CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

torsdag 11 december 2008

Vinter i Bristol

Nu borjar det kannas ordentligt vintrigt och juligt i Bristol. Varje morgon ar det helt vitt av frost utanfor och sallan ar var utsikt vackrare an nu. Jag var tvungen att ta ett foto ut genom fonstret i morse eftersom solen sken pa vissa av byggnaderna och gjorde att det var ett sa underligt sken ute.

Juligt var det aven i gar da jag slog in alla julklappar till familjen och vannerna har i england. Vi har ingen gran i ar sa klaparna fick ligga vid oppna spisen istallet. Jag alskar att sla in julklappar och speciellt trevligt ar det om man samtidigt mumsar pa lussebullar och pepparkakor - sa det gjorde jag!

I dag har vi varit pa 8 veckors kontroll for Sofia och bada barnen har fatt sprutor. Jag var lite smatt nervos infor hur Nils skulle ta det hela men jag hade inte behovt oroa mig. Nar de tog i forsta armen sa han helt enklet ; Ouch! Men var helt lugn. Nar de sedan skulle ta spruta nummer tva stallde han glatt upp och drog upp armen pa andra armen. Nemas problemas och mamman var valdigt stolt! Sofia a andra sidan skrek som en stucken gris stackarn. Hon tittade pa mig med chock i ogonen som om hon undrade hur jag kunde lata nagon gora henne sa illa. Lilla stumpan!

Nu ska jag ga och satta pa kaffet for snart kommer svenska tjejganget hit pa lussefika och da blir det mer lussebullar och pepparkakor :-)

9 comments:

Petchie75 sa...

Wow, er utsikt är verkligen så vacker och såååå engelsk ;-) Jag gillar era julbockar - vi har bara en liten julbock här som får stå på ett bord för att inte se fånigt liten ut under granen! Snyggt brunt omslagspapper förresten.
Vad duktig Nils var, hoppas att det håller i sig att han inte är rädd för sprutor - jag har många kompisar som blir alldeles förlamade / fysiskt sjuka när de ska få sprutor / ta blodprov.
Härligt med julmys med tjejkompisarna, ha det så trevligt!
Kram!

Petchie75 sa...

Förresten, något som jag har tänkt flera gånger - har ni fortfarande katten Smurfy som du nämner i din profil? Har aldrig läst om eller sett katten på bild och blev lite nyfiken eftersom de flesta bloggerskorna med katt skriver så mycket om sina husdjur... ;-)

Anonym sa...

Vilken vacker utsikt du har från ditt fönster. Mer snö i England än i mellersta svedala har man knappt hört om :-)
Ser riktigt mysigt ut med julbockar, öppen spis och en massa paket.
Ha dé gott

Desiree sa...

Väldigt vackert morgonljus det var på första bilden Millan. Ser verkligen vackert och vintrigt ut. Åh vad mysigt med lussefika med tjejgänget. Här var det juligt med inslagna klappar och allt. Jag kommer inte att slå in klapparna förrän jag kommer till Sverige då jag inte vet om tulle skulle behöva slita upp dem. Vilken duktig kille du har som tog sprutan så fint. Stackars Sofia, ja det är inge kul att få sprutor och bli stucken. Ha ett riktigt mysigt lussefika nu.

Anna, Fair and True sa...

Vad fint det såg ut vid er öppna spis med julbocken, ljusen och paketen!

Mia sa...

Vilken magisk utsikt ni har från ert hus. Härligt att se det varje morgon när man vaknar. Och extra fint med lite frost och soluppgång. Vad duktigt av Nils att inte bli ledsen av sprutan. Vi tog blodprov på Oscar för ett tag sedan och han blev inte ledsen när det stack till utan när han skulle få plåster istället!
Kram

Lisa Christensen sa...

Åååh! Så mysig och julig din blogg och dina bilder är.... Jag borde inte klaga när jag bor på en paradisö, men när det snartär jul blir jag lite avundsjuk på snö, frost och kyla.. ;)

Skönt att sprutorna gick bra!

Annika sa...

Jättefint och superjuligt, Millan!
Man ser på ljuset att det är vinter. Din utsikt är storslagen!
Jag skulle njuta enormt alla årstider om jag hade den att titta ut över!
FINT!
KUL med svennefika!!
KRAM!!

Millan sa...

Petra - ja utsikten ar verkligen engelsk med alla hustaken pa rad!! Julpappret ar fran Ikea - saklart :-D. Jag hoppas ocksa det haller i sig att Nils inte ar radd for sprutor... for det var verkligen en lattnad att han var sa cool!
Jajemen vi har kvar Smurfy men hon vistas mest utomhus nu for tiden och kommer bara in o ater. Jag skriver sa mycket om barnen att hon nog kommer i skymundan lite... kram

Frida - nej sno blir det inte ofta har! Och tur ar val det for det blir fullt trafikkaos sa fort det kommer nagra flingor sno.. alla bussar stalls in och skolorna stanger. Otroligt men sant!

Desiree - ja nu borjar det kannas att julen snart ar har... fast trots inslagna paket och vart julfirande idag sa har jag lite svart att forsta att det ar julafton om en och en halv vecka....
Jag slar int ehller in mina paket som ska med i vaskorna till Sverige. Om inte annat sa blir ju pappret forstort pa vagen... Sa jag har bara slagit in paketen till familjen och vannerna i England an sa lange. kram!

Anna - tack! :-) Man far ju forsoka mysa till det lite!!

Mia - japp den utsikten tal att kommas hit och titta pa ;-). hahahaha
Vad lustigt det du skriver om Oscar for precis det berattade en kompis har i gar. Hennes lille kille var helt livradd for plastrana! :-) kram

Lisa - vi kan byta... bara for en dag! Jag ligger pa stranden och solar och du kan fa lite julkansla har... sen byter vi tillbaks igen ;-). Nej men visst ar det mysigt har uppe i norr (lite mer norr an hos dig i alla fall...) sa har i juletider nar det borjar bli frostigt och kallt ute. Fast jag hade bra garna fatt uppleva lite sol och varme nu!

Annika - men din utsikt ar ju minst lika fin!! Det ar sa lummigt och gront utanfor ert och dar kan man ju verkligen ocksa folja arstiderna! Ja svennefika ar verkligen toppen. vi ar ett gang som traffas nagon gang i veckan nu med barnen och det ar himla skoj! kram