar sedan... Mammaledigheten den har gangen har verkligen sprungit forbi.
Ja det kanns valdigt skumt att han ska borja redan som fyraaring men jag har forstatt att forsta aret ar valdigt mcyket som dagis fast i skolbyggnaden. Receptionyear kallas det for och sedan borjar han year 1 nasta ar. Ja vi far se hur det gar!! Surt ar att han ikvall har varldens forkylning sa jag kanner mig lite nevos infor starten. Han kanner en pojk i klassen och en i paralellklassen.
kram!
Millan