CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

fredag 30 januari 2009

Fredagstema: Manadens fynd

Det har fredagstemat passar mig bra for just den har manaden har jag faktiskt lyckas fynda lite! Jag ar annars en sadan som flyr faltet nar reorna borjar eftersom jag inte orkar leta igenom hogar med klader for att kanske hitta nagot som passar.

Jag har aldrig blivit riktigt nojd med varat vardagsrum. Vad jag an gor sa blir det inte bra. Men efter mitt fynd hemma i Goteborg sa ser det faktiskt lite battre ut. Eftersom vara fonster ar sa stora och vatter ut mot vagen sa trodde jag att det var ratt att kopa typiskt engelska gardiner som man kan dra for. Men nej... det funkade inte alls. Jag har inget bra 'fore foto' men pa det har ser man lite hur det sag ut i alla fall... fel fel fel...

Rott och gront ihop gjorde att rummet sag konstant julpyntat ut. Usch! Sa jag blev valdigt glad nar jag sprang pa foljande gardiner pa Ahlens till halva priset! 149 kr per par. Jag kopte tva par eftersom de var sa smala och jag tycker faktiskt att det blev helt ok!


Innan vi akte till Sverige kopte jag en mossa och vantar pa Monsoon som inte direkt ar varldens billigaste affar. Men jag tyckte de var sa sota sa jag unnade mig. Dom om min gladje nar jag i veckan sprang pa halsduken till 70% reapris. Lite vardagslycka :-). Inte lika lyckligt ar att jag glomde vantarna i sverige och nu lovar de sno i Bristol pa mandag. Men nasta vinter kan jag i alla fall vara helmatchad :-).

Fler fredagsbloggare:Nilla, Simone, Desiree, Annika, Anne, Petra , Millan, Anki, Marianne , Victoria, Cecilia, Leopardia, Strandmamman Jemaya MiaD Lena Erica Marie Saltis Lia
Marina Jennie Anna Moster Mjölgumpa Sparkling

Nya deltagare:
Taina Christel

I Februari star Simone for fredagarnas teman.

18 comments:

Cecilia sa...

Vad fint det blev med fynd gardinerna!!Tänk vad lite förändring kan göra.Jätte snygg mössa och halsduk,riktigt snyggt.Du får väl se fram emot nästa vinter så du kan använda hela setet med vantarna också:-)
När har ni planerat att åka till Sverige?
Ha en fin helg!
Kram

Saltistjejen sa...

Jättefina gardiner! Jag gillar VITA gardiner mycket! Tunna vita gardiner som släpper igenom MYCKET LJUS! Det gillar jag. Här i NYC har vi inga gardiner alls. Endast persienner. Men jag trivs utan gardiner också. Kanske mindre "mysigt" men helt klart ljust och härligt.
Kram!

Desiree sa...

Oj vilken stor skillnad då du bytte ut de gröna gardinerna mot de ljusa vita. De ljusa vita är verkligen så mycket bättre. De släpper in ljuset i rummet och tillåter en att se den fina spröjsen ni har upptill på fönstrena samtidigt som de ramar in fönstrena på ett fint sätt. Det var verkligen ett kap. Jättebra pris dessutom. Men även mössan och halsduken var superfina. Marie brukar visa upp fina klänningar från just Monsoon som verkar ha massor med fina saker. Det är viktigt att unna sig något fint ibland. Ha en skön helg.

Fritt ur hjärtat sa...

Ljust och luftigt, förstår att du är nöjd det blev väldigt snyggt. Mössan och halsduken är riktigt snygga.

Anne sa...

Mycket mycket snyggt med de vita gardinerna! Du har sån bra smak och stil Millan. Jag älskar verkligen ert hem, det är så fint. Det har jag nog sagt förut, men det tål att upprepas :)

Moster Mjölgumpa sa...

Det är vackert med skira vita gardiner som silar ljuset.

Mia sa...

Tjusiga gardiner! Ska bli kul att få se dem live om ett tag! :-) Visst gör gardinerna mycket för rummet. Och vilken fin mössa och halsduk. Jag har för första gången på evigheter köpt mig en mössa och försöker komma ihåg att använda den. Tycker att jag ser ut som en svamp i mössa! Ha en bra helg! Kram!

Anna, Fair and True sa...

Hade ni fönsterbrädor från början eller har ni satt dit dem själv? Har fått för mig att fönsterbrädor inte alltid är så vanligt i Storbritannien liksom i USA jämfört med Sverige. Men ibland är ju iofs fönsterkarmen väldigt djup.

Marianne sa...

Det blev jättefint med de nya gardinerna! Helt rätt och släpper in ljuset på ett bra sätt. Vilket påminner mig om att jag har lovat att visa alla gardiner som jag tjatade om att jag sydde ...

Fint set med mössa, vantar och halsduk också. Ja, även om nu vantarna inte är med på bilden. Kan inte någon skicka dem till dig?

Kram!

Emmama sa...

Ser jättefint ut! De där tjocka gardinerna många har här för att hålla ute värmen är inte så kul nej.. ;) Ooooh, rea på monsoon - jag rusar, älskar deras kläder. Och angående kortet från grannen så förstår jag att ni blev jätteledsna, så trist gjort! Barn ska på leka på normala tider, tycker jag! Hoppas ni slipper sånt där i framtiden!

Kram! :)

Millan sa...

Cecilia - Ja nasta ar ska jag vara matchad :-). Jag aker nog hem med barnen sjalv nagra veckor i april ar planen. maste bestalla resan bara.... kram

Saltis - ja visst ar det bra med ljusa gardiner. Det ar en sadan skillnad mot morka gardiner. Jag kunde knappt tro vilket skillnad det gjorde mot de grona. Jag har insett att engelska gardiner helt klart inte ar for mig... for med dem ar ju tanken att stanga ute ljuset och nyfikna blickar...
Vissa fonster ar faktiskt finare utan gardiner tycker jag. Man vill ju tex inte stanga ute en fin utsikt! kram

Desiree - tack! Monsoon har en himla massa fint. Lustigt egentligen for det fanns eller finns kanske fortfarande en affar i Goteborg som hette monsoon men det var ingen hojdaraffar. Tvartom mot Monsoon har sa var de billiga och hade mest skrapklader... Pa monsoon i england kan man gora riktiga kap eftersom de oftast har 70% av nar de har rea.. kram

Simone - tack!! Ja hela rummet blev mycket ljusare och gladare pa nagot satt. Lite varigt...fast det ar mitt i vintern :-)

Anne - du ar sa gullig! Jag blir alltid lika glad over dina kommentarer!! :-) tack!

Moster Mjolgumpa - faktum ar att jag undrade om det var lite fel att satta upp vita gardiner sa har mitt i vintern. Hade forst tankt vanta tills i var.. men man blir ju for deprimerad av att sitta i ett riktigt morkt rum!

Mia - japp nu far du snart se dem live :-). Jag tror inte ett ogonblick pa att du ser ut som en svamp i mossa! Jag daremot ser ut som om jag ar ungefar 6 ar gammal ;-). Det ar riktigt inne med mossor nu ju sa man kan vara varm utan att kanna sig som en tont ;-). Kram

Anna - har fanns faktiskt fonsterbrader men inte i alla rum. Vart sovrum har bland annat ingen :-(. Trist tycker jag for det gor en sadan skillnad med lite vaxter i fonstrena. I det har landet ar det inte manga som har krukvaxter i fonstrena faktiskt... och det ar nog inte alla som har fonsterbrador alls.

Marianne - ja du maste visa gardinerna du sytt!!! Det ar himla roligt med gardiner faktiskt och de gor en otrolig skillnad pa ett rum. Nagot kandes sa fel i det har rummet innan och det var nog gardinerna!
Nja, vantarna ar hemma i var lagenhet sa det ar knappt vart for nagon att aka dit bara for att hamta mina vantar att skicka. Jag har ju andra jag kan anvanda tills vi kommer dit igen! :-) Kram

Emmama - tack! Ja visst ar det trist med de dar tjocka tunga gardinerna som folk har har? Jag tycker att det ar SA trist pa kvallarna nar folk gar och drar for alla sina gardiner sa det blir helt mork. Nar jag tittar ut genom fonstret om kvallarna ser det ju knappast ut som om det bor nagra andra pa gatan.... trist! Monsoon och accessories hade i alla fall rea har i veckan sa ga och kika hos er ocksa! kram

Annika sa...

Jättefina gardiner, Millan!
Precis som du hade har jag rött och grönt i mitt v-rum. men nu börjar jag lessna på det. Det påminner verkligen om jul hela tiden. Ska köpra ngt liknande dina gardiner istället. Dom var verkligen snygga!
Gillar din halsduk och mössa också. Jättesnygga!
KRAM!!!

www.gottablandat.wordpress.com sa...

superfiiin a gardiner millan, och vilket fiiiint set med halsduk och mössa! attans att du glömde vantarnra i sverige.-- ;-) such is life.. stressig småbarnaföräldrer.. mam kan ju inte tänka på allt!!

Millan sa...

Annika - tack!! Det blev verkligen storre skillnad an jag trott. Just det att gardinerna ar sa tunna gor ju att ljuset kommer in i rummet pa ett helt annat satt. Visserligen var det mysigt i rummet innan men jag stod inte ut med att det kandes sa murrigt... plus att den grona fargen inte passade med det morka tragolvet for det blev alldeles for 'lantligt' pa nagot satt. Fast det ar klart... Ben tycker att det ar alldeles for mycket insyn men men.... vi far val skaffa persienner i framtiden da for tunga gardiner vill jag inte ha igen. KRAM

Sara sa...

Va kul med Fredags tema, fin mössa och halsduk. Tänkte också på att du har fönsterbräden, det har vi aldrig haft, men det ska jag bannemej fixa när vi flyttar för nätgardiner har vi inga : )

Hur blir man medlem i Fredags temat gruppen?

Sara x

Millan sa...

Lotta - helt ratt! Min hjarna verkar helt ha slutat fungera... jag kommer knappast ihag vad barnen heter ibland ;-). kram

Sara - ja fonsterbrador ar allt bra! Da kan man ju stalla lite storra vaxter i fonstrena om man inte vill ha for mycket insyn! Ska ni flytta snart? Det ar bara att hanga pa med fredagstemana! Om du surfar till www.fritturhjartat.blogspot.com 'Simone' som ar vard for Fredagstemat i Februari sa lagger hon till dig pa listan! Och dar kan du aven se vad temana for den har manaden ar.

Sara sa...

Ja, vi hoppas på att flytta i vår, 3 personer i en två funkar inte sa bra, konstant stökigt och grejer överallt : ) Men Brighton är ruggigt dyrt så vi får se vad vi har råd med, men innan Maj för då går vårt kontrakt ut.

Skolor och dagis är en djungel, tittade på ett dagis till Axel men det va helt galet litet med massa barn, trodde de skämtade när de sa att det inte va så många barn den dan ha ha.

Jag ska gå in och kolla pa Simones sida och ser fram imot Fredag : )

StrandMamman sa...

Snyggt med de vita skira gardinerna! Och ett bra halsduksfynd lyckades du ju med! Fast vantarna skulle du säkert ha behövt idag har jag förstått...