CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

onsdag 19 december 2007

Julonskningar

I vanlig ordning hade vi var julfest med jobbet forra veckan. Sedan jag borjade jobba har har vi haft en del fantastiska julfester (en weekend in Dublin med en fin tillstallning da vi alla hade langklanning eller frack och drack champagne till in pa smatimmarna) till mindre fantastiska (en fest i London med resten av Waste Paper industrin i England = en massa fulla gubbar i kostym). Arets julmiddag hamnar nog i mitten pa skalan nagonstans och var lite mer lagmald an andra ar da det gatt daligt for manga i branchen och vart foretag fatt saga upp en hel del personal de senaste manaderna.

Forst var tanken att vi inte skulle ha nagon fest alls da det kandes lite fel men sedan insag vi att jul blir det ju varesig det gar bra eller daligt for foretaget och faktum ar att den senaste manaden har det sett ljusare ut igen. Vi tankte att det nog kunde gora alla gott med en kvall ute efter den lite tunga hosten. Sagt och gjort, vi bokade bord pa resturangen 'Severnshed', tog pa oss partyhattarna (nej inte riktigt, men ni ser sjalva pa bilden nedan att vissa har pa sig den traditionella julhatten som man alltid far i smallkaramellerna pa engelska julfester .. snyggt varre ;-)) och slog klackarna i taket.


(behover jag ens saga att det har ar mobilfoton?)

For att fortsatta i samma spar sa sag jag precis att Jill har utmanat mig pa sin blogg - Önskestafett! Reglerna ar som foljer: Skriv en önskelista med sju önskningar. Motivera dem, kort eller långt. Tagga sju bloggare som ska göra detsamma." Det behöver inte vara realistiska önskningar eller materiella saker.

Om jag ar onska precis vad som helst sa onskar jag sjalvklart fred pa jorden och att alla ska fa vara trygga och ha det bra men har kommer en alldeles egoistisk onskelista:

1. Att vi och vara nara och kara ska fa vara friska och krya
2. Att vi ska fa fortsatta att vara sa tillfreds med livet som vi ar just nu
3. Att vi kan renovera fardigt huset utan att flera dyra overraskningar ska dyka upp
4. Att vi ska fa chansen att aka hem till Sverige och traffa alla lite oftare
5. Att de vanner som for evigt gar och vantar pa det dar plusset ska fa det valdigt snart!
6. En ny kamera sa att jag antligen kan borja posta ordentliga blogginlagg igen ;-)
7. En halsning fran nagra av er som laser har men inte kommenterar. Inte for att det ar nagon forutsattning for att fa lasa (sjalvklart int!) men for att jag blir sa nyfiken pa vilka ni ar :-D

Inte en speciellt genomtankt lista direkt och redan nu hopar sig fler onskningar. Very greedy!

Jag taggar ingen speciell, sarskilt inte som manga av er redan har gjort den har listan. Vem som helst far givetvis kopiera men glom inte beratta om ni gjort den sa att jag kan komma och kika!

8 comments:

Annika sa...

KUL med julfest!! Det tycker jag att företagen ska bjuda sina anställda på varje år vare sig det går bra eller dåligt. Ngt litet kan man alltid göra, no matter what.

Hoppas nu att tomten kommer att uppfylla dina önskningar. Den där listan gjorde jag för ngn vecka sen...Lite kul!!

Desiree sa...

Vilken trevlig julfest ni verkar ha haft. Jag hoppas också att tomten kommer att uppfylla din önskningar.

Scrapsystrar sa...

God Jul önskar jag dig och din familj! Är nu en flitig läsare av din blogg! :-)
Kram
Katarina

Millan sa...

Annika - jag haller faktiskt med om att foretaget gott kan bjuda pa julfest! Det behover ju inte vara nagot stort, till och med en liten pubrunda funkar ju. Men nagot litet kanns det som om alla som jobbar for foretaget fortjanar for manjobbar ju inte mindre flitigt bara for att foretaget gar samre!!

Desiree - Ja jag funderar pa att vara extra snall nu anda fram till jul sa att i alla fall en eller annan onskning gar i uppfyllelse ;-)

Katarira - God Jul tillbaks!! Jag kikar ofta in pa din sida ocksa och imponeras over era alster :-)

Miss Marie sa...

usch, jag kommer ihåg de där fula hattarna.. not pretty! men kul verkar ni ha haft! =)

Anne sa...

Jag tycker hattarna var ganska söta :) Ni fick ta med er era respektive på julfesten eller hur, tycker mig skymta din Ben på en av bilderna eller???
Jag hade en diskussion tidigare med en kompis om huruvida man ska få ta med ev. partner eller inte på en julfest. Det där kan ju se lite olika ut från arbetsplats till arbetsplats hur man gör. Själv tycker jag inte det spelar så stor roll.
Jag vet makens förra jobb i Sverige hade bara lång jullunch och julbord dagtid, då tycker jag det är helt självklart respektive inte är inbjudna. Men är det fest på lokal eller restaurang, då kan det förstås vara rätt trevligt om även fruar/män är inbjudna. Men jag kan inte påstå jag skulle bli besviken och kräva jag skulle få ta med min man eller omvänt att jag absolut ska med på hans (även om fruar inte är bjudna).

Millan sa...

Marie - Ja hattarna ser for roliga ut!! Jag har sett en massa foton pa Bens familj dar de sitter uppkladda pa juldagen med sina farglada hattar. Hahahaha

Anne - Nej respektive var inte med. Gissar att det ar min kollega Dan du tanker pa :-). Eftersom det gatt sapass daligt for foretaget i ar sa fick det bli utan partners. Alla andra ar har vi fatt ta med dem. Men for oss var det ratt bra.. sa slapp vi krangla med barnvakt ;-)
Bens foretag bjuder aldrig med respektive. Men det beror nog framst pa att de ar ca 4500 anstallda sa det skulle bli en himla massa folk..

Anne sa...

Ooops, jag såg fel. Sorry jag misstog din kollega Dan för Ben. Inte meningen :)
Oj, nä det skulle ju aldrig gå bjuda med respektive när det är 4500 anställda. Dyrt som sjutton skulle det ju bli också...