CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

måndag 6 oktober 2008

Dagen D

Sa i dag ar det alltsa 6e oktober och det visar 0 dagar kvar pa baby raknaren har till hoger om texten.. hur skumt ar inte det?? Men precis som forra gangen har jag inga kanningar direkt - lite molvark och ont i ryggen men jag gissar att det snarare beror pa att vi jobbar som sma gnu har hemma nu for att fa sa fardigt som mojligt tills lillen ar har! Men nu har ju verkligen nedrakningen borjat pa allvar i alla fall... for snart kommer ju bebisen :-).

Dagen i ara var jag pa mitt sista barnmorskebesok hos de ordinarie barnmorskorna (nasta vecka blir det overburenhets kontroll pa sjukhuset men inga fler besok hos Scary Mary eller Maria i alla fall). Jag slapp ha Scary Mary och fick en trevlig pratstund med Maria istallet. Hon lyssnade pa hjartljuden, konstaterade att huvudet ar langt nere nu och att bebisen just nu ligger i en bra position for fodseln. Men eftersom bebisen fortfarande ar sjovild i magen sa kan det nog andra sig an.... Maria konstaterade aven att jag ser ut att ma oforkskamt bra och det har hon alldeles ratt i. Jag mar verkligen bra! I gar natt var forsta natten som jag hade problem med att sova pa grund av varkande rygg och det far man val vara ok med sa har i slutet! Illa mar jag ju eftersom bebisen trycker pa bade uppat och nedat just nu, men det kanns ocksa helt overkomligt och fixas med en Rennie eller tva.

I ovrigt har det varit lika mycket att gora som vanligt idag. Vi borjade dagen med ett aterbesok hos lakarna for Nils och han ar mycket mycket battre nu. Sa skont!! Sedan var det da dags for mitt barnmorskebesok. Sedan traskade vi till affaren och handlade mat som jag sedan slapade hem med hjalp av Nils sulky och val hemma lagade jag nagra matratter att frysa in och ha nar bebisen val ar har. Nar Sedan Ben kommit hem i kvall har vi satt upp hyllor i nya lilla tvattrummet och under trappan i hallen och efter det har vi spenderat nagra timmar med att ta ner vagn och andra grejer fran vinden (tyckte det var dags nu) och samtidigt lassa upp en massa grejer pa vinden som vi inte har plats for har just nu.

Morgondagen ser lika full ut kan man saga. Jag ska tvatta vagnsgrejerna, stryka de nya och tvattade pyjamasarna till bebisen, stalla ordning i vardagsrummet igen nu nar alla grejer har flyttats tillbaks till koket och hallen, sy ett draperi till tvattrummet, ansoka till Nils skola infor September nasta ar och laga kottfarslimpa. Dar emellan har jag tankt hinna lasa lite bloggar ocksa :-).

Det ar synd att saga att jag har langtrakigt ;-). Och jo da jag vet att jag borde ta det lite lugnt och forbereda mig infor fodseln men eftersom jag mar bra sa har jag himla svart att bara sitta har i roran och titta. Jag kommer nog inte kunna slappna av helt forran huset kanns beboligt och mysigt igen men jag hoppas och tror att det faktiskt kommer vara det snart! Och da ska jag vila ... eller foda barn... vi far se ;-).

10 comments:

Petchie75 sa...

Wow Millan, du låter så mycket mer energisk än jag ;-) Vad skönt att höra att du mår så bra och att allt var bra hos barnmorskan, och med Nils.
Försök att ta det lite lugnt också, du behöver nog all energi när bönan väl tittar ut!
Stor kram!

Millan sa...

Petra - jag tror att jag lever pa nagon slags 'falsk' energi just nu. Jag kommer ihag att jag var likadan nar jag vantade Nils sa har pa slutet... extra endorfiner och liknande infor forlossningen kanske? Det postiva dock ar ju att det inte kanns jobbigt pa nagot satt att ga och vanta pa att det ska borja... forra gangen satt jag i var nya lagenhet dar det inte fanns ett jota att gora och holl pa att ga at av uttrakan....
Fast du har helt ratt i att jag maste forsoka spara lite energi tills nar Bonan ar har och fram for allt ta vara pa det faktum att jag sover relativt bra just nu (med undantag av gardagsnatten da). Nu har jag i alla fall spenderat en och en halv timme med att lasa bloggar och blogga och det kanns som ren avkoppling!!
kram

aurorabuddha sa...

Jag skulle just saga det... du har mer energi an vad jag har! Ville bara onska lycka till! Se till att ta fina kort, sa vi far se underverket!! Kramar fran Texas!

Saltistjejen sa...

Jag tror att du känner dig själv och din kropp bäst. Om du känner att du ahr ork och energi och vilja och lust att fixa hemma så ska du göra det! Bara du lyssnar på din kropp och vilar om/när du blir trött. Men jag tror helt klart att det kan vara stressänkande att boa in sig hemma också. Du slipper "sitta och vänta" utan har saker att göra. Annars skulle du säkert bara fundera över allt som du vill få gjort innan Bönans ankomst och det kan vara stressande i sig.
Skönt att du mår så bra!!!! Ta hand om er nu!
kram!

Anne sa...

Jag tycker det börjar kännas i luften att det är nära.... Du låter så lugn, cool, säker och stark. Det är säkert lättare känna så med andra barnet. Men du kanske kände det så även med Nils? Skönt att du mår bra, det är bara att njuta av det och all extra energi. Du vill boa in dig ordentligt nu, ha huset i ordning och allting grejat innan bebisen kommer. Kram!

www.gottablandat.wordpress.com sa...

oj vad fu fixar och donar gumman!! oftast e de mer lugnt att jobba än att vara hemma för man tar för sig sa mkt grejer att göra hela tiden. skönt att nils e bättre! spännande med bf dag.. undrar när h*n kommer!!!
kram kram

Millan sa...

Aurorabuddha - tack :-). Dar paminde du mig om att jag maste ladda batteriet till kameran och packa ner den i BB vaskan!

Saltis - ja precis sa ar det faktiskt. Jag kanner mig mindre stressad av att ha saker att gora och fixa med och se att det blir resultat har hemma an att sitta och titta pa elandet! I gar kvall kande jag mig rejalt trott o trodde att jag kanske gjort lite for mycket trots allt men efter en natts somn kanns det mycket battre sa nu ska jag bygga en ikea mobel :-). Kram

Anne - nej med Nils var det helt annorlunda. Jag satt i stort sett hemma och vantade och dagarna blev saaaaa langa. Jag skrev lite dagbok da som jag kikade pa i gar och det verkligen hors hur uttrakad jag var. Den har gangen ar det ju helt annorlunda, framst for att jag inte hunnit sitta hemma och rakna ner dagarna och da gar ju tiden mycket fortare.
Jag kanner mig lugn mesta delen av tiden men oroar mig infor forlossningen. Forra var ingen hojdare om man sager sa sa jag hoppas pa battre tur den har gangen!! Sa darfor ar det nog ocksa bra pa ett satt att jag har mycket omkring mig for da blir det inte sa mycket tid kvar att oroa sig pa...
kram!!

Lotta - ja lite sa ar det faktiskt!! Fast det ar nastan laskigt hur snabbt jag redan kommit ur jobbet och alla tankar pa det. Kanske beror det pa allt som hande med Nils och sa forra veckan eftersom jobbet ju da med ens kanns sa oviktigt... men anda. Idag vraker regnet ner och da ar det faktiskt riktigt gott att kunna ga har och fixa lite! kram

Marianne sa...

Oj, ja du har verkligen tagit med i beräkningen att gå över tiden! Vilken energi du har!

SKÖNT att höra att Nils mår bättre! Men stackarn, de måste ju förskriva mediciner och undervisa er så att ni kan klara av mer hemma och slippa åka in så ofta!

OCH skönt att golven är klara så att ni har en chans att ha det värdigt bills Bönan kommer!

Oj, det är spännande nu!
LYCKA TILL!

Kram!

Miss Marie sa...

ja, nu står babydagsräknaren på två dagar! =) skojsigt. hoppas bebisen kommer och att du får må så bra även efter födseln!

Lullun sa...

Nej, men jösses vad du står i! Känner dock igen det. Och ja, dina ord får mig att längta "tillbaka" (eller göra "en ny vända"). *hihi* Hoppas allt är bra med er nu, räknaren står ju nu på +3 dagar. Oj, oj, oj. Kram!