CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

onsdag 27 augusti 2008

Kraftskiva a la Bristol

Det ar kraftskivetider och det ar ju en tradition man maste uppehalla var man an bor i varlden! I lordags var vi saledes hemma hos Elin, Brad och Elsa pa kraftskiva. Vi hade en riktigt, riktigt rolig kvall med massor av god mat och manga skratt. Kvallen avslutades med killarna mot tjejerna i Pictionary som tjejerna vann forstas ;-). Som Ben sa: Ni tjejer ar for synkroniserade for oss killar. Det racker ju att en av er ritar ett streck sa vet den andra genast vad det ar du ritar! (fast han sa det forstas pa engelska da...)




Hoppas det har var forsta gangen av en ny Bristol tradition!!

Sa till nagot helt annat ... jag efterlyser bra musik! Bra musik att foda barn till vill saga :-). Under forsta natten av varkar med Nils sa stangde jag in mig i vardagsrummet, lyssnade pa musik pa Ipoden och svangde med rumpan. Jag tyckte det funkade bra och har tankt gora samma sak den har gangen och behover darfor tips pa bra musik!! Jag brukade alltid ha lite koll nar det galler musik men det har jag verkligen inte langre. Sa om ni har nagon favorit for tillfallet blir jag jatte glad om ni hojtar till!! Bade 'upbeat' och lite mer avslappningsmusik efterlyses!!

12 comments:

www.gottablandat.wordpress.com sa...

vad härligt med kräftskiva! hoppas de blir en tradition! ben och nils e ju ursöööta i sina kräfthattar!!
bra musik säger du.. maste tänka och aterkomma.. jag lyssnade mkt pa san lugn avlappningsmusik med delfinljud när jag var gravid. sen närnoel var ute och var lite kinkig satte vi pa den cd skivan.. och det verkade faktiskt som han kände igen det och blev alltid sa lugn och harmonisk da :-)

Lullun sa...

Kul med kräftskiva! Ja, hoppas ni kan hålla liv i den nya traditionen. Själv har jag aldrig firat det, inte ens i Sverige (utöver det att jag varit med i "husbandet" för ett par "havskräftkalas" ;-) ). Och här finns det inga kräftor så... ;-)

Musik säger du. Ja, jag måste nog tyvär säga att min koll har blivit ca lika liten som din tror jag. Sedan Aaju kom har jag inte hängt med alls. När det "begav sig" med Aaju sjöng jag dock själv. Det tyckte jag hjälpte. När värkarna kom så sjöng jag bara en massa nonsenssånger, koncentrerade mig på att få flyt i texten så att jag nästan "glömde" värkarna. Det funkade så klart inte mot slutet och särskilt vackert var det säkert inte heller, men det funkade! *hihi*

Marianne sa...

Kul och smarrig kväll! Härligt att ha några att fira svenska traditioner med.

När det gäller svänga-på-rumpan-musik tycker jag Tarkan! Alla gånger. Turkiets störste popstjärna med traditionella höftsvängarrytmer uppblandat med västerländsk stajl. Utseendet är det inget fel på heller : )

Letade lite. Kolla honom svänga höfterna här: http://www.youtube.com/watch?v=Ew2o0DnXpCI

Här är Kiss Kiss: http://www.youtube.com/watch?v=o1AN-h2qn1Y&feature=related

Dudu Dudu: http://www.youtube.com/watch?v=EF5IbmDoK9U&feature=related

Hüp, här viftar han rätt bra på höfterna igen: http://www.youtube.com/watch?v=5dnr1h6RqHI&feature=related

Millan sa...

Lotta - Ja visst ar killarna sota! Nils var dock lite trumpen... han hade inget intresse av att sitta vid bordet utan ville att alla skulle se pa Pippi pa dvd ihop. Det gick inte riktigt ihop med vara planer for kvallen ;-).
Jag lyssnade ocksa en del pa lugn musik nar jag vantade Nils men den har gangen har jag knappt suttit ner nagot och bara lyssnat.. Jag lyssnade pa James Blunts forsta album sommaren jag vantade Nils och jag tyckte ocksa att han verkade bli lugn av det albumet nar han kom ut.

Lullun - :-D det later dock roligt att vara med i ett husband! Men med tanke pa var du kommer ifran sa skulle jag ju ha trott att du varit med om kraftskivor!!! De basta kraftorna kommer ju fran vastkusten ;-).
Hahahahaha jag ser dig framfor mig sjungandes genom varkarna. Sjong gjorde jag inte men jag ovade rosten anda, fast pa hela andra satt. Hjalp...

Marianne - Ah Tarkan kanner jag igen och tror att jag gillar. Jag maste kolla dina lankar ikvall nar jag kommer hem fran jobbet!! Later som bra svanga rumpan musik helt klart :-D. Tack for tipsen!

Mia sa...

Mumsigt med kräftskiva! Vi var hemma hos kompisar förra helgen och trodde att det var en vanligt middag. Men när vi kom dit hade de dukat upp med havskräftor, räkor och krabba! Inte dumt!

Tyvärr har jag inga bra tips på musik, är värdelös på att komma ihåg namn på artister. Just nu lyssnar vi mest på ABBA och Mamma Mia soundtracket eftersom Albin älskar det!
Kram

Mia sa...

Glömde säga att bildbevis nu finns på min blogg! ;-)

Petchie75 sa...

Kul att ni också hade kräftskiva - och ännu roligare att ni verkligen tog foton under festen - för jag glömde bort det!! O var så besviken när han kollade kameran igår och insåg att jag bara hade foton från dukningen, inte ens från hans fint upplagda räkor! :-(
Hm, föda barn-musik är jag inte så bra på, och har väl precis som Lullun och du ganska liten koll på musik nuförtiden.

Desiree sa...

Vad kul med kräftskiva. Verkar ha blivit en riktigt lyckad tillställning. Superskoj med en liten Pictionary tävling tjejerna mot killarna. Sådant är alltid kul. Hoppas du får in många bra tips om bra musik. Låter som en bra strategi att ha bra musik att lyssna på.

Millan sa...

Mia - vilken fest ni hamnade pa!! Jag alskar skaldjur sa skulle bli overlycklig for en liknande overraskning! Jag ar ocksa fullstandigt hopplos pa artistnamn... jag far nog soka pa I-tunes for att se om jag kan hitta nagot...
Ps. Armbandet pa bilden i din blogg ar jatte fint!!! Jag ar makta imponerad.

Petra - ja det var mycket kraftskiva i helgen verkar det som :-). Gott!! Men sa trist att ni glomde fota. Man blir alltid lika besviken pa sadant. Som pa Nils fodelsedag... jag gramer mig fortfarande over det!

Desiree - Ja det var en himla trevlig kvall! Och att spela spel ar alltid lika kul!
Ang musik sa far jag kanske kika lite pa topplistorna pa Itunes...

Saltistjejen sa...

Härligt med lyckad kräftskiva!!
Men musik att föda barn till, hm... jag vet nog inte riktigt....
Om du vill svänga rumpan kanske ngn bossanova är passande??????
Jag funderade på musik till min förlossning också men det blev ju inte så direkt.... Hehe, men mina funderingar var främst riktigt uptempo som när man är ute och springer eller sportar. För att ge adrenalin och energi. Fast avslappnande är säkert också bra.
Coooolt att det är så nära nu!!! :-)
KRAMAR!

Millan sa...

Saltis - jag ar nog ocksa framst ute efter uptempo later till sjalva 'fodseln' men om det drar ut sa pa tiden som det gjorde forra gangen sa kan jag nog behova en del chill out music emellanat ocksa :-).
Kram!

Millan sa...

Saltis - jag ar nog ocksa framst ute efter uptempo later till sjalva 'fodseln' men om det drar ut sa pa tiden som det gjorde forra gangen sa kan jag nog behova en del chill out music emellanat ocksa :-).
Kram!