CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

onsdag 26 november 2008

Julkort...

For nagon vecka sedan bestamde jag mig for att det var dags att ta det arliga julkorts fotografiet och sagt och gjort fixade jag till barnen lite och borjade min fotografering. Men... med tva barn var det lattare sagt an gjort! Antingen skrek Sofia och ville inte alls sitta i Nils kna eller sa petade Nils sig i nasan. Tre dagar, och tre forsok senare var cirka femtio foton tagna och jag hade fatt ett som jag var nojd med.

Det har blev det inte...

... och inte det har heller. Aven om Nils blev fin sa ar ju Sofia helt ur fokus.

Nu ar julkorten hur som helst bestallda och jag ser fram emot att dricka glogg och skriva dem om nagra veckor nar de forhoppningsvis levererats.

Julshoppingen i gar gick bra! Men mer om det en annan dag.

7 comments:

Anonym sa...

Vad fina de är, barnen! Även om det inte var julkortsmaterial:-)

Jag har ännu inte tagit mina... Måste ta tag i mina vildar också!

Kram - Malin O

www.gottablandat.wordpress.com sa...

hihi ja de brukar krävas en dröööös med kort för att kunna välja ut ett man e någolunda nöjd med ;-)

Desiree sa...

Ja det är inte helt lätt att få till ett bra kort som man är nöjd över där barnen ser glada och naturliga ut. Barn är ju faktiskt inte det enklaste motivet att ta kort på alla gånger. Du var dock ihärdig och du blev belönad med ett bra kort till slut. Skönt att få det fixat och tillslut ha fått ett kort du gillar och är nöjd med. När du skickat iväg dem och de kommit fram får du gärna lägga ut kortet här på nätet för jag blev nyfiken på vilket kort det blev. Ha en bra dag. Låter jättemysigt att sitta ned med lite glögg och skriva julkorten.

Annika sa...

Inte lätt det där, inte...
Trägen vinner!!
Och alla som får dina julkort kommer att bli så glada. Numera blir man ju nästan besviken om man får julkort där det inte ligger ett foto i :-)
Kram!!

Saltistjejen sa...

Haha! Jag föstår! jag tycker det är jättesvårt att få till bra kort på Ella också. Hon gör så mycket miner heeela tiden. Haha! Men tyvärr kan man ju inte skicka filmer...
Kul att något blev bra iallafall. På dem båda två!
kram!

Mia sa...

Känner igen det där. Förra året tog vi två olika kort och la ihop dem i photo shop! Det var omöjligt att få båda två att se normala ut på samma kort. :-) Måste försöka få till ett i år och det ganska snart för tiden bara springer iväg.
Kram

Millan sa...

Malin - lycka till med fotograferandet! Jag ser fram emot att se resultatet :-D. Kram

Lotta - ja sa ar det nastan alltid hos oss!!

Desiree - korten kom i dag faktiskt och jag ar jatte nojd. Tycker att de blev riktigt fina. Men visst ar det sa att barn ar ratt svara att fotografera. Om de inte ar pa humor sa ar de inte...
Jag lovar lagga ut har nar jag skickat ivag dem! kram

Annika - ja sa ar det faktiskt. det ar sa himla roligt att se hur vanners barn och husdjur eller vad det nu ar de har fotat ser ut nu for tiden. Speciellt som man inte traffar alla gamla kompisar sa ofta langre!! kram

Saltis - ja grimarser finns det gott om har ocksa :-) och nar det galler Sofia sa irriterar ju oftast blixten sa att hon liksom sparrar upp ogonen nar fotot sedan tas... ingen hojdare. Darfor blev de har battre som jag tog utan blixt! kram

Mia - Faktum ar att tanken slog mig ocksa att jag kanske skulle valja nagot kort dar jag helt enkelt kunde lagga in ett enskilt pa barnen... men tillslut sa fick jag till det. Det som ar lite trist ar att bada barnen egentligen blev finare pa andra foton an det jag valde.. men det har var de tenda dar bada sag ok ut samtidigt ;-). kram