CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

onsdag 11 april 2007

Hemma igen..

Sa dar ja, nu var de 10 dagarna i Sverige over o jag sitter pa jobbet o undrar vad som hande? Det ar ju alltid likadant. Dagen efter att man kommit hem kommer man knappast ihag att man varit ivag.

Hur som helst hade vi 10 jatte harliga dagar. Vi kanner oss mer o mer hemma i lagenheten for varje gang vi aker hem. Lite farligt dock eftersom det gor det lite svarare att aka tillbaks hit. Hur som helst var det otroligt skont att fa komma ivag lite fran byggkaoset i huset o bo i en ren o stadad (naja, ratt sa stadad i alla fall) lagenhet dar allt har sin egna plats (jag later som varsta kontroll freaket :-)). Vi har umgatts med familj o vanner, atit alldeles for mycket paskgodis, sovit lange pa mornarna (till 9 vissa mornar faktiskt!), shoppat och haft det allmant mysigt.

Vadret var val lite si o sa kan man saga. Det borjade bra med 15-20 grader varmt o sol o slutade med -3 o sno pa paskafton. Svart att veta vad man skulle ha for klader pa sig om man sager sa.

Medans vi var ivag har Ben jobbat hacken av sig i huset. Vaggar har malat o nya badrummet ar pa plats o vaggarna kaklats. Jag ar jatte imponerad over vad han gjort! Nu skulle vi dock behova skicka ivag Ben pa nagon slags avslappnings semester. Stackarn var helt slut igar och fick ett bryt nar gardinstangen ramlade ner i huvudet pa honom nar han skulle gora iordning sovrummet for Nils nattning. Nar jag spikade upp morka lakan over fonstret som provisorisk losning kande jag att det har maste jag komma ihag nar vi renoverat fardigt huset o tycker att det ar lite stokigt ...

Jag aterkommer ikvall o lagger inte lite bilder fran Sverige resan och ifran nya badrummet!

Maste forresten ocksa fa saga ett stort Grattis till Mia, Bjarne o Albin som fatt en ny familjemedlem i form av en liten Oscar. Synd att vi inte hann traffa honom innan vi akte tillbaks, men vi kommer snart igen!

1 comments:

Annika sa...

Välkommen tillbaks!
Visst känns det underligt när man kommer hem igen efter en resa hem...Numera kan man ju säga att man har två hem, ett i Sverige och det andra här. Samma för dig.
Ser fram emot bilder!!!