CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

torsdag 3 juli 2008

HJALP!

Jag behover foto-hjalp! Anledningen till att mina inlagg har ar ratt fa just nu ar inte bara det faktum att vi ar ute och flanger en massa, utan ocksa att blogger tar en full evighet att ladda upp mina foton. Jag vet att de ar stora sa det ar egentligen inte sa konstigt. Ar det nagon som kan tipsa om nagon program dar man kan forminska fotona innan man forsoker lagga upp dem har? Vi har en Mac och jag har letat overallt i I-photo for att forsoka hitta nagon installning men har annu inte lyckats. Help please!!

4 comments:

Marianne sa...

Det väljer du när du exporterar fotot från Iphoto. Så här gör jag:

Klicka på fotot du ska ladda. Gå till "arkiv" "exportera".

Då kommer en ruta upp.

Typ - välj JPEG
JPEG-kvalitet - välj Mellanstor
Storlek - välj Mellanstor
Klicka på "Exportera"

Nästa ruta.

Spara som - döp till vad du vill.
Plats: Skrivbord
Klicka på "OK"

Sedan när du väljer fotot plockar du det från skrivbordet.

Det är mycket sällan jag lägger ute en större bild än så, det tar för mycket plats i det lager man har.

Hoppas det här hjälper!

Millan sa...

Marianne - Kanon!!! Tack! Jag ska prova det har i kvall och hoppas att det funkar aven for mig. Stort tack!

Saltistjejen sa...

Haha Marianne hann före!

Hoppas det går bra nu. För det är så skoj att se bilder på din blogg.

Marianne sa...

Funkar det nu?