CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

lördag 14 april 2007

Alskar Dej

Idag sa Nils 'Alskar Dej' for forsta gangen och lustigt nog var det inte till mig eller Ben utan till en av mina go'a vanner - Sara. Hon smalte nar jag berattade vad han sagt (hon ar Italiensk)! Forst trodde vi nog att vi hort lite fel, eller att han sagt 'Akta Dej' som vi sjunger i 'lilla snigel.. akta dej', men sedan fortsatte han att saga det och pa 'ratt' tillfalle. Oh, denna underbara unge sager jag bara!!

Annat roligt som hant idag ar att for 3 dagar sedan packade jag upp och la i min planbok, mobil o nycklar i jobbarvaskan igen efter Sverige semestern. Medan jag borstade tanderna sag jag hur Nils lekte med min vaska, och nar jag kom till jobbet insag jag att mina husnycklar var puts vack. Hela vackan har jag o Ben fragat Nils var mammas nycklar ar och han har ryckt pa axlarna, positionerat handerna mot himelen, sagt No och satt valdigt oskyldig ut (not). I morse lekte Malin med Nils da han plotsligen oppnar locket till sin lilla leksaksdamsugare, sager 'Mamma!', o tar ut mina nycklar!! Den lille filuren visste alltsa precis vad det var vi letade efter o var de fanns!! :-)

For ovrigt ar min bror Daniel, hans flickvan Malin o deras lille kille Melvin pa 9 manader har o halsar pa. Daniel ar snickare o haller pa att bygga en altan at oss. Han ar otroligt snabb! Det han gjort idag skulle ha tagit oss en vecka att gora, minst! Jag ska lagga ut lite bilder i morgon.

Nu ar det dags for sangen. Det har varit 20+ grader i dag och jag har precis kommit in ifran tradgarden dar jag satt o lurade ett tag medans de andra gjorde sig redo for natten. Underbart - snart ar det sommar o da ska vi sitta o mysa pa var nya altan :-)

0 comments: