CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

lördag 4 oktober 2008

Mammaledig

Nej da ingen bebis annu - bara en alldeles galen vecka. I tisdags jobbade jag sista dagen och sedan var planen som foljer: Onsdagen skulle bli en riktig fixardag och det blev den ocksa. Fem timmar spenderade jag med att skrubba nedervaningen eftersom golvet nu var fardiglagt och mobler kunnat flyttas tillbaka till sina ratta stallen. Pa eftermiddagen bokforde jag for en kund och pa kvallen kom en kompis over och snackade bort nagra timmar. Nagra intressanta timmars snackade blev det eftersom S numera jobbar som personlig tranare at en kand skadespelerska och reser varlden runt med henne. Snacka om att vi lever olika liv!

Torsdagen skulle jag ta bussen in till stan och antligen kika pa det nya centrat som oppnat dar och pa eftermiddagen var en fika inplanerad med nagra kompisar. Men pa morgonen vaknade Nils upp med varldens forkylning och ordentligt rosslig i brostet. Han hade bra med fever och andningen blev allt samre. Ingen av hans sprayer hjalpte sa det hela slutade med att vi fick bege oss till sjukhuset dar vi sedan spenderade hela dagen och kvallen. Vi blev hemslappta klockan 22 pa kvallen vilket var underbart eftersom vi borjat stalla in oss pa att fa stanna over natten. Nils var fullstandigt hog av all medicin och uttrycket 'myror i baken' fick ett ansikte! Vi fick honom i alla fall i sang tillslut och pa fredagsmorgonen var han visserligen fortfarande sjuk men astman var mycket battre.

I gar skulle jag ha akt in till jobbet eftersom saker och ting dar inte heller blivit som vi hoppats. Jag tror jag namde for ett tag sedan att killen vi tranat upp de senaste manaderna plotsligen fatt kalla fotter och inte var saker pa att jobbet var ratt for honom?! Hur som helst sa vantade han tills i onsdags och hade da ett bryt pa jobbet och forklarade att han helt enkelt inte klarar av stressen. Jobbet far honom sa stressad att han kraks tydligen och det later ju inte alls bra!!! Det trakiga ar att jag tycker att han faktiskt gor ett valdigt bra jobb och lar sig snabbt sa det ar helt enkelt sjalvfortroendet som tryter. Nagot besok pa jobbet blev det nu inte for mig i fredags eftersom jag hade Nils hemma men det verkar som om situationen har lost sig med att S nu ska jobba med de lite lattare uppgifterna sa far J ta resten. Vi far se hur det gar.... men lite oroligt har det varit den har veckan kan man saga.

Sa nagon Bona har alltsa inte anlant utan det har bara varit lite for mycket att sta i.... dar av har jag heller inte hunnit lasa bloggar heller :-(.

Nils ar ju av forklarliga skal inte pa topp och i gar kvall kande jag att aven mitt humor borjade tryta. Men det blev battre igen efter en tretimmars vistelse pa Ikea. Alldeles sjalv var jag dar medans killarna var hemma och tog det lugnt. En hel del 'finishing touches' och lite grejer till bebisen inhandlades och jag kande mig valdigt nojd efterrat :-).

Brollopet i lordags var forresten fantastiskt!! Jag har en hel del foton men kanner att jag vill visa dem for Delphine innan jag lagger ut dem har. Men de kommer snart hopps jag!!

7 comments:

www.gottablandat.wordpress.com sa...

skönt att du nu e mammledig.. tva dagar kvar??!!! weiiiiiiaaaa sa spännande millan!!

Cecilia sa...

Å jag var nästan (bara nästan dock) säker på att bönan hittat ut....Det är så spännande det här så,nästan som att själv vänta barn.Hihi.Hoppas att Nils snart mår bättre.

Kram

Saltistjejen sa...

Ååå det är såå spännannde nu!!!! :-)
Men hoppas att Nils snart blirbättre. Och försök nu ta det lite lugnt också och vila dig. Tråkigt med din vikarie på jobbet men kasnke kommer han att inse att han faktiskt KAN göra jobbet.
Stora Megakramar!!!

Anonym sa...

Jag tror att vi alla tänkte att bönan gjort entré när vi inte "hört" från dig. :D

Jobbigt att Nils ska ha det svårt med sin andning. Hoppas att han kryar på sig och att ni slipper mer baciller och annat otyg nu när ni snart blir fyra.

Killen på jobbet lugnar nog ner sig när han väl lite mer kött på benen. Det sista du behöver tänka på nu är jobbet..tänk BEBIS! :D

Massor av kramar!

Anonym sa...

Massor utav kramar & pussar till er alla. Hoppas att Nils snart mår bättre. Kramar Malin M

Millan sa...

Lotta - ja hjalp!! En dag idag... det ser lite coolt ut pa den dar nedraknaren :-). Jag tycker inte det var lange sedan det stod typ 180... Kram!

Cecilia - nej nej ingen Bona annu. Jag tror att bebisen kanner pa sig att vi vill att h*n ska stanna lite langre i magen och komma ut till ett stadat och fardigfixat hem ;-). Kram

Saltis - Ja jag tror att han kanske helt enkelt behover lite langre tid pa sig att gora lite mer 'monotona' arbetsuppgiftger men om nagra manader kanske han kanner sig redo att lara sig lite nya grejer. Stackars J kommer fa det hett om oronen nu men jag hoppas det loser sig!!
Kram!!

Jess - ja om du anar sa manga ganger jag tankt att jag bara skulle skriva en snabbis och uppdatera men det blev aldrig av. Jobbigt att vara sa stressad just nu kanner jag... men i dag kanns det battre. Vi fick gjort mycket i gar och gor vi lika mycket i dag sa kommer jag nog kanna mig bra mycket lugnare ikvall!!
Jag ska forsoka koppla bort jobbet nu... men jag kanner mig lite ansvarig eftersom jag anstallde killen. Men jag hoppas det loser sig snart... kram!

Malin - kramar och pussar till er ocksa :-D. Nils ar nu rejalt forkyld men astman ar valdigt mycket battre. Han blir valdigt tjurig av medicinen eftersom den forst gor honom helt hyper och sedan jatte trott.... men i morgon ar sista dagen med medicinen i alla fall sa far vi hoppas att det blir bra sen. Kram!

Lullun sa...

Vad skönt ni fått klart golvet nu och att du fått handla lite. Kul också med din kompis, med det lite "annorlunda" jobbet! ;-)

Men nej, nej vad jobbigt med stackars Niels som blir så sjuk. Och din vikarie med det dåliga självförtroendet. Jobbet vill man ju inte behöva bekymra sig när man är i din situation. 1 dag kvar såg jag här på bloggen. Oj vad det "närmar" sig. Hoppas du får tid till att vila och samla krafter.

Nu ska jag läsa bröllopsinlägget! :-)