CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

tisdag 20 januari 2009

Nyar

Antligen lite tid vid datorn. Det har varit bristvara for mig den senaste veckan eftersom bada barnen ar sjuka och darfor inte alls pa topp. Sofia sover ungefar en timme i strack under natterna och vill sedan ata (eller anvanda mig som napp verkar det som) sa jag kanner mig lite som en urvriden disktrasa idag.

Hur som helst. I dag ar det dags for Nyar... sa har nastan 3 veckor senare ;-).

Pa annandagen bar det alltsa soderut for oss och forst stannade vi till hos Viveca och Mark med familj i Vinslov. Det ar som alltid lika trevligt att traffas och alltid lika trist att saga hej da igen. Vi insag ocksa att det inte blir mycket vuxentid over nar man har fyra barn att fa i sang pa kvallen!

Efter Vinslovbesoket bar det sa vidare till Karlskrona och familjen dar. Pa sondagen traffade vi hela vart gamla Karlskronagang, forrutom Jenny och hennes familj som tyvarr inte kunde komma. Pa dagen traffades vi allihopa, inklusive man och barn, pa ett stort lekpalats dar barnen lekte av sig i nagra timmar. Eftersom det dock blir lite latt hysteriskt nar vi traffas allihopa dock (trots allt hade vi 11 sma barn med oss) sa traffades vi tjejer ocksa ensamma och hade lite tjejkvall den kvallen. Underbart skoj!




Dagen efter hade aven min bror Daniel och hans familj hunnit ner till Karlskrona sa da var det dags for vart julfirande ihop. Pappa och Anette har ocksa en ny familjemedlem - namligen lille Gosta!

Tomtekusinen Samuel kom pa besok som varje ar ;-)

Sofia kollar pa nar storebror leker med sina julklappar

For att riktigt skamma bort oss lagade pappa och Anette kroppkakor till middag en dag. Komiskt nog tycker bade jag och Daniel som ar riktiga Goteborgare valdigt mycket om kroppkakorna medans vara broder Alexander och Samuel som ar akta blekingar inte tycker att det ar nagot speciellt alls...


Nyarsafton fick vi finfin middag och goda drinkar. Trevligt som alltid. Dessvarre forsvann mesta delen av kvallen for mig med att forsoka fa Sofia att sova. Klockan 23.45 somnade hon antligen sa jag kunde vara med vid tolvslaget men sedan vaknade hon igen vid ett sa da gick jag och knot mig medans de andra spelade det obligatoriska spelen.


Melvin, Daniel och Malin

Forratt: Hummersoppa

Huvudratt: Filet Mignon black and white

Efterratt: Glassbomb

Tolvslaget; High Five!

Happy New Year!

12 comments:

Anonym sa...

Kul med en uppdatering med fina foton! Jättefin layout oxå!

Kram!

www.gottablandat.wordpress.com sa...

ni ser ut att ha haft det jättebra, hektiskt förstår jag med att hinna med allt.. men ändå mysigt.
leklandet i karlskronakänner jag igen, där har vi också varit :-) kramkram

Anonym sa...

Wow, vilken nyårsmiddag. Såg jättesmaskens ut. Jag var hungrig innan jag såg dina bilder... Har Anette och Per gjort om i köket igen? Jättesnyggt var det iallafall!

Visst är det slitigt med sjuka barn. Den här tiden på året är inget kul ur sjukdomssynpunkt heller. Jag var hemma och vab:ade igår. Totten var sjuk. Nu börjar ju mina barn bli så stora så nätterna är ju inte lika jobbiga längre. Men jag minns ju hur trött man var. Förkylda bäbisar blir rätt så griniga...! Hoppas att de kryar på sig snart!

kram - Malin O

Millan sa...

Pernilla - tack :-). Det tog ca 4 dagar for mig att fa ut det har inlagget sa det kanns lite sent med nyarsinlagg nu... men men! kram!

Lotta - leklandet var kanon tyckte vi!! Speciellt som min 13 arige bror var med och underholl Nils som var i sjunde himlen ungefar. :-D

Malin - Maten var verkligen kanon. Som att ga pa lyxresturang ungefar :-). Ja de har malat om luckorna i koket, nytt kakel och dyligt. Jatte fint!
Usch ja... sjuka barn. Man tycker sa synd om dem nar de mar daligt och sa ar man sjalv pa sa uruselt humor nar man inte fatt sova pa en vecka eller sa... Appropa det hor jag att det ar dags for mer spray for Nils nu. usch. kram

Anna, Fair and True sa...

Oj vad gott det såg ut! Gillar nya layouten! Somrig! Jag är på jakt efter en layout som man kan lägga till gadgets på båda sidorna, dvs i båda kolumnerna, men tycker det är svårt att hitta. Men du har i alla fall fått in en bild i vänsterkolumnen?

Anne sa...

Supersnyggt kök, gillar det verkligen. Precis i min smak. Svenska hem är alltid så fina.
Många gulliga barn, de ser så fina och snälla ut där de på de översta bilderna sitter runt ett bord med varsin dricka. Förstår annars att det kanske blev lite kaos med 11 barn, härligt att ni fick lite tjejumgänge på kvällen. Roligt ändå att ni alla (?) är i samma situation och har barn ,det underlättar nog och skapar en bra känsla av förståelse hos varann hur det är.
När åker du/ni hem nästa gång? Blir det nåt före sommaren?
Kram!

Desiree sa...

Hej Millan, vad fint du har gjort om på bloggen. Verkligen vårfint! Även nyårsafton verkar ha blivit riktigt lyckad. Åh vilken glassbomb, mums. Härligt att du fick kroppkakor som du verkligen gillar. Det är ju sådant man njuter extra av som utlandssvensk då man är hemma, att just kunna passa på att äta sådant som man verkligen saknat. Hoppas att Sofia snart sover lite längre och bättre. Förstår att du är trött och känner dig lite som en urvriden disktrasa. Hoppas som sagt att det snart blir bättre och att barnen får hålla sig någorlunda friska nu.

Annika sa...

SNYGGT har det blivit här!! Verkligen!! Passar bra!
Vad kul att läsa om jul och nyår. Vilken nyårsmiddag ni år...WOW!! Slurp!
Kul att känna igen Mia D på bilden med er tjejer också!
Hoppas att dina små barn snart ska bli friska igen. Usch, inte kul nör sömnen blir lidande.
KRAMAR!!

Marianne sa...

ELVA barn! Jag förstår att ni inte fick så mycket tid att prata då, tur att ni kunde ha en tjejkväll. Den där hummersoppan ser inte ut att gå av för hackor, ja allt ser fantastiskt gott ut!

Hoppas att barnen är bättre nu, inte roligt att vara levande napp till ett sjukt barn.

Kram!

Saltistjejen sa...

Vad fin din blogg är!!!! Jag måste vara hur trist som helst som har samma gamla blogg hela tiden. Men jag hinner liksom itne sätta mig och fudnera hur jag skulle vilja ändra den...
Ni verkar haft en superhärlig fortsättning på er Sverigeturné! Härligt nyår också!
Lite synd att Sofia inte ville sova så du missade en stor del av nyårsfirandet men det är så det kan vara. Ella hade också en jättekonstig kväll på nyår. Hon grät och skrek jättemycket vilket är ovanligt. men hon somnade ändå en bra bit innan tolvslaget så jag fick en uppesittarkväll trots allt på nyårsafton.
Det där med trötthet är ju ngt man faktiskt lever med ganska konstant under en längre tid när man har småbarn. Själv känner jag att det kommer och går i perioder, helt beroende på hur bra Lilltjejn sover. Just nu är hon förkyld och sover itne sådär superbra vilket gör att vi också ahr lite si och så med vår sömn. Men jag hoppas att det ska gå över snart. För normalt så sover hon bra nu tycker jag.
Bamsekram till er alla och hoppas att barnen snart är friska!

Millan sa...

Anna - om du klickar pa lanken till pyzam.com sa finns det massor av layouter dar. Eller googla: Free Blogger layouts. Jag ar tyvarr inte sa begavad att jag kan fixa sjalv med sadana saker.. men jag skulle garna vilja lara mig. Ett annat ar kanske ;-).

Anne - det roliga var att barnen fick vanta sa himla lange pa sin mat att efter det har kortet togs utbrot ett allmant kaos dar bland andra Nils (saklart ;-)) fick varldens utbrott och absolut inte kunde sitta stilla och vanta langre. Naja... de var gulliga pa fotot i alla fall :-). Ja just det att vi alla ar mer eller mindre i samma situation just nu gor att vi har mycket att prata om... och samtidigt kanske samtalsamnena fastnar lite pa just barnafodande, amning osv fast man garna skulle vilja prata och fragta de andra om alla annat som hander i livet. Fast just nu sa kretsar ju sa mycket om just barnen sa det blir ju sa...
Jag tror att jag kommer aka hem sjalv med barnen runt pask i kanske 2 veckor o sedan aker jag nog hem lite langre i sommar. Nils borjar ju skolan i september (huva....) sa kanske aker jag hem i juli o stannar till augusti sa kan Ben komma o vara med oss nagra veckor i mitten av viselsen. Sa gjorde vi nar jag var mammaledig med Nils... men fragan ar om jag pallar med tva barn sjalv. Vi far se! kram!!

Desiree - tack! Det kanske egentligen ar lite for tidigt med vartema pa bloggen redan men jag hittade inget annat som jag tyckte om nu. Det har far nog vara fram tills sommaren nu :-). Nar Sofia ar frisk igen maste jag nog forsoka att gora nagot at nattsomnen. Just nu vill hon absolut inte sova i egen sang vilket gor att hon sover brevid mig och da vill ammas sa fort hon vaknar till lite... problemet ar att jag inte kan lata henne vara ledsen i sin sang i nagon minut ens eftersom jag da oroar mig for att hon ska vacka Nils.... sa darfor blir det sa att jag tar upp henne pa en gang. Ingen hojdare.... men det loser sig nog. Kram!

Annika - Ja nyarsmiddagen var fantastisk! Sa gott att bli serverad sadan god mat och inte sta och slava i koket sjalv alls.... riktig lyx! Den dar glassbomben gick inte av for hackor kan jag lova, jag tror vi tog flera omgangar allihop! :-)
Ja visst Mia o jag ar gamla kompisar sa hon var ju ocksa med!! Jag ar sa glad att nagon av tjejerna har borjat blogga sa jag far hora hur de har det lite oftare. Kram

Marianne - Maten var super! Hummersoppa hade jg faktiskt inte atit innan men velat prova och den gjorde mig inte besviken. Till den fick vi en liten toast med rora pa som var kanongod ocksa!
Att vara levande napp ar ingen hojdare maste jag saga... men oj sa svart att vanja av med det nar man helst inte vill att hon ska skrika o vacka Nils... jag hoppas det blir lattare nar hon ar frisk igen och forhoppningsvis sover battre. kram

Saltis - ja det hade nog vara att onska for mycket att Sofia skulle sova sig igenom hela firandet. Och eftersom den har tiden med spadis ar sa kort sa gjorde det mig inget alls egentligen! Men det har med sovandet ar ett gissel.. som jag skrev till Desiree sa vet jag inte riktigt hur jag ska kunna bli av med ovanan att alltid ha henne sovandes brevid mig och darfor konstant ammandes. Min rygg har borjat ta stryk nu marker jag eftersom jag oftast somnar i nagon skum stallning under amningen. Men som sagt... eftersom jag inte vill att Nils ska vakna sa gor jag vad jag kan for att hon ska vara nojd under natten och just nu ar det SVART for att inte saga omojligt att fa henne att somna i egen sang. Nu i eftermiddags var hon helt slut o hon sover sa mycket battre i sangen an i vagnen har nere... sa jag la henne i sangen men det tog 4 forsok med att satta i nappen och en hel del grat fran hennes sida innan hon antligen somnade. Men nu har hon sovit gott i en timme snart sa det var for det basta for har nere hade hon nog varit vaken efter tjugo minuter igen och inte varit utsovd alls... ond cirkel kan man saga... ja ja.. jag ska forsoka fa henne att sova i sin sang i natt.. men jag undrar om det gar. Kram!

Anna, Fair and True sa...

Tack för tips på layouter! Ska se om jag hittar något kul!