CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

torsdag 22 januari 2009

Vinter i Karlskrona

Jag tycker egentligen valdigt mycket om vintern. Men da menar jag en riktig vinter med kyla, frost och garna sno. Sno fick vi inte speciellt mycket av nar vi var hemma men kyligt och frostigt var det! En riktigt kylig dag da det kandes som om solen knappt hann ga upp innan den var pa vag ner igen gick vi ut pa promenad vid havet. Det dar underbara vinterljuset som ar sa speciellt i Sverige den har arstiden kan jag sakna har i Bristol dar det sallan blir riktigt sa vintrigt.




I england kanns det lite som om alla arstidersna flyter in i varandra nu. Det ar inte ens speciellt stora skillnader i temperaturen fran vintern med 10 plusgrader och sommaren med 20 grader (om vi har tur). Lite trist pa nagot satt!

Varat lilla blaoga har hunnit bli tre manader redan!

14 comments:

Cecilia sa...

Å så söt hon är!!Vilket gulligtt kort på de båda (även om man inte ser så mkt av Nils).Gud så gulligt.
Fina vintriga bilder också.Är faktiskt trött på vintern nu.Trodde aldrig man kunde bli det i Florida,haha,men i morses var det frost på bilrutorna t o m.Usch och fy sånt elände.
Kram!

Mia sa...

Underbara lilla blåöga! Fina vinterbilder från Karlskrona också. Vi har fått lite snö här hemma. Albin tycker det är så spännande och hoppas kunna åka pulka på dagis. Kan bli svårt eftersom det kommit ca 2 cm bara! För ett par år sedan berättade du att man i England sprayar bort frosten från rutorna på bilen. Herregud tänkte jag då, hur konstigt låter inte det. Men, men, igår när jag handlade så fanns det sådan spray här och gissa vem som köpte en flaska!!??

Det är fritt fram att beställa smycken! :-)

Kram, kram

Anonym sa...

Hej!
Vilken fantastisk bild på Sofia och Nils. Jag tycker att hon har blivit större sen jag såg henne sist! Tiden går ju så fort...

Härliga blider från Nättraby. Jag älskar det promenadstråket. Tyvär har vi inte lika fint i Nättraby idag. Nu är det bara grått och slaskigt. Så trist. Barnen ser ut som små lerpölar när de kommer hem från dagis. Tur man har tvättmaskin...

Trevlig helg!

Kram - Malin O

Anonym sa...

Hon är hur söt som helst. Det nedersta kortet är jättefint!

Millan sa...

Cecilia - :-) tack! Jag ar ocksa trott pa vintern nu.. mest for att det inte ar nagon riktig vinter utan bara gratt och trist. Fast i dag ar det faktiskt soligt sa nu ska jag och barnen ga in till stan. kram

Mia - a sota Albin. Det ar klart han vill aka pulka! Fast det blir kanske inte latt med tva centimetrar bara.... Nehe du skojar om sprayet??? Jag som har hanat engelsmannen i aratal for det har eftersom jag antagit att det ar sa miljofarligt att vi inte anvander det i sverige. hihihi ja dar ser man! Det ar ju smidigt hur som helst och mer anvandbart i sverige an england! ;-) kram

Malin - ja hon har sakert vuxit en del sen vi var hemma. Det ar ju faktikt snart fyra veckor sedan vi sags... helt otroligt! och lite sorgligt....
Visst ar det underbart att prommenera i nattraby! Jag ar avis pa dig som kan gora det nar du vill! Fast slask ar inte roligt forstas.... var man an ar! Kram

Pernilla - tack :-). Jag har forokt mig pa att ta lite tackkort till dopet o eftersom Sofia grater pa precis vartenda foto fran sjalva dopdagen fick det bli foton hemifran istallet ;-) kram

Saltistjejen sa...

O vilka fina bilder! Jag älskar också vintern men som du säger "riktig" vinter. med snö, is och vackra klara dagar med sol och gnister! :-)
Hon ser såååå stor ut nu! Himmel! Tycker nyss hon var nyfödd. Tiden går så snabbt när de är sådär små och de förändras hela tiden. Skoj men ibland hinner man knappt med riktigt.
Jättesöt är hon! Vilka underbara ögon!
Ella hade gråblå ögon de första månaderna men nu har de ändrat färg till mörkbruna vilket var vad vi gissade eftersom jag har så mörka ögon att de nästan är svarta...! :-)
Ha nu en underbar helg!
Kramar!

Annika sa...

Vilka jättefina bilder!! Bilden på Sofia och Nils är ju hur fin som helst. OJ vad stor hon har blivit och vad SÖT hon är!
Bild två är ju hur läcker som helst också!! Jättebra!
JAG älskar vintern!! För mig får det gärna vara minus och frost från december till mars. Helst snö också.
Kram!

Desiree sa...

Superfina vinterbilder Millan. Oj vilka fina stora ögon lillan har. De är ju verkligen intesivt knallblå! Jättesöt! Är det Nils som pussar henne lätt på huvudet?
Ha en bra helg.

Petchie75 sa...

Wow, vilken underbar bild på barnen - det måste du förstora upp och rama in!!
Och fina bilder från Sverige också, det ÄR något speciellt med klara kalla vinterdagar precis som det är något speciellt med vackra sommardagar, och höst... ja, alla årstider har något speciellt OM det är fint väder ;-) Saknar också de där årstidsskillnaderna även om vi har det lite varmare än ni :D
Trevlig helg!
KRam

Anna, Fair and True sa...

Vilka härliga bilder! Och vilka ögon lilla Sofia har!

Fritt ur hjärtat sa...

Du har en utmärkelse att hämta hos mig.

Millan sa...

Saltis - ja visst borjar hon bli stor. hon ar ingen spadis langre direkt.,.. utan en riktig bebis! Sa go och glad oftast ocksa sa det ar harligt! Det ar lustigt det dar med ogonfargen tycker jag. Nils hade i stort sett svarta ogon (sa dar oljsvarta som de ar pa vissa nyfodda) tills han var runt aret. Forst da borjade hans riktiga farg visa sig. Han och Ben har milerade ogon, gront, brunt och gratt. Jag har bla ogon och det verkar som om lillstrumpan ocksa kommer fa det. kram

Annika - ja visst.. ska det vara vinter sa ska det vara riktig vinter med kyla och helst sno. Har ar det runt 10 grader och omsom sol och regn. Med andra ord har vi nastan samma vader aret runt nu och det ar ju trist!!! Eftersom blixten slog sa i ansiktet pa Sofia trodde jag inte det har fotot skulle bli sa bra... men det blev fint faktiskt! Kram

Desiree - tack! Ja det ar Nils som pussar lillasyster. Helt utan att behovde be honom om det :-). Kram!

Petra - jag kan faktiskt forsta om du saknar arstidsskiftningarna. Jag gor faktiskt ocksa det just nu. Vadret ar ju urskumt... och har varit i hela tva ar. Nastan exakt samma vader aret runt med bara nagra fa grader varmare pa sommaren an det ar nu.... sa trist! Jag vill ha en riktig vargavinter och sedan en fin var foljd av en varm och solig sommar och tillsist en vacker host. Kan man bestalla det?! ;-) Inte i det har landet verkar det som...
Jag har precis framkallat en massa foton sa ska fundera lite pa vad vi vill forstora osv. kram!

Anna - tack! Ja hon har himla fina ogon tycker jag... o jag ar bara liiiite partisk ;-).

Fritt ur hjartat - tack sa jatte mycket! Jag blir jatte glad :-). Kram

Marianne sa...

Ja, jag håller med, du måste förstora och rama in fotot på Nils och Sofia, den är så fin! Och fotona från Karlskrona är också jättefina, det är så vackert trots bristen på snö.

Det är alltså kallare i årsgenomsnitt i England än i Sverige? Mellan 10-20 hela tiden? Jag hade frusit ihjäl. NI får väl komma till Egypten och värma upp er!

Kram!

www.gottablandat.wordpress.com sa...

underbara bilder fran karlsrkona och sista fotot pa barnen e ju helt gudomlig!!