CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

onsdag 18 juni 2008

Magen vecka 25 resp 30

Jag har sparat de flesta av mina mammaklader fran forra graviditeten och kan darfor jamfora ratt latt hur stor jag ar den har gangen i jamforelse med forra. Nedan foton ar tagna i vecka 25 den har graviditeten och vecka 30 i forra graviditeten (ikladd exakt samma klader) och jag ser ut att vara ungefar lika stor runt magen. Kanske till och med lite storre fast jag vet inte om det beror pa att jag haller in trojan pa fotot fran vecka 30?! Jag undrar nar det ska borja plana ut....? Eller kommer jag bli sa himla mycket storre den har gangen.. hjalp!


Oversta fotot ar taget idag, i vecka 25 med Bonan och mellersta fotot ar taget i vecka 30 med Nils. Den sista bilden ar tagen i morse klockan 7 sa bortse garna fran mitt svullna morgonansikte med pasarna hangandes under ogonen....

Fotbollen tanker jag bara namna genom att skriva foljande: Trist!

12 comments:

Anonym sa...

Vilken fin mage du har Millan!!
De är nog så att magen blir mycket större med andra barnet. Antar att det är muskulaturen som redan är utänjd som har med det att göra eller har jag fel?

Här sitter jag klockan 05:07 och kollar in bloggarna. Märks att man blivit mamma?! :D

Kram!

Mia sa...

vad mysigt att få se magen! Den har vuxit lite sen vi sågs minsann! Hoppas ni får en underbar resa till Kroatien. Jag kommenterade dina bilder från Frankrike men den kommentaren verkar ha försvunnit. Väldigt fina var de i alla fall!
Kram, kram.

Millan sa...

Jess - Ja det verkar vara sa att magen vaxer valdigt mycket fortare andra gangen. Men jag har hort att det brukar stanna av lite senare i graviditeten.. hoppas hoppas ;-). Som min barnmorska sa fint sa (scary mary) - Well the second time around there just aren't any muscles so the belly just flopps out...' HM... later himla trevligt ;-). Hade det inte varit trevligt om det var likadant med fodseln andra gangen.. barnet bara poppar ut! ;-)
Ja 5 pa morgonen brukar man ju inte vanligtvis kika pa bloggar. Ar lilleman vaken?

Mia - Vad skumt med kommentaren. Men det forvanar mig inte, blogger ar lite skum ibland! Jag ser verkligen fram emot resan nu!! Forhoppningsvis kommer vadret andra sig och bli varmt och soligt. Vi haller tummarna for det! ha det sa jatte gott ni ocksa!
Kram

Anonym sa...

Jag stiger upp 4-5.30 på morgonen för då är det mitt "pass" igen.
Inte mycket sova ännu för jag kan inte slappna av riktigt. Är så orolig för plötslig spädis död.
Så mina kommentarer lär vara bland de tidigare framöver!

Ha det härligt i Kroatien.
Hoppas att det inte blir jobbigt att flyga. Använd stödstumpor! :D

Kram!

Millan sa...

Jess - Jag var precis likadan och jag gar fortfarande in och kollar att Nils andas varje natt i stort sett...
Jag har inte lyckats fa tag pa stodstrumpor nagonstans?! Var koper man dem i det har landet undrar jag!?

Annika sa...

Det är nog så att musklerna släpper lite :-) Så att det syns fortare...
Jag tycker du har en sådan FIN mage!!
109 dagar kvar ser jag...det låter lååångt...
Ha det så roligt på er nästa resa!!
KRAM!!

Millan sa...

Annika - ja visst later det langt!! Men det ar lite skont tycker jag for vi har sa mycket att fixa innan bebisen ar har! Och med tanke pa hur fort den har graviditeten har gatt hittills sa lar det gar ratt sa fort nu over sommaren ocksa gissar jag.
Kram!

Desiree sa...

Kul att få se magen. Jag tycker du ser jättefin ut. På morgonfotot syns inte alls att det är så tidigt som kl 7. Jag önskar dig och familjen en riktigt trevlig midsommar.

Millan sa...

Desiree - tack :-). Jag tycker jag ser helt plufsig ut i ansiktet.. usch! Trevlig midsommar till dig ocksa!! kram

www.gottablandat.wordpress.com sa...

vad fiiiiiiiiiiiiiin du och magen är!!! det verlkligen stralar om dig millan!!!

Lullun sa...

Så fin, så fin, lilla magen. Och som Desiree säger; inte såg jag några direkta morgontecken inte! :-)

Millan sa...

Lotta - :-) tack! Jag kanner mig mest stor och plufsig redan sa det ar gott att hora sadana saker! :-)

Lullun - :-) Jag hoppas att det ar morgontecken och att jag inte altlid gar omkring med sadana pasar under ogonen :-D.