CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

söndag 5 oktober 2008

Sista brollopet for aret

Forra lordagen gick Delphine och Jerrys brollop av stapeln och det blev en valdigt fin avslutning pa alla de brollop vi varit pa i ar! Vi vaknade upp till tjock dimma pa morgonen men vid middagstid hade solen brytit igenom och det blev en san dar perfekt hostdag med hog och klar luft.

Brudparet hade hyrt hela Hotel du Vin i Bristol och dar holls bade sjalva brollopsceremonin och festen pa kvallen. Men innan det var dags att bege sig dit traffades vi tjejer pa Bordeaux Quay och at brunch.

Sedan gick vi en prommis genom Bristol till hotellet

Val installerade pa hotellet (som jag lyckades att inte ta ett enda foto av...) sa spenderade vi tjejer nagra timmar i brollopssviten med att hjalpa brudnabbarna (Delphine och Jerrys dotter och hennes tva kusiner) med att mala naglarna och locka haret


Delphine vagade dock inte lita pa oss utan hade hyrt in en sminkos som fixade henne infor brollopet :-)

Nar tjejerna var klara begav vi andra oss till vara rum och gjorde oss redo for brollopet som skulle borja klockan 17. Rummen var verkligen fina (sarskilt med tanke pa vanlig engelsk standard) och da speciellt badrummen! Jag gissar att badrummet var lika stort som sjalva sovrummet och jag hade latt kunnat spendera en hel kvall med att bara ligga och lata mig i det stora harliga badkaret...

Redo att ga pa brollop

Peggy och Delphine tar det lite lugnt innan det ar dags for ceremonin

Precis innan 17 gick vi ner for att satta oss till ratta med vara makar och pojkvanner och samtidigt gick Jerry upp till brollopssviten for att hamta Delphine. Paret gick alltsa in tillsammans vilket ar valdigt ovanligt i England dar seden sager att pappan till bruden 'ger bort henne' vid brollopet. Jag tror att alla inblandade kande att det skulle vara lite fanigt for Delphines pappa att ge bort henne nar hon inte bott hemma de senaste tjugo aren ...

Nyvigda!

Jag var vittne och har far ni aven magbilden for vecka 39 ;-). Delphine bar en jatte vacker och valdigt otraditionell klanning och helt otroliga Jimmy Choo skor som jag missade att fota...

Jag brukar egentligen inte tycka att 'radhus' brollop ar lika hogtidliga som kyrkbrollop men det har kandes valdigt fint och framfor allt personligt. Bara de allra narmsta vannerna och familjen var dar vid sjalva ceremonin och middagen och sedan bjods det pa storre fest vid 21 tiden da alla deras vanner och bekanta kom for att fira paret.

Efter ceremonin bjods det pa coctails och tilltugg i baren medans brudparet fotograferades och vid 19 tiden var det dags for middag i resturangen.

Har har Ben fatt tag pa en ny gravid kvinna - min chefs fru Mandy :-)


Vid middagen satt vi med Delphines bror Matt och hans tjej Buffy (ja precis som vampyr tjejen). Alla satt vid sma bord om fyra eller sex vilket var himla trevligt och lite mer personligt an att sitta vid stora langbord!

Efter middagen var det dags for fest och det dansades och skrattades tills in pa smatimmarna. Vid 2 pa natten gav dock jag och Ben upp for da hade mina fotter svullnat till ungefar dubbel storlek ...

En nojd brud!! (i ny klanning...)

Morgonen efter tog vid det lugnt och gick sedan ner och at en helt otrolig frukost (inte heller det vanligt pa engelska hotell!) och sa hej da till brudparet som skulle aka pa en mini-smekmanad (3 dagar) till Barcelona. Ben och jag akte sedan hem och spenderade 7 timmar med att fixa och stada har hemma, allt medans Nils blev bortskamd av sin farmor och farfar.

Brollopet var verkligen roligt och flera saker gjorde att det kandes valdigt litet och som om alla verkligen var en del av dagen. Bland annat hade alla gaster fatt valja en sang var att spelas av DJn under kvallen och likasa hade Ben hjalpt till att fa ihop foton pa alla gaster som projekterades (heter det ens sa pa svenska?) pa en av vaggarna i hotellet. Vi sa aven efterrat att det var valdigt trevligt med ett kvalls brollop for aven om det ar valdigt roligt att vara pa brollop en hel dag sa kan det bli lite mycket vantande om brollopet ar redan klockan 12 pa dagen.

8 comments:

www.gottablandat.wordpress.com sa...

vad myyysigt med bröllop!! det var nog sista bröllopet som en barnsmamma eller??! ;-) ja kvälls bröllope mkt bättre än när det redan börjar kl 12 !
stor kramoch fortsatt trevlig helg!!

Lullun sa...

Ni är verkligen "proffs" på det där med bröllop. Kan man hyra in er kanske, om det en dag skulle bli min tur?! ;-) Låter ju som ett väldigt fint bröllop och trots det lyxiga med eget hotell, inte "för mycket" lixom. Tack föar att vi fick följa med ännu en gång. Jättefina foton också. :-)
Kram!

Anonym sa...

Fina bilder!!! Ser ut att ha varit ett härligt bröllop. Hälsa Delphie & gratta. Du är så himla fin vännen, fina bilder av dig. Det strålar om dig. Längtar tills vi ses.. Kramar i massor.. Malin M

Anonym sa...

Oj, vad fin du är i din stora mage! Du är som gjord för att vara gravid :-) Vad kul att din chef med fru är gravida. För var de inte de som hade lite svårt att bli gravida?

Och är det inte idag som det Bönan är beräknad att anlända? Jag har ju tippat en tjej på bf-dagen så jag hoppas att du snart får åka in. Även om jag vet att du inte riktigt har tid att föda barn just nu :-) Det är ju så spännande detta!!

Ha det så bra och försök att VILA lite nu innan Bönan bestämmer sig föra att titta ut! Kram - Malin

Annika sa...

Ja, nog "kan ni" bröllop alltid! Verkar ha varit jättekul! OCH du är jättefin med din mage! Vecka 39!! JEE, denna graviditet har flugit!
Gillar Delphines klänning! Verkar ha varit en ordentlig fest efteråt också. PRECIS som det ska vara.
KRAM!!

Millan sa...

Lotta - :-) ja det far vi verkligen hoppas att det var eftersom BF ar i dag och jag inte har nagra planer pa att ga pa brollop det narmaste halvaret eller sa ;-). Kram!

Lullun - hahaha ja det har aret har vi verkligen ovat oss pa att ga pa brollop. Det enda brollopet vi inte har varit pa ar vart eget.... annu! Vi samlar ideer fran alla brollop vi gar pa ;-). Kram

Malin - hej! Var det du som textade mig i fredags? Jag blev lite osaker pa nummret och glomde sedan av att svara.... men det var du va?? Jag var pa ikea och storhandlade kan man saga nar jag fick textet... :-). Jag ska absolut halsa D och gratta. Hon ar valdigt glad att numera vara Mrs B :-). Kram

Malin - tack :-). Ja nagot ska man ju ha de har breda hofterna till :-)! Dock verkar inte kroppen vara med pa noterna nar det galler att foda barn.. for den ar sa lyckligt gravid att den inte vill slappa ut barnen tror jag!
Jo visst det var P och A som haft svart att bli gravida sa det ar toppen att de antligen ar det nu. Hon ar ca 7 veckor ivag fran BF sa snart har aven de en liten... :-).

Nej nagon BF bebis lar det inte bli... om det inte plotsligen satter fart och jag far en supersnabb forlossning ;-). Men faktum ar att den har bebisen garna far stanna inne i nagra dagar till.. det ar ingen panik annu! Kram

Annika - japp nu kan vi verkligen det har med brollop men trots det har vi annu inte lyckats gifta oss sjalva. Formodligen for att vi har for mycket att gora med alla andras brollop :-). Ja vecka 41 gar jag in i idag... galet. Kram!

Saltistjejen sa...

Vad fin du är Millan!!!! jättefin verkligen och klänningen var ju supersnygg!
Kul att bröllopet blev så lyckat och att brudparet var nöjda.
Det är alltid så skoj med bröllop. Potsitiv atmosfär och ofta en rolig blandning mellan familj och vänner till brudparet.
Och för dig o Bönan är det inte långt kvar nu!!!!!!
Varje dag tänker jag att tänk om Bönan tittat ut!?!
Kramar!!

Anne sa...

Du är verkligen jättesnygg, otroligt fin klänning du hade också! Det kan ju hända saker när som helst nu, bebisen kan komma när som helst. Medan jag skriver det här kanske det är på gång, vem vet. Oj, oj vad spännande nu. Jag säger som Saltis, varje dag (speciellt om det varit tyst på din blogg) undrar jag om något hänt.
Jag gillade att bruden bytte klänning, det är som på film :) Jag har i alla fall aldrig varit på ett bröllop då hon bytt om senare på kvällen, men gillar verkligen idén.