CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

fredag 13 juni 2008

Show and Tell: Utsikt

Det har varit nagot skumt med var dator i veckan vilket ar anledningen till att jag inte alls uppdaterat har. Men nu hoppas jag att det ska funka.

Nils och jag var i Frankrike forra helgen och antligen fick vi smaka lite pa den sommarvarme som vi annars bara hort alla prata om dar hemma. Vi fick 4 harligt varma och soliga dagar med sol och bad sa nu har vi fatt blodad tand och hoppas pa lika fint vader i Kroatien. Foton kommer i helgen!

Sa till veckans fredagstema;Utsikt. Jag maste borja med att saga att det har varit valdigt roligt att lasa allas inlagg eftersom vi alla bor pa sa totalt olika stallen med fullstandigt olika miljoer omkring oss. De allra flesta har verkigen haft turen att bo pa stallen med valdigt fin utsikt!!

Jag har tjatat mig halvt fordarvad om utsikten fran vart hus sa det kommer nog inte som nagon storre surprise att jag valjer att lagga ut foton pa den ;-). Dock har jag fortfarande inte lyckats att helt fanga den pa nagot bra satt. Fonstrena pa overvaningen oppnas pa ett sa underligt satt att det ar svart att fa med hela utsikten utan att behova ta foton genom glasrutan och det ar ju ingen hojdare...

Vinterns enda sno....nastan samma utsikt som Lullun ju, hahahah ;-)

Bristol by night

Precis som Petra skrev sa ar inte heller jag hojdradd och alskar att se fantastiska utsikter ovanifran. I 30-ars present fick jag en ballongfard av Ben och da tog jag saklart en massa foton.

Klockan ar 7 pa morgonen och vi far over Bath

Har aker vi over ett falt med en traktor som ser ut som en liten leksaksbil har..

Har ar vi i Edinburgh Castle och fotar utsikten. (Inte i ballongen langre da ;-))

Surtesjon (snacka om tvara kast)

Mina absoluta favoritutsikt ar fran sommarhuset utanfor Goteborg. Inget stalle kan fa mig att kanna ett sadant lugn!

Nej nu ar popcornen poppade och klara och vi ska kika pa Stardust pa dvd. Ha en fin helg!

11 comments:

www.gottablandat.wordpress.com sa...

ja ni har verkligen fin utsikt fran er balkong! och vad häftigt med ballongfärd!vad härligt att ni fick lite sol och bad ett par dar du coh nils iallafall! ser fram emot fotona!! ha de bra!
kraaaaaaaaaaam

Desiree sa...

Superfina foton Millan! Åh vad läckert med de där korten tagna från luftballongen. Du bor ju också himla fint och har en väldgit fin utsikt. Jag förstår att du älskar utsikten från sommarhuset i Göteborg, så vackert, så svenskt. Åh jag vill hem och uppleva sådan vacker utsikt. Ha en riktigt skön helg.

Lullun sa...

Vilka fina foton! Och ja, din utsikt den har vi ju varit inne på tidigare du och jag. Den är jättefin! Och vinterutsikten, ja visst är det slående likhet med min! *hihi*
Ska nog lura Holger till att läsa ditt inlägg. Själv blir jag ju 30 om ett par månader så lite inspiration skadar ju inte... ;-) (Fast här finns det inga ballonger, bara paragliders. Men en tandem med en sådan expert kanske?! Inte lika romantiskt, lungt & stilla men ändå...)
Ser fram emot semesterinlägget! lät som om ni hade det dunder! :-)

Cecilia sa...

Jätte fina foton.Ser underbart ut från ballongen.Med bilderna från sverige får du mig att längta hem lite.Var utanför Göteborg är sommarhuset?
Trevlig helg!

Anonym sa...

Haller me, utsikten fran ert sommarhus e blad d vackraste jag vet :)

Fritt ur hjärtat sa...

Verkligen vackra utsikter. Men lugn i Göteborg... det finns få ställer jag blir så stressad;-)

Millan sa...

Lotta - ja ballongfard var nagot jag alltid velat gora. Tycker det ser sa rofyllt ut pa nagot satt. Och det var det ocksa! Dock fick jag inte med mig Ben som ar flygradd...
Nu sitter vi i England och langtar tillbaka till varmen i Frankrike... vi haller tummarna stenhart for att vadret i Europa ska bli lite battre for just nu ser det INTE roligt ut i Kroatien heller.. hu.. kram

Desiree - Ja visst langar man hem lite nar manga visat upp foton pa sina favoritutsikter hemifran!! Ballongfard kan jag helt klart rekommendera! Jag onskar dock att jag haft min nya kamera nar jag akte...for det var valdigt svart att pa bild fanga hur storslaget det var.

Lullun - Paraglider later jatte coolt!! Det tycker jag helt klart du ska onska dig! Jag hade pratat och varit fascinerad av luftballonger valdigt lange sa det var nog nastan sjalvklart for Ben att kopa en fard i present till mig ;-). Fyller du trettio i ar alltsa?? Ben fyller 30 den 1/8 och han borjar fa angest over att han inte kommer vara 'twenty something' snart ;-). Jag tycker 30-nagot ar kanon!!! :-D
Ja visst ar vara utsikter lika dar med alla sno!! ;-)hihi

Cecilia - Sommarhuset ligger pa fastlandet precis dar farjorna gar over till Hono och Ockero! Jag langtar verkligen dit nu! Om nagra veckor sa... hoppas bara det fina sverigevadret kommer tillbaka tills dess.

Ulrica - :-D ja du ar ju e av fa som faktiskt varit dar!!!

Fritt ur hjartat - ja nu ligger ju inte sommarhuset mitt inne i centrum av goteborg utan ca 3 mil utanfor pa vastkusten ;-). Nagot lugn kanner inte jag heller i goteborgs centrum eller nagot centrum egentligen...

Marianne sa...

Vilken underbar utsikt du har över Bristol! Jag älskar hustak och det har ju du verkligen. Härligt. Jättefin bild på traktorn från ballongen. Har också flugit ballong en gång, men det gick jag med på bara för att det var en kompis som var pilot och han är så ordentlig så honom vågade jag lita på. Jag är annars tvärtemot dig och Petra när det gäller höjder ...

Förstår att du längtar till sommarhuset. Så svenskt, så vackert!

Petchie75 sa...

Verkligen fina bilder och vet du vad - NU ser jag fågeln på solnedgångsbilden från ert hus!! :D
Coolt med ballongfärd, det måste ha varit en jättekul upplevelse att få se era omgivningar ovanifrån!
Och ja, sista fotot är bara så vackert, jag förstår att du längtar dit! Åker ni till Sverige igen i sommar? Jag kommer inte ihåg vad era sommarplaner är förutom Kroatien.

Millan sa...

Marianne - ja hustak finns det gott om dar jag bor! Mangder av dem!! Jag langtar hem till sommarhuset den har tiden pa aret. Hela familjen samlas vanligtvis dagen efter midsommar och det kanns lite skumt att det inte blir sa i ar... men jag ska inte klaga, vi ska ju till Kroatien ;-).

Petra - nu har jag lyckats fa bilden sa att den blir storre om man klickar pa den sa dar syns fageln ratt rejalt! :-). Ballongfarden var precis sa harlig som jag trodde att den skulle vara! Jag har alltid velat aka... sa det var en toppen present!
Jag och Nils aker till Goteborg 11/7 - 28/7. Hoppas det fina sommarvadret kommer tillbaka tills dess... Du aker val snart?

Petchie75 sa...

Japp, jag åker på onsdag!! Resfeber och packningsångest men jag ska skriva mer om det i bloggen!