CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

fredag 20 juni 2008

Midsommarafton och Fredagstema!

Forst och framst vill jag onska alla en riktig glad Midsommarafton var ni an befinner er! Har stracker sig firandet till lite midsommarmat i kvall efter jobbet men i ovrigt ar det som vilken annan fredag som helst har. Allra helst hade jag velat vara i Goteborg nu och som bast packat och fixat for att sedan aka ut till sommarhuset och firat med familjen dar.

Den har bilden tog jag sent pa midsommaraftons kvall for 2 ar sedan. Och nu fick jag rejal hemlangtan ;-). Men jag ska inte klaga for imorgon sitter vi, om allt gar som det ska, pa planet till Kroatien.


Fredagstema: Klockan 5
Klockan 5 pa eftermiddagen innebar de flesta dagarna i veckan att arbetsdagen har natt sitt slut for mig. BBC Radio 2 spelar sin nyhetsvinjett och alla borjar avsluta det de haller pa med. Underbart ar att vi faktiskt kan lamna kontoret nastan i tid varje kvall nu for tiden (i alla fall innan 5.30pm) och inte som for nagra ar sedan da vi satt kvar till bade sex och sju de flesta kvallarna i veckan.
Om vadret ar fint tar jag pa mig traningsskorna och gar hem. Eftersom trafiken ar sa tung i Bristol sa innebar det oftast att jag ar hemma snabbare an om jag tar bussen. Det blir en prommenad pa ca 5 km och innebar att jag brukar vara hemma nagon gang mellan 18 och 18.30 beroende pa nar jag kommer ifran kontoret.

Klockan 5 ar ocksa slutet pa Nils dagisdag och tidpunkten da Ben brukar hamta honom och kora hem. Nils gar pa dagis vid Bens jobb sa Ben tar alltid hand om hamtning och lamning pa dagis.

Just den har dagen kom Nils och hamtade mig pa kontoret (fotot taget for ca 1 ar sedan)

Ikvall kommer 5-slagen inte bara innebara slutet pa arbetsdagen utan ocksa att vi ar pa semester i en vecka! Underbart :-).

13 comments:

Fritt ur hjärtat sa...

Tänk så mycket det händer klockan 5!! Ha en underbar semester.

Millan sa...

Fritt ur hjartat - ja visst gor det! :-)

Lullun sa...

Åh, hääärligt med semester! Du har lite senare arbetsdagar än jag. här slutar vi "officiellt" kl 16, men det brukar ändå vara där omkring 17 som vi alla tre kommer in genom dörrarna där hemma, eventuellt efter ärenden osv.

Och ja, midsommar i Sverige känns långt borta, men jag hade deffinitivt inte tackat nej till ett firande på ett sånt ställe som ert sommarhus! :-)

Trevlig midsommar till er allihop! Själv ska jag nog ta och ringa hem till familjen nu. :-)

Cecilia sa...

Roligt att se vad folk har för sig vid 5 snåret.
Hoppas att ni får en trevlig semestervecka!

Desiree sa...

Låter toppen och skönt att få den där promenaden hem. Både motion och skönt att rensa hjärnan med en rejäl promenix. Jag vill önska dig en riktigt glad midsommar och ha en underbart skön semster i Kroatien. Ser fram emot att få höra hur ni haft det där då du är tillbaka. Själv sitter jag på jobbet och längtar efter semester men jag är iallafall superglad att det är fredag! Lite midsommarfirande på egen hand blir det då vi kommer hem. Ha det bra.

Anonym sa...

Ha det underbart i Kroatien och njut av er förtjänta semester!!

Glad midsommar på er även om det inte firas.

KRAAAM!

Millan sa...

Lullun - jag har ocksa precis ringt hem och onskat glad midsommar! Vi har haftr en nagot kaotisk kvall har med packning, sovning av Nils och en lacka under diskbanken plotsligen. Underbart! ;-)
Det ska bli SA skont med semester nu. Vi hors nar vi ar tillbaks :-). Kram

Cecilia - tack :-). Nu ar vi snar packade och klara sa det ska bli ordentligt skont att komma ivag nu. Ska ga och lagga mig att sova nu tror jag...

Desiree - ja att fira midsommar pa jobbet ar ju ingen hojdare. Det var samma har. Sedan blev det sa stressigt med packning och annat ikvall att vi bara snabbt fick i oss kottbullar, potatis och jordgubbar... nastan i samma veva ;-). Hoppas ni hade det trevligt!! Vi hors nar vi ar tillbaks!!

Jess - tack :-). Det ska bli sa skont! Kan inte fatta att den har semesterveckan redan ar har.... hoppas tiden stannar upp lite nu sa veckan inte springer for bi for snabbt bara...
Glad midsommar till dig och dina grabbar ocksa! Kram

Marianne sa...

Härligt för dig att du slipper stressa iväg till dagis varje dag, utan kan ta dig en rejäl promenad i stället.

Hoppas nu att ni får det jättebra i Kroatien!!! Där är väl lite varmare än i England, kan jag tänka mig.

Anne sa...

Nån midsommarkänsla är svår få om man inte är hemma. Jag kände inget speciellt alls utan det var även här som en vanlig fredag, lite festligare eftersom M hade semesterdag (inte pga midsommar utan pga vi hade Sverigebesök).
Hoppas ni får det toppen i Kroatien! Mycket resor för er, Frankrike nyligen och nu Kroatien. Kul!
Förresten, vad fin du är med magen, jättefina bilder på dig och magen. Kul att du sparat plagg och på så sätt kan jämföra med hur det är nu och förra gången.

Annika sa...

Hoppas ni har det toppen i Kroatien!! Det landet lär ju vara så vackert!!

Petchie75 sa...

Härligt med semester - ha det så jättemysigt i Kroatien!! Ditt midsommarfoto var så underbart vackert! Ack ja, midsommar hemma firar man ju inte varje år som utlandssvensk (och det kanske är lika bra, så man bara har en massa fina, nostalgiska minnen och glömmer regnet och kylan, ha ha).
Jag brukade sluta jobbet vid 17.30 i Bryssel, på fredagarna kunde vi gå hem redan kl 17! Skönt att Ben har så nära till Nils dagis så att ni inte behöver stressa över halva stan för att hämta honom.

www.gottablandat.wordpress.com sa...

vilka fiiiina bilder,söt nils e pa jobbfotot för ett ar sedan!! vad massa mysiga grejer som händer kl 5 :-) ha en underbar semeester!!!

Millan sa...

Marianne - ja det ar ett perfekt satt att borja dagen pa att ga en PW till jobbet! Man vaknar definitivt till!! Ratt sa ofta ar vadret faktiskt soligt och fint pa morgonen ocksa och sedan framat 10 vader det och blir mulet igen men da har jag i alla fall spenderat lite tid ute i solen!
Det var valdigt mycket varmare i Kroatien an England. Nastan for varmt i slutandan men nu nar vi ar tillbaks i England sa langtar jag redan tillbaka till varmen....

Anne - ja det ar valdigt svart att fa den ratta midsommarkanslan om man jobbar som vanligt och inte har nagon fest planerad. vi at visserligen kottbullar och sa dar pa kvallen pa midsomamrafton men eftersom vi aven stressade runt och packade sa uteblev kanslan helt i ar. Vi far val ta igen det nasta ar!!
Ja nu ar det mycket resande for oss som galler. Helt otroligt och valdigt lyxigt!! :-). Det kommer nog kannas underligt (och kanske liiiite skont) nar vi kommer tillbaka fran Sverigesemestern att det da inte blir nagot resande forran tidigast i jul.
Magen vaxer sa det knakar!! Det ar valdigt skoj att kunna jamfora storleken lite med forra gangen.. aven om jag blir lite forfarad nar jag inser hur mycket storre jag redan ar. Men som sagt.. det verkar ju vara normen.

Annika - Ja Kroatien var toppen och valdigt valdigt vackert!! Nu sag vi egentligen valdigt lite av sjalva landet men stallet dar vi bodde var underbart!

Petra - Nu ska jag ga in o lasa ikapp pa din blogg om vad som hant sedan nu kommit hem till Sverige! Visst ar det sa att man satter upp nagra nostalgiska minnen av midsomrar som var speciellt bra och glommar alla de som kanske inte var sa speciella trots allt. Men inget slar en midsommar med familjen pa landet pa nagot satt. Absolut inte en midsommar i Bristol ;-).

Lotta - :-) Ja kl 5 ar ratt stressfritt for mig som slipper hamta pa dagis och sa dar!! Och visst ar det skont nar arbetsdagen ar over och man kan ga hem till grabbarna! Kram