CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

fredag 17 oktober 2008

Agnes Sofia

Nu har vi kommit hem fran sjukhuset och med oss hem har vi Bonan som visade sig vara ingen mindre an denna lilla tjej :-)




Vi ar SA lyckliga och befinner oss mitt i babybubblan just nu. Tack sa jatte mycket for alla grattishalsningar har pa bloggen. Nu kallar Sofia och vill ha mat (ja vi tror att det blir Sofia i tilltalsnamn eftersom Agnes tyvarr inte alls later sa fint pa Engelska som Svenska...) sa jag far uppdaterra med forlossningsberattelse och annat en annan dag.

28 comments:

www.gottablandat.wordpress.com sa...

nääää sååååå sööööt! stort stort grattis millan! vilket undrbart foto på stolte storebrodern^!!vad fint namn ni valt! ser fram emot en lang förlossnonsgberättelse sen!! kramkrma

aurorabuddha sa...

Ah, tack sa mycket! Jag blir helt tarogd...

Grattis till hela familjen! :^*

Cecilia sa...

Å så liten och så söt hon är!!!Jätte Stort Grattis igen till er alla!!
Nils ser redan ut som en beskyddande storebror.Ser fram emot att höra mer.

Många Kramar!!

Desiree sa...

Åh Millan, jättegrattis igen! Jag har tänkt så mycket på dig. Vad kul!!! Tänk att du nu också har fått en liten tjej, en av varje sort. Det är ju helt perfekt! Hon ser så otroligt liten och söt ut. Vilken jättefin böna som låg där inne i magen. Vilket vackert namn ni valt. Jag gillar både Agnes och Sofia väldigt mycket. Sköt om er hela goa familjen och ha det bra.

Stor grattis kram igen.

Anonym sa...

Oh vad fina de är! Grattis igen!

Fritt ur hjärtat sa...

Vacker som en prinsessa. Grattis, så glad jag är för er skull. Njut nu, vila och ta hand om varandra!!

Anonym sa...

Gud vad fin hon är. Och Nils ser verkligen ut som en stolt storebror! Så fina! Jag tror att jag varit inne här 30 gånger sedan jag fick sms:et om att Bönan hade gjort entre... Så nyfiken!

Grattis tvåbarnsmorsan!!! Kram Malin O

Anonym sa...

Gud vad fin hon är. Och Nils ser verkligen ut som en stolt storebror! Så fina! Jag tror att jag varit inne här 30 gånger sedan jag fick sms:et om att Bönan hade gjort entre... Så nyfiken!

Grattis tvåbarnsmorsan!!! Kram Malin O

Lullun sa...

Åååhhh så söööt!! Stooort grattis igen. Och visst ser Nils plötligt myckt större ut än han gjorde bara för några dagar sedan! *hihi*
Ha en riktigt trevlig helg nu! Kram!

Annika sa...

Grattis, grattis!! Så vackra namn ni valt!!!
KRAM!!

Fia sa...

GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS!! Skönt att höra att allt har gått bra och att ni redan fått hem erat underbart söta lilla knyte.
Kram,
Fia

Anonym sa...

ÅÅÅÅ ÄNTLIGEN får vi se det nya lilla underverket!

Så underbar! Och Nils då! Han är så fin!

Nu längtar jag ju ändå mer!!!
Ta hand om er mina sötnosar!

Älskar er!

Sandra

Mamma, Johan och Robin hälsar och vill träffa er nu genast med!

Marianne sa...

Å GRATTIS till lilla Sofia! Så söt hon är och så duktig storebror hon har som håller om henne så fint och beskyddande! Tänk att Nils är storebror nu!

TACK för att vi fick se bilder så fort!

Vila nu och ta hand om varandra!

Stora grattiskramar till hela familjen!

Anonym sa...

Hej vännen, Grattis, kan inte fatta det!!!! Sitter här med tårar i ögonen när jag ser dina två ögonstenar!!!! Vad fin hon är så liten o jag tycker inte hon e lik Nils när han var liten, men man glömmer kanske... Håller tummarna på att lilla Sofia inte får ont i magen som Stolte storebror hade... Jag kommer ihåg när jag gick och vaggade honom när han var liten o var ledsen!Vad jag längtar till jul så jag får träffa er o gosa med lilla sötnosen!!!! Lilla gumman... Var rädd om dig o de dina o krama Ben o gratta... Kramar i massor från Emma

KARLAVAGNEN sa...

Grattis!!! Stort hjärtligt grattis!

Petchie75 sa...

Jättesöta bilder och så vackra namn - jag gillar verkligen Agnes Sofia!! Jag förstår att Nils är en stolt storebror nu, och roligt att det blev en flicka.
Stora kramar från Karibien.

Anonym sa...

Så vacker hon är lilla Agnes Sofia! Och så stolt och söt Nils är på bilden med dem två.
Ha det så underbart i babybubblan nu.
Vi får läsa om förlossningen när du hittar en lugn stund senare.

KRAM!

Anonym sa...

Grattis Milla o hela familjen!!! Maste verkligen saga, att hon e faktiskt vladigt lik dig :) KRAM

Mia sa...

Vilken liten sötnos hon är lilla Sofia! Underbar! Massor med Grattiskramar till er allihop. Vad underbart söt Nils är där han sitter och håller henne. Sköt om er så hörs vi när ni har tid och ork.
Kram från fam Darwall.

Emmama sa...

GRATTIS, hon är helt fantastiskt fin och storebror också! Njut, njut, njut! Kramar från Skottland!

Anonym sa...

Hon var jättesöt :D Är stolt över att vara hennes morbror! Jag har märkt att din baby-räknare fortsätter uppåt... Är det så att när den kommer till 500 ska du och Ben ha lite mysigt den månaden :P Ser fram emot jul, då har vi också lille Melvin och Gösta här :D

Ha det så kul // SAMUEL

Miss Marie sa...

Grattis och välkommen Agnes Sofia! :) Eftersom jag har en systerdotter som heter Sofia så tycker jag att det är ett jättefint namn, men Agnes är ju jättesött också! Men som du sa, lite svårt att uttala för engelsmännen! :)

Anna, Fair and True sa...

Grattis!! Jättesöt! Nils såg både stolt och lite tagen ut

Agnes är ju ett engelskt namn också men det rullar kanske inte lika bra i munnen som det gör på svenska. Ett tips är att om ni ska ha Sofia som tilltalsnamn, att sätta det först, dvs Sofia Agnes, för engelsmännen har väldigt svårt att fatta (amerikanarna likaså) att inte första namnet är tilltalsnamnet även om man försöker stryka under det osv.

The Hanssons sa...

Grattis...vilken underbar liten jänta.

Scrapsystrar sa...

Jättestort grattis till er vackra lilla dotter!!!
Kram/Katarina

Millan sa...

Alla - tack sa jatte mycket for alla grattishalsningar!! Vi njuter av varje sekund har just nu :-).

Emma - hon ar inte lik Nils som han ser ut nu men valdigt lik honom som han sag ut som nyfodd!! Lite laskigt att kika ner pa henne nar hon ammar for jag far tillbaka alla minnen fran forsta tiden med Nils och undrar var tiden har tagit vagen. Hoppas dock att hon inte far samma magproblem som Nils!!!!!

Anna - Ja Agnes finns ju har ocksa och faktum ar att vi valde det eftersom Bens mormor hette det i andranamn. Men som sagt..,. eftersom de uttalar G'et valdigt starkt nar de sager namnet sa gar det fran att vara ett valdigt mjukt namn pa svenska till ett hart namn pa engelska!!
Ja de ar lite lustigt det dar med forsta och andrananmn har har jag markt. Jag tycker det later battre med Agnes Sofia... men da blir hennes initialier ASS med efternamnet och det ar ju ingen hojdare ;-). Sa det blir nog Sofia Agnes trots allt.

Saltistjejen sa...

Å Millan vad fin hon är!!!!!!
Tack för att du visar upp henne så här i bloggen!!!! :-)
Stort grattis igen och nu ska jag läsa vidare i ditt nästa inlägg!
KRAM till er alla!!!!!

Anna, Fair and True sa...

Haha, ja ASS kanske inte blir så bra initialer. Påminner mig om historien (skrönan?) om den amerikanska familjen som heter Zass i efternamn. Inga förnamn passar med det... ;)