CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

måndag 24 november 2008

Tjejkvall

I helgen var det premiardags for Sofia och mig att ha en tjejkvall med ganget. Sara, Delphine, Peggy, Elin, Sofia och jag traffades hemma hos Jana i lordags kvall. Dar dracks det vin, ats god mat och snackades en valdig massa och Sofia och jag var inte hemma forran mitt i natten.

Sofia gick det ingen nod pa. Hon satt och gosade med Sara mest hela kvallen.

Tanken var att vi skulle se Sex And The City filmen. Ett event som Janas man Ian inte ville missa! ;-) Jag kunde konstatera att jag tyckte filmen var battre att se pa dvd an pa bio! Men trots det orkade vi inte stanna o se fardigt hela filmen. Har hade jag tankt lagga ut ett foto pa ganget degandes i soffan men eftersom samtliga ser ut som om de antingen sover eller ar pa god vag att somna sa vagar jag inte det - bade Jana och Elin kikar ju pa den har sidan ibland ;-).

Istallet lagger jag ut ett foto pa Sofia som i borjan av kvallen var valdigt vaken. Har ligger hon o gosar i Ians famn och visar sig fran sin allra basta sida - pa andra sidan har hon tappat nastan allt har! ;-)

I sondags var jag med Nils och Sofia pa softplay och sedan var vi bara hemma och tog det lugnt. Jag lyckades fanga Sofias leende pa foto..


I morgon ska vi traska in till stan och julhandla. Tankte att jag skulle forsoka ta med mig kameran och fota lite i Bristols nya centrum sa att ni far se hur det ser ut har nu.

10 comments:

Desiree sa...

Låter jättemysigt men en riktig tjejkväll även för småtjejer som Sofia. Sista bilden på dig och barnen var jättefin Millan. Den kan du gott ha som julkort kanske, fast Ben ska väl nog också vara med så att hela familjen liksom är med. Men det var iallfall en väldigt fin bild. Sofia har ett underbart sött leende. Ha det gott.
Kram

Anonym sa...

åh vad fiiiiina ni är!!!!! och vad kul med tjejkväll. jag såg sex and the ciy på bio och äääälskade den, sen visades den på planet hem från thaialnd och jag älskade den igen :-) jag kan nog se den hur många ggr som helst tippar jag på :-)

Många kramar
Vickan & oliven

www.gottablandat.wordpress.com sa...

åååå vad fiiina ni e allihopa!! och nils har lindex tröja ser jag ;-) mysigt med tjejkväll, det behöver man ibland!
lycka till med julklappshoppigen. åker ni till sverige i jul?
kraaaaaaaaam

Anonym sa...

Så fina ni är Millan!
Hoppas verkligen vi kan ses i sommar när du ska vara hemma lite längre! Är ganska ofattbart att storbarnen inte ens var fyllda ett förra gången vi sågs!

Kram!

Annika sa...

Vad mysigt med tjejkväll!! Och Sofia, den snälla, passade säkert in som en liten prinsessa i gänget.
Grattis än en ggn till att du fått en sådan "lätt och snäll" baby!!
FINA bilder!
SATC filmen är ljuvlig!!

Saltistjejen sa...

Härligt!!
Och du vad Sofia ser liten ut jämfört med Ella! Men samtidigt så stor jämfört med hur Ella var i samma ålder! Mest det att Sofia ser mer "vaken och alert" ut än vad min lilla Skrutta gjorde den första tiden.
Kul också att jag ser sådana likheter hos Sofia och Nils! Jag tycker de är grymt lika faktiskt! Syns särskilt på fotot då Sofia ler!
Och vad mysigt att gosa sådär med en liten bebis. Jag tycker att Ella börjar bli såpass stor nu att hon inte alls verkar vilja bli gosad med lika mycket som när hon var "ny". Nu blir hon otålig mycket fortare och vill att ngt ska hända! Enda chansen att verkligen gosa sådär mysigt och länge med henne är om hon är sådär lagom trött....haha!
kramar till er!

Millan sa...

Desiree - :-) usch hemska tanke att skicka julkort med mig pa bild! Men julkortet ar nu taget och det var lattare sagt an gjort vill jag lova. Antingen skrek Sofia eller sa petade Nils sig i nasan ;-). kram!

Vickan - tack :-). Komiskt nog tyckte jag inte att filmen var sa dar kanonbra nar jag sag den pa bio men storgillade den nar jag sag den pa dvd... Tror att jag maste varit pa helt fel humor forsta gangen jag sag den kanske... Och jag kommer sakert ocksa se den igen :-D.
Kram

Lotta - jajemen... De flesta av barnens klader ar kopta i Sverige och Lindex ar ju en favorit. Tycker att de har fina klader till vettiga priser! Japp vi aker hem till Sverige och stannar hela 3 veckor! Kan knappt barga mig tills det bar av :-). Kram

Pernilla - ja jag tycker helt klart vi ska ta en date nar vi kommer hem i sommar. Fa se om det kanske till och med blir en mastodonttraff soderut! Det ar helt otroligt att det var sa lange sedan vi traffades. 2,5 ar sedan... tiden gar sa fort! Kram

Annika - tack! Det ar tur for oss just nu att vi fatt en sadan latthanterlig bebis for vi har det tufft med Nils som trotsar och testar oss manga ganger varje dag just nu. Tror vi hade gatt under om vi ocksa haft en skrikig bebis... hu! kram

Saltis - jag kikade in hos dig igar och tankte precis att Ella ser sa stor ut i jamforelse nu... med tanke pa att det inte alls kanns lange sedan hon var pytteliten!
Visst ar Nils och Sofia lika!! Speciellt som Nils sag ut som liten bebis... fotot dar hon ler tror jag nastan att jag har ett identiskt pa Nils.. fast inte i rosa blommig troja da ;-).
Just det dar att sitta och gosa med Sofia forsoker jag gora sa mycket jag kan nu for jag kommer ihag hur snabbt den dar tiden ar over. Snart vill de ju inte sitta i knat utan vill ner pa golvet och se sig omkring.
kram

Mia sa...

Visst är det mysigt med tjejkväll. Var på det igår med tjejerna på jobbet! Vilken liten sötnos hon är Sofia och vilka goa runda kinder hon har, precis som det ska vara! Nu har Oscar börjat få lite runda kinder eftersom han äter bättre, bättre sent än aldrig! :-)
Jättefin bild på dig, Nils o Sofia. Vill ha jul nu så att vi kan ses!
Kram

Millan sa...

Mia - ja tjejkvallar ar aldrig fel. Jag ser fram emot var i Karlskrona i jul!
Vad gott att Oscar borjat ata battre. Det ar for trist nar varje maltid blir en strid!!
Kram!!

Lisa Christensen sa...

Oj, vilken blivande skönhet hon är, lilla prinsessan! Fina bilder på er alla.