CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

torsdag 8 januari 2009

Nytt år!

Nu har det hunnit bli ett nytt år och allt och vi är tillbaks i Göteborg. Vi har väldigt dåligt med tillgång till internet, därav blir det inte mycket bloggande.

Jullovet har sett ut som följer för oss:
Millan: Har insett att det blev rätt mycket tuffare än hon trott att kuska runt bland vänner och bekanta i Sverige med en trotsig treåring och en relativt liten bebis... men är ändå glad att vi haft chansen att vara hemma så här länge! Håller just nu på att fixa inför Sofias dop på lördag.

Ben: har tålmodigt följt med på alla Millans upptåg men börjar bli ordentligt trött på att aldrig få vila ut. Skulle behöva någon vecka på ett spa alldeles själv för att pusta ut!

Nils: Spenderade de första veckorna med att trotsa som ALDRIG förr och fullständigt köra slut pa sina stackars föräldrar för att sedan göra en helomvändning och bli en väldigt klok liten kille med många roliga funderingar. Har insett att lillasyster är här för att stanna och vet inte riktigt om han tycker att det är så skoj egentligen....

Sofia: Ska döpas på lördag! Hon har nog märkt av att vi inte har varit hemma för hon har varit lite mer gråtig än vanligt. Speciellt under kvällstid. Men det ar klart att det ar förvirrande med en massa nya människor och ställen... så det ska bli intressant att se hur det blir när vi kommer hem igen.

Jag har såklart tagit en massa foton och mer lär det bli på dopet så nästa vecka, när vi ar tillbaks i Bristol igen, lär det bli en hel del inlägg om Jul, Nyår och dop ... och även en del annat tror jag...

Ha det fint alla!

10 comments:

Saltistjejen sa...

Oj låter som en völdigt "vanlig" typ av "semester" för en utlandssvensk som besöker sitt hemland... ;-)
Hoppas ni hinner med lite vila också! Det behövs. Men jag vet hur det kan vara.
Och att Sofia är "gnälligare" än vanligt är nog bara naturligt. Det är så mycket nya intryck för dem. Ny miljö och massor med nytt folk heeela tiden! Ella var likadan när vi var i Sverige. Det gick bra för det mesta, men vissa kvällar grät hon mycket eller var helt omöjlig att få att somna. Hon drömde också mycket mer och sov mer oroligt under natten.
Lycka till med dopet nu!
Ser fram emot bilder sedan!
kramar!

www.gottablandat.wordpress.com sa...

hihi ja de där kajkandet känner jag igen--puh!! försök ta en em och bara VA och koppla av sa du inte är helt slutkörd innan ni aker hem!
spännande med dopet, ha de sa kul!! kram kram

Anonym sa...

Lycka till med dopet. Ser fram emot bilder senare.
Ha dé gott

Annika sa...

Ja vilket kajkande. Det blir ren semster för er då ni kommer hem igen.
Sofia tycker säkert det är lite påfrestande med alla miljöombyten.
Lycka till med doper på lördag! Ska bli kul att se bilder sen!
KRAM!!!

Anne sa...

Japp, känner igen kajkandet, minus det där med barnen då. Det är på gott och ont, samtidigt är det ju roligt också men kan bli slitsamt i längden. Lycka till med dopet på lördag! Jag vågar lova att Sofia har växt sen bilderna du visade före jul, ser framemot mer rapporter när du är hemma i vardagen i Bristol igen!
Kram!

Anna, Fair and True sa...

Gott nytt år!

Anonym sa...

Hej! Sandra heter jag och är 18 år. Jag hittade dig av en slump på google när jag sökte på Bristol. Jag tänkte bara höra mig för om du skulle vilja svara på några frågor angående Bristol.
Jag har nydligen varit i Bristol i 5 dagar, jag gillade staden och människorna och blev lite sugen att prova på livet just där.
Kanske ställer lite personliga frågor, du behöver inte svara om du inte vill, men jag skulle uppskatta om du ville göra det.

1.Hur kom det sig att du flyttade från Sverige till Bristol?

2.Vad jobbar du med?

3.Är det svårt att få jobb där?

Är väldigt tacksam om du skulle vilja svara på mina frågor.
Här är min mail.

sassaproffs@hotmail.com

Tack på förhand
Mvh Sandra Wall

Desiree sa...

Välkommen tillbaka. Jag har själv precis kommit tillbaka. Kul att Sofia ska döpas. Jag ser fram emot att få läsa mer om hur du haft det under julen och få se bilder. Jag har själv en hel del fina kort som jag tagit i Sverige på vackra vinterlandskap. Jag har verkligen haft det toppenbra. Jag hoppas att du också har fått ha det riktigt bra med familjen under julledigheten.

Kram

Millan sa...

Saltis - ja jag tror du har ratt... det ar ju sa att man vill hinna med sa mycket. Trots allt har vi dragit ner rejalt pa det vi gor nu nar vi ar hemma och gor oftast bara nagon sak varje dag och ar hemma pa kvallarna sa att barnen gar o lagger sig i vanlig tid. Men anda blir de tju mer an vanligt for dem och som sagt en massa nytt folk var och varannan dag! Och mycket skoj ocksa for den delen!!! Sofia har varit valdigt gratig i dag sa jag undrar om det ar miljoombytet for henne igen som gor henne ledsen. Hoppas det lugnar ner sig efter nagra dagar hemma!! kram!

Lotta- vi tog flera kvallar hemma och tog det lugnt men det blev lite stressigt nu med dopet anda. Det har varit riktigt skont att bara vara hemma och greja idag! kram

Frida - tack :-). Bilder kommer senare i veckan!

Annika - ja det ar ju det eviga dilemmat for oss utlandsboende. Nar man inte har lyxen att kunna traffa alla nar man vill sa maste man ju forsoka trycka ihop det pa de dagar man ar hemma. Men visst blir det anda sa att man inte hinner med allt det man skulle vilja gora for da skulle man ga under! Sedan kan man ju forsta om det blir for mycket for vara partners som inte sjalva kommer fran sveibge men som andqa kuskar land och rike runt for att halsa pa vanner och familjen! kram

Anne - Sedan Nils kom och nu annu mer med Sofia sa blir det ju sa att man inte kan traffa alla varje gang man aker hem. Som du skriver sa ar det pa gott och ont att man forsoker traffa sa manga som mojligt. Det ar ju sa skoj att umgas med vanner men det far ju inte bli sa mycket att man inte orkar med det!
Ja Sofia har helt klart vuxit! De klader som var alldeles for stora innan vi akte sitter nu perfekt pa henne... eller haller till och med pa att bli for sma. Helt otroligt! Kram

Anna - Gott Nytt ar till dig ocksa! :-)

Desiree - vad harligt att hora att du har haft det bra du ocksa! Ska bli skoj att lasa pa din blogg sedan! Det var verklgien nagra otroligt vackra dagar i Sverige over julen med mycket frost och mycket kyla!! Harligt tycker jag!! Kram

Millan sa...

Sandra - Hej! Vad kul att du hittade hit och framfor allt att du tyckte om Bristol. Om du har mojligheten sa tycker jag absolut att du ska prova pa livet har :-). Faktum ar att jag forsoker overtala mina broder att gora det ocksa ;-)!

Jag flyttade hit, eller narmare bestamt till Cardiff, 1999 for att plugga sista terminen pa universitetet som utbytesstudent. Dar traffade jag Ben och eftersom han kommer ifran Bristol sa blev det sa att vi hamnade har.

Just nu ar jag mammaledig men i vanliga fall jobbar jag pa en liten firma som koper och saljer returpapper i varlden. Jag jobbar som kontorschef men aven med ekonomin och trivs bra med det.

Just nu ar det ju ingen hojdare att forsoka fa jobb var man an bor skulle jag tro och sa aven har. Men rent generellt sa ar det nog lattare att fa jobb har an i Sverige. Det ar i alla fall kanslan jag fatt! Det basta ar att ta kontakt med nagon rekryteringsfirma och forsoka fa jobb den vagen men lite beroende pa vad man vill jobba med sa kan man aven ta kontakt direkt med foretagen man ar intresserad av. Dock ar det nog allra vanligast att foretag i England anstaller genom rekryteringsforetag. Sok pa yell.com och recruitment agencies.

Lycka till!
Millan