CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

måndag 13 oktober 2008

Host i Bristol

Nu ar det host i bristol och sommarvadret har hittat hit. Ironin ar inte att leka med! I helgen har det varit 19-20 grader varmt och sol... underbart och varmare an det var i juli...

Grannens tradgard i full fargprakt

Med nya objektivet kan man komma riktigt nara Bristol...

Bristol Suspension Bridge



Bonan verkar trivas bra i magen. BF plus 7 dagar i dag och inga tecken pa att liten vill komma ut. I morgon star ett sjukhusbesok pa programmet. Da kommer de att kolla flodet i navelstrangen och att det finns nog med fostervatten kvar bland annat. Efter det kommer vi nog att fa en tid for igangsattning om nagon vecka eller sa. Jag har forsokt att inte skriva for mycket om det har pa bloggen men eftersom jag har en viss skrack fran forra forlossningen som inte gick sa smidigt direkt sa ar det just en igangsattning jag forsoker slippa....men ut maste ju Bonan pa ett eller annat satt och blir det genom igangsattning sa far det ju bli sa.

Helgen har for ovrigt varit lugn och skon for mig medans Ben har jobbat pa har hemma och han konstaterade i gar kvall att det nu borjar kannas som ett hem har!! I gar hann vi med sondagslunch med ett par kompisar ocksa och Nils fick leka av sig i nagra timmar med deras barn.

33 comments:

Unknown sa...

Jisses vilken 'ambitiös' tomt.... =) men tjusigt värre. Va fint ni har det så här på hösten. Här står oxå träden i gult/rött/grönt. Visst e det fint =)

jag håller sååå tummarna för att du ska slippa att bli igångsatt..du har en vecka till på dig....

kram!

Anonym sa...

Hej!

Det var en envis Böna som inte vill komma ut. Och vi som är sååå nyfikna vem som finns i magen :-)

Hoppas att det kommer igång av sig självt så du slipper bli igångsatt. Jag håller tummarna för att du skall få en riktig drömförlossning!

Härliga bilder från Bristol. Visst är det vackert om hösten! Jag älskar verkligen hösten, när man kan sitta inne och kura och tända massa ljus! Jag hoppas även på lite bilder från nya stengolvet :-)

Ha det gott! Vila, mys och ta hand om dig själv! Kram - Malin O

Mia sa...

Hej!
Vilka härliga höstbilder! Här har vi det regnigt och grått idag. Jag var precis hemmaoch släppte inkillen som ska lägga värmegolv i hallen. Han har 5 barn och är i vår ålder! Där ligger vi i lä!

Om man tittar på din "baby astrology" bild så skulle man kunna tro att bönan kommit ut för jag ser i alla fall ingen bebis i den! :-) Hoppas du inte behöver bli igångsatt utan att bönan kommer den 15 som jag har tippat.

Sköt om dig och passa på att vila lite.

Puss o kram

Annika sa...

Ja jösses vad envis "hon" är. Bönan trivs verkligen och vill inte komma ut!
Otroligt prunkande trädgård er granne HAR!! WOW!!
Kramar!!

aurorabuddha sa...

Har kommer lite *extra klammande* kramar fran Texas. Hoppas det hjalper! :o)

Sa vackra bilder fran Bristol, det ser ju ut att vara en sa fin stad. Jag vet att maken tyckte mycket om det dar stallet, nar han var dar.

Min syster bor utanfor Boston, sa jag det? Hon klagar jamt pa vadret - det ar faktiskt *aldrig* vackert dar, om man skulle tro henne. :oD

Lycka till med alltihopa nu. Vi ar manga som haller ogonen pa dig nu, tror jag. :^*

Millan sa...

Malin - ja visst ar det en ambitios tomt!! For ambitios for min smak... jag tycker alltid att det ser lite fanigt ut nar de 'over planterar' o fixar pa en san liten platt. Men han ar ju pensionar och tomten ar hans intresse :-). Och jag ska ju inte klaga for det ar fina farger for mig att kika pa!!
Ja hoppas hoppas Bonan bestammer sig for att komma ut den har veckan sa jag inte behover bli igangsatt... kram

Malin O - Ja envis som synden... precis som sin bror! Nog lite tur att jag hela tiden varit sa installd pa att fa ga over och har planer mest varenda dag for annars skulle jag bli skogstokig pa att inget hander. Min kropp verkar sa nojd med att vara gravid att den ogarna vill foda och bli ogravid igen ;-).
Jag har forsok ta foton pa golvet men kunde inte fa till det.. ljuset slog bade i golvet utifran och fran kameran sa det sag bara ut som ett svart hav... jag ska forsoka igen! kram

Mia - Gott att ni ska fa golvvarme nu! Varan ar inte inkopplad annu men det ska bli skont nar den ar det for det blir kallt med stengolv annars! Josses - 5 barn!!!!! Ja dar ligger vi verkligen i la och lar alltid gora!! :-)
Men var har Bonan tagit vagen?? Far man bara ga 7 dagar over och sen forsvinner den?? Lite laskigt nastan... usch.
15e blir bra! Sa lange det kommer igang av sig sjalvt blir jag glad...
kram!

Annika - ja det ar verkligen tjusiga farger i grannens tradgard nu. Dessutom borjar den se lite overvuxen ut eftersom han varit lite krasslig det senaste... men vackert ar det ju anda pa ett lite vildvuxet satt...
Kram!

Aurorabuddha - ja Bristol ar riktigt vackert nar solen skiner... annars ar det ju som det ar med england mest, dvs det blir valdigt gratt nar det regnar. Men vi har verkligen haft otroligt fint vader den har hosten hittills... sa jag hoppas det haller i sig!
Jag hoppas Bonan tanker komma ut snart...

Saltistjejen sa...

Vilka vackra bilder Millan! Och nya objektvet verkar ju suoer!!! :-)
Ja du det där med igångsättning är ju inget jag har ngn erfarenhet av direkt... haha! Men jag hoppas verkligen att Bonan vill komma ut av sig själv. Kanske hjälper några av de gamla "huskurerna"??
Ta hand om dig och vila ordentligt!
kramar!!!

Cecilia sa...

Det var verkligen vackra bilder du har tagit.Du får mig till och med att längta till Bristol när jag ser höstbilderna.Hoppas verkligen att du inte behöver gå alltför länge till,det är ju inget roligt att bara vänta och vänta.
Kramar!

Desiree sa...

Vad kul att få se bilder från Bristol. Jättefina höstbilder du har tagit. Vilket underbart höstväder det är ju bara att njuuuta. Jag förstår att du är nervis med tanke på dina tidigare erfarenheter. Jag tänker på dig och hoppas verkligen att det kommer gå bra på alla sätt och inte vara jobbigt som förra gången. Skönt att ni känner att ni fått ordning och kan koppla av lite och inte behöver stressa med fix av hem in i det sista. Kram.

Anonym sa...

Jättefina höstbilder fån Bristol. Skönt med lite sommarvärme i efterhand.
Det var ju inte mycket av den varan under sommaren.

Jadu, den lill* i magen din verkar trivas därinne. Men h*n kommer ut när den är redo.
Hemskt att igångsättningar ska vara så smärtsamma.
Är igångsättningar när de gör ett swipe eller ev tar hål på säcken?
Mitt vatten gick men inga verkar så jag sattes på oxytocin dropp för att få värkar men det är väl inte en igångsättning?
Kolla va kass man är...

Om du har det långtråkigt någon dag i väntan på bönan så knäpp gärna kort på hemmet och lägg upp.
Du vet vi älskar att se kort på ert fina hem!

KRAM!

Lullun sa...

Tack för de underbara fotona! Oj, vad jag saknar höstens färgspel känner jag nu. Det blir så klart även brun-gult här, men då vi inte har några trän blir det ju inte alls på samma sätt.
Så får vi hålla tummarna för att den lill* själv kommer på att det är dax att komma ut. Inget kul att ha en dålig upplevelse att jämföra med (jag vet av erfarenhet), men det behöver ju inte alls bli likadant denna gången. Håll modet uppe! Och gå långa promenader... ;-)
Kram!

Marianne sa...

Ingen Böna än? Det var ju trist. Du får ut och gå, bära tunga grejor ... Vad gör man mer? Åka bil på skumpiga vägar?

Fina bilder!

Anne sa...

Jättefina höstbilder, jag instämmer med skribenterna som skrivit att Bristol verkar vara en väldigt fin stad. Det verkar finnas en hel del gamla, fina byggnader (sånt kan jag sakna här i USA)
Förresten, det där med objektiv. Är det ofta så att samma objektiv funkar på olika kameramodeller? Jag menar, har man en kamera som man samlat på sig lite objektiv för så vill man ju ogärna att de inte fungerar längre om man köper en ny kamera.
Jag gissade ju på 15 oktober, det är snart snart. Tänk om bönan kommer då, det vore en fjäder i hatten det :)

www.gottablandat.wordpress.com sa...

hihi bönan verkar trivas bra i magen :-) fina bilder du visar upp!!
Hoppas allt e bra! kram kram

aurorabuddha sa...

Jag har hort att man ska gora *det*, om ni forstar vad jag menar... for att satta igang forlossningen. :o)

Marianne sa...

Aurora kan ha rätt! Slemproppen blir störd.

Tänker på dig!
Kram!

Anne sa...

Hopppas allt är bara bra! Idag är det 15 oktober, den dagen jag gissade på...men Bönan är kanske fortfarande inne och trycker.
Jag fick dock en känsla att nåt hänt, att förlossningen kört igång. Men kanske helt fel intuition...

Marianne sa...

GRATTIS GRATTIS GRATTIS TILL LILLA BÖNAN!!!! Det var Mia som skvallrade och nu skvallrar jag vidare! En liten Böna är född!

Jag drömde att jag födde barn på ett plan till US i natt, och direkt när jag vaknade tänkte jag att nu är nog Bönan kommen till världen!

GRATTIS till hela familjen och storebror Nils! Och välkommen till världen lilla Böna!

Lullun sa...

Är det sant det Marianne skriver?! Om ja (och som jag ju så klart tror) så: STOOOORT GRATTIS till er allihop!!!

Hoppas allt har gott bra och att ni är så pigga och krya som man nu kan vara efter en födsel.

(Utan att veta något om "resultatet", vill jag dock påminna om vad jag skrev för ett tag sedan, nämligen "en tjej den 15:e eller möjligtvis 16:e". Helt fel kan jag inte ha haft vad jag förstår. ;-) )

Ta hand om er nu!

KRAAAAM från Grönland!!

Mia sa...

Massor med Grattis-kramar till hela familjen! Hoppas ni mår bra allihop. Jag längtar redan till jul när ni kommer hem och vi får träffa lill-tjejen! Grattis, grattis, grattis igen!

Lisa Christensen sa...

Væntar med spænning på bønans entré...!
Kram

Fritt ur hjärtat sa...

Men kära nån,,,, någon måste ju spökskriva så vi får rapport!! Stort Grattis!!! Vilket datum blev det;-)

Marianne sa...

Klicka på länken till Mia, svårare är det inte : )

aurorabuddha sa...

Grattis, grattis fran Texas! Wooo Hooo!!!! Vi vill se bilder, vi vill se bilder!!

Petchie75 sa...

Härligt härligt, stort grattis!! Hoppas att allt gick bra!
Stor kram

Saltistjejen sa...

Åååååå GRATTIS Millan!!!
Sitter här och får tårar i ögonen!
Plötsligtkommer alla ens egna minnen tillbaka också från i somras.
Ocjojoj! Jag fick veta på mariannes blogg nyligen.
Fasiken vad härlgit!
hoppas nu att allt gick bra och att förlosningen inte var alltför jobbig denna gången.
Ser sååå fram emot att få veta mer och få se bilder på underverket!
Tänk en liten tjej! Haha! Du som var såååå himla sääker på att det var en liten kille! :-)
Det är ju det jag säger, allt skrock om magens form och hur man mår är ju bara bulshit. Alltså att det kan säga ngt om barnets kän. Hahaha!!!!
jag hade fel när jag också gissade på pojek men datumet kasnke var rätt okej iallafall?? 15 oktober tror jag att jag gissade på....
Stor kram till er alla nu!!!!
Och GRATTIS igen!
:-)

Annika sa...

GRATTIS!! Läste om detta på Saltis blogg!!
Vad KUL!!
JAG SA JU ATT DET SKULLE BLI EN TÖS!!! :-)))
Underbart!!!
Kramar i massor!!

Anonym sa...

GRATTIS!!!
Så underbart!!
Bilder önskas när du orkar natuirligtvis!!

Massvis med kramar till hela familjen!!
xxxx

Anonym sa...

MEN!! Bönan är här! Och är en tjej!! GRATTIS till er alla! Jag ryser :-)! Så underbart!

Cecilia sa...

Nej men har den lilla bönan äntligen bestämt sig för att titta ut.Å blev det en liten tös (okej fel datum men rätt kön för min del men jag är glad att du inte behövde gå och vänta så länge som jag drog till med)!!!Stort GRATTIS till er alla!Hoppas ni mår bra allahopa.

Kramar!

Desiree sa...

Millan, ryktet har spridit sig på bloggarna. Jättegrattis vännen till att bönan nu har anlänt! Wow vad kul. Hoppas att allt har gått bra och att ni hela familjen mår bra och har det bra. Jättegrattis än en gång.

Stor kram
Desiree

Anna, Fair and True sa...

Grattis!!!

Anne sa...

Jag läste nyheten på Mariannes blogg som i sin tur läst det hos Mia. Nyheten färdas snabbt i bloggvärlden.
JÄTTE JÄTTEROLIGT Millan, ett stort grattis er allihop. Välkommen till världen lilla Agnes Sofia! Mycket vackra och fina namn, jag tycker de är väldigt vackra namn och passar bra på er Böna. Agnes och Nils, syster och bror.
Jag hoppas ni alla mår bara bra och att din förlossning gick bra och var relativt lätt och en bra upplevelse.
Åh, vad roligt att höra Millan. Det är verkligen jättekul. Än en gång, ett STORT grattis!!!
Massor av kramar.