CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

onsdag 20 juni 2007

Regn

Nar jag gick hem i fran jobbet igar insag jag ganska snart att ett ordentligt ovader var pa gang. Himlen var gron-brun och efter att ha blast riktigt kraftigt ett tag blev det plotsligen alldeles stilla. Lugnet fore stormen!! Nar jag kommit ungefar halvags hem borjade det blixtra och aska och himmlen oppnade sig. Jag tog fram mitt patetiska lilla paraply men det gjorde varken fran eller till sa jag gav upp och borjade springa istallet. For er som varit har vet ni att sista 10 minuterna av vagen hem ar en gigantisk uppforsbacke.. dar sprang jag i mina finbyxor, kavaj och traningskor. Jag har aldrig blivit sa genomdrankt av regn som jag blev igar. Faktum ar att det var lite laskigt for sista biten sag jag inte ett skvatt framfor mig eftersom det vrakte sa, dessutom dundrade askan ordentligt och blixtrarna lyste upp hela himmlen sa jag sprang som en skallad ratta. Ben trodde inte sina ogon nar han fick syn pa mig. Han ville ta ett foto och lagga ut har.. men det ska jag bespara er och mig!! :-D

Hur som helst, nar jag vaknade i morse hangde regnet i luften aterigen och jag vande till Ben och sa 'Ah vad roligt det ar att bo i ett land som solen verkar ha glomt bort att besoka, tur att jag ska aka hem snart'. Ben var inte road av min kommentar. Road var han dock nar han skickade ett mail med vaderprognosen for Goteborg over midsommar helgen. 15 grader och regn! Underbart, da kommer jag kanna mig som hemma...

0 comments: