CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

måndag 30 juni 2008

Kroatien

Vi lever verkligen ett lyxigt liv det har aret. I alla fall om man ser till antalet resor vi gor! Eftersom alla resor dessutom ligger inom nagra fa manader pa aret sa kanns det som om vi ar ute och reser var och varannan vecka (och det ar vi ocksa ;-)).

Forra veckan spenderade vi saledes i Kroatien! Det var pappa och Anette som hyrt hus nagra mil soder om Split och som bjudit med oss, min bror och hans familj och aven en annan familj en vecka. Huset lag ca 3 km fran narmsta 'by' och rakt upp i ett berg (fotografierna pa utsikten ar tagna precis utanfor ytterdorren pa huset) vilket gjorde att vi mest holl oss vid huset. Och det var latt gjort med tanke pa att allt vi kunde behova fanns dar. Vi hade en stor pool i tradgarden och holls med goda middagar och annat av vardparet. Hur lyxigt som helst.

Tur med vadret hade vi ocksa. Det hade regnat och askat nagot otroligt i flera veckor fram tills dess att vi anlande och sedan fanns inte ett moln pa himlen forran kvallen innan det var dags for att oss aka hem igen. Sol och 35 graders varme varje dag -helt underbart och inget vi ar bortskamda med har direkt!! Trots att Nils hade en del trotsutbrott sa var det anda en valdigt avslappnade vecka i jamforelse med hur vara semestrar brukar se ut. Vi aker ju nastan alltid till sverige och dar ar det 'turne' mellan alla slaktingar och vanner som galler. I Kroatien var det bara slappa som gallade ... och ata :-).











Magbild, slutet vecka 26. Aven denna bild ar tagen kl 7 pa morgonen ... snacka om skillnad pa bakgrund fran forra magbilden. Jag vet precis var jag skulle valja att ta mina magbilder fran och med nu om jag maste valja mellan vart kok en tidig morgon innan jobbet... eller framfor havet pa semester ;-).

TACK pappa och Anette for att vi fick folja med pa semester, vi hade det toppenbra! Det finns massor av suspecta foton pa alla har men jag far nog visa dem for er innan jag vagar lagga ut dem pa bloggen ;-)

19 comments:

Saltistjejen sa...

Å vilken underbar semester!! ni verkar ha haft ett riktigt paradisboende!! Huset ser verkligen fitn ut och polen superhärlig! Utsikten gick verkigen itne av för hackor den heller. Mmmmm!!!!! Underbart!

Sådana lyxsemestrar måste kännas såååå härligt. Särksitl som ni fick spendera dem med familjen också. Så det blev både familjetid OCH semester på samma gång! :-)

Vad fin du är med din mage också millan!! haha, jag har nästan glömt hur det kändes att ha en sådan liten fotboll... Fast jag ska erkänna att jag itne saknar den faktiskt. Det var jättehäftigt att ha varit gravid, men jag är väldigt väldigt väldigt glad åt att ha återerövrat min kropp igen måste jag säga... :-)

Hoppas nu att ni får en fortsatt skön sommar! Ska ni till Sverige senare en sväng eller ska ni åka runt i England?

kram!

Anne sa...

Wow, vilken utsikt. Ljuset är helt förtrollande också. Hehe, ni känns som värsta jetsetarna. Ni är ute och reser hela tiden just nu :) En massa god mat och värme, vad gott ni har det!
Redan i vecka 26, oj vad tiden går fort. Du är så fin i din mage! Kram!

Anonym sa...

Åh, vad härligt det ser ut. Jättefina bilder. Magen ser också jättefin ut. Vilka fina kläder du har dessutom, så härligt somriga. Minns att jag hade jättesvårt att hitta fina sommarkläder när jag väntade Elliot. Fast mest berodde väl det på att jag var höggravid och inte såg fin ut i vad jag än tog på mig :-)
Kram - Malin O

Anonym sa...

Vilket underbart ställe ni varit på.
Kroatien är nog en liten pärla som kanske glöms bort när man tänker på solsemester.

Att vakna till den utsikten går inte av för hackor. Underbart!
Måste kännt trist att åka hem. Speciellt eftersom UK och Irland just nu inte har så bra väder. :(

Vilken söt mage du har!!
Nu är det inte alls så länge kvar tills det blir en till bloggbebis som gör entré.

Kram!!

Millan sa...

Saltis - ja det var verkligen en harlig semester! Men den kanns redan sa avlagsen nu nar jag ar tillbaks pa jobbet igen... Det var riktigt riktigt roligt att gora nagot annat ihop an att aka hem till Sverige maste jag saga!
Nu bar det av till Sverige for mig och Nils om nagra veckor men Ben stannar har for att aka pa cricket turnering i sodra England. Men sedqan lugnar det ner sig rejalt och vi har inga resplaner forran forhoppningsvis en resa hem till Sverige i jul.
Just nu kanns magen ratt sa behandlig och jag mar sa bra (peppar peppar) att jag inte har nagra problem med att vara gravid. Men det ar 13 veckor drygt kvar annu (eller mer med tanke pa att jag sakert gar over igen) sa jag gissar att jag kommer vara ratt glad nar det ar over i host! Kram!

Anne - ja vi lever rena lyxlivet. Lite komiskt att vi varit borta sa mycket i ar med tanke pa att alla andra ar har det mest bara blivit resor hem till Sverige och nu hander allt pa en gang. Men det ar skoj!! Vi har haft en valdigt tur i ar som blivit medbjudna pa saker och darfor inte behovt spendera en liten formogenhet pa allt resande! Dessutom ar det kanon att jag ju har mina 20 dagars semester trots att jag gar pa mamamledighet och darfor inte behover spara nagra dagar till julledigheten. Att vara ledig 3 veckor under sommaren ar ren lyx i det har landet!!
Ja nu gar tiden otroligt fort ... jag fattar knappat sjalv att jag nu ar i vecka 27. Hur gick det till?? Men det har nog att gora med att vi har sa mycket omkring oss att jag nastan glommer bort att jag ar gravid emellanat... Kram!

Malin - hej!! Vad kul det var att snackas vid i gar kvall :-). Nastan som att ta en fodelsedagsfika ju :-D. Jag har faktistk hittat en del roliga sommartoppar det har aret men byxor o kjolar ar det varre med. Jag kommer ngo att bo i de har vita linnebyxorna som jag kopte forra graviditeten. Kjolar finns bannemej inte att fa tag pa. Jag har fatt lana en kjol fran Mia som jag bodde i hela forra veckan och har kopt den enda mammakjol jag lyckats hitta i affarerna. Och det ar itne sa att jag ar krasen.. det finns verkligen inga kjolar att kopa! Kanske ar det en hint att jag inte borde visa mina gravida ben? ;-) Kram!!

Millan sa...

Jess - Det verkar som om kroatien borjar bli mer och mer uppmarksammat. Som nagon sa sa liknar det ju Italien lite men ar billigare!! Pa flygplaten i Split hade man nastan kunnat tro att vi var pa nagon svensk flygplats for det stod SAS plan pa SAS plan i langa rader och inte mindre an 4-5 flyg till goteborg inom bara nagra timmar. Sa just skandinavien borjar nog fa upp ogonen ordentligt for Kroatien! Stallet vi var pa var valdigt o-turistigt vilket vi tyckte var ltie roligt. Lite skont att inte bo pa nagot stort hotell med enbart skandinaver och engelsman! :-)
Idag ar det kanonfint vader har men annars far vi ju dras med den eviga 'vaxlande molnigheten' som jag snart blir knapp pa!
Ja hjalp tiden har borjat ga ordentligt snabbt nu... jag gissar dock att den kommer ga lite langsammare nar semestertiderna ar over!!
Kram

Desiree sa...

Vilken härlig och skön semester ni har haft. Underbara bilder. Det där huset ni hyrt såg så fint ut. Toppen med en pool att ligga och slappa och leka i både för er och barnen. Svalka kan man ju behöva då det är 35 grader och då är ju poolen perfekt. Skönt att både få träffa familjen och att slippa fara runt och flänga utan bara kunna njuta av trevligt umgänge och god mat och dryck.

Millan sa...

Desiree - nu har vi sprungit om varandra i cybervarlden. Jag ar pa din sida och har varit i ett bra tag men blir ju avbruten av jobbet hela tiden ;-). Nu nar jag kikar pa bilderna sa langtar jag verklgien tillbaka till Kroatien! Jag hoppas vi kan gora en liknande resa igen i framtiden nagon gang. Det var aven skoj bade for oss och for pappa och anette att umgas lite mer an bara nagra dagar har och dar, utan faktiskt hinna umgas pa riktigt!

Anonym sa...

Hej Millan med familj.
Hälsningar från Berlin, 28 grader och sol.
Ett glas vin på hotellrummet och snart ska vi gå ut och äta.
Jättefina bilder från vår semester.
Det är nog säkrast att vi får vara med och censurera vissa bilder innan de läggs till allmän beskådan på nätet. Vi har ju sett vad som kan hända annars...
Kramar från oss alla
Pappa, Anette, Alexander och Samuel

Cecilia sa...

Oj vad du växer,men en sån fin mage du har.Nu blev jag avbruten av en liten kille som vill kolla på SVT på internet.Härliga bilder från en härlig semester förstår jag!!

Anonym sa...

Underbara foton! Ser så härligt ut!
Och fin mage har du minsann!
Kan ju inte direkt påstå att jag saknar min dock, det är mkt mysigare att ha bebis utanpå magen faktiskt :-).

Tusen tack för kortet! Jag blev jätteglad!

Millan sa...

Pappa - Hej! Sa nu ar ni snart hemma igen. Snacka om att de har 2.5 veckorna har gatt fort!! Ska bli valdigt skoj att se de foton ni tagit ocksa sedan. Jag har 210 foton fran bara veckan i Kroatien sa det bade racker och blir over till oss alla :-).
Ta det lugnt pa vagarna sista biten nu. Kram!!

Cecilia - Ja jag vet hur det ar. Nar Nils ar vaken kan jag aldrig sitta framfor datorn for da vill han vara med och trycka pa alla tangenter :-). Magen vaxer sa det knakar men just nu kanns den ratt sa behandlig men jag ar lite nyfiken pa hur stor jag kommer bli i slutandan.

Pernilla - jag trivs valdigt bra med min mage just nu (man behover ju inte tanka pa att halla in den tex ;-)) men jag har borjat langta ordentligt efter Bonan nu. Det ska bli valdigt mysigt att snusa bebis igen!! kram

Miss Marie sa...

vilken härlig semester ni verkar ha haft! och vilket underbart hus! där skulle jag inte ha något emot att få semestra då o då! =)

Mia sa...

Vilka härliga bilder, ni verkar ha haft en underbar semester precis som vi. Och jag kan bara instämma i vad alla andra redan har sagt, magen är jättefin!Bra att några av kläderna kommer till användning. Det ska bli så himla mysigt att ses snart, det är bara 1 ½ vecka kvar tills du och Nils kommer hem väl? Vi är i Göteborg hela den perioden (åker hem i morgon). Hoppas det fina vädret som vi har nu håller i sig.
Puss o kram

Millan sa...

Marie - sag bara till sa skickar jag dig namn och telefon nummer till killen (gubben?) vi hyrde av! Bestaller man direkt genom honom istallet for att ga genom en agent sa blir det valdigt billigt for en vecka!!!

Mia - Ja vi hade nog en ratt lik semester verkar det som :-). Dina klader ar toppen! Din kjol levde jag i hela forra veckan!! Helt suverant att vi faktiskt ar i goteborg samtidigt sa lange for en gang skull!! Har ni dessutom semester da? Jag kommer ju ha bil sa det blir valdigt mycket lattare for mig och Nils att ta oss till oliks stallen den har gangen. Kramis!

Marianne sa...

Å vad härligt det ser ut! Roligt också att vara några stycken när man bor så. Huset ser riktigt lyxigt ut och utsikten kan man verkligen inte klaga på! Förstår att du helst skulle vilja ta alla resterande magbilder med den bakgrunden!

Blir det fler resor i sommar? Sverige kanske?

Millan sa...

Marianne - Huset var verkligen helt suverant!! Vi spenderade i och for sig valdigt lite tid inne i huset men det var riktigt skont att bara slappa vid poolen och kunna ga upp o fixa lunch o greja i huset utan att behova ta oss nagonstans med bil.
Nu blir det en resa till i ar och sedan ar det slut med resandet! Jag och Nils aker till Sverige nasta fredag (11/7) och stannar i 2.5 vecka.

Lullun sa...

Helt, helt, helt underbart! Nästan så att jag önskade att vi hade samma pappa. Jag vill också bli bjuden till ett sånt ställe! *hihi* Fast jag åker iofs till pappa imorgon. Eller ja, efter dryga dygnet på resande fot hoppas jag iaf vara där till lördag kväll. Men jag lovar, så ser det inte alls ut hemma hos honom! :-)

Millan sa...

Lullun - hahaha ja han ar fin han, pappa!! Fast riktigt sa har fint har han det inte hemma hos sig sjalv heller :-). Hoppas att resan hem for er gar bra nu!