CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

måndag 23 juli 2007

Cosy Mose!

Nar Ben flyttade till Cardiff for att plugga for sa dar 10 ar sedan flyttade han in i ett hus som delades av ett antal studenter. Tva av de som bodde dar, Elin och Gwen ar tvillingar och underbart galna! Ungefar en kvart efter att Ben flyttat in tog de med honom till puben och sedan dess har de varit basta vanner. Det som ar sa underbart med Ellie och Gwennie ar att de ar sa latta att umgas med, inget ar komplicerat och de ar hysteriskt roliga. Och eftersom det ar tva av dem sa blir det liksom dubbelt sa roligt :-).

Under de ar vi bott i Bristol sa har vi fortsatt ha valdigt tat kontakt med tjejerna och aker oftast over nagon gang i manaden och bor over hos dem. Dessa helger har under aren antagit en lite lugnare natur med tanke pa Nils (och kanske var alder och mognad .... nej, formodligen framst pa grund av Nils) sa medans vi alltid brukade ga ut och dricka massor av vin sa stannar vi oftast hemma hos dem och dricker massor av vin nu for tiden. Helgerna har dopts till Cosy Mose (var oversattning pa myspys)och innebar oftast att vi ater valdigt god mat (Ellie och hennes pojkvan ar kockar sa sa mycket battre kan det inte bli), ater en valdans massa plockmat (och den masta alltid innehalla hemmagjord guacumole), dricker en massa vin, gnabbas, skrattar valdigt mycket och tillslut somnar alla i sofforna.

Jag skulle kunna skriva i timmar om alla de upptag vi hittat pa genom aren, men det ska jag inte. Jag nojer mig med att beratta om helgen som var:

Helgen borjade med att Ben och Nils kom och hamtade mig pa jobbet, Nils trivdes alldeles utmarkt vid mitt skrivbord:

Efter att ha slapat med oss en valdigt motvillig Nils (som hellre ville leka med min dator) gick forsta anhalten till Starbucks dar vi kopte pa oss lite resproviant (Cardiff ar trots allt ca 50 minuter i bilen), dvs kaffe och choklad. Val i Cardiff beundrade vi Ellie och Marks nya hus (nya och nya, det byggdes 1901) som verkligen var kanonmysigt! Det forsta rum de renoverat var givetvis koket och dar spenderade vi sa resten av kvallen. Maten var himla god, men sallskapet var annu battre!
Har ser det ut som om jag vilar hakan pa vinflaskan, och det hade val i och for sig inte varit nagot nytt, men sa var inte fallet just den har gangen!

Kvallen slutade nar Ellie somnade i soffan. Tillaggas bor att hon borjar jobba klockan 7 varje morgon sa nar klockan borjade narma sig 23 tyckte hon helt enkelt att det var dags att sova!

I lordags packade vi in oss i tva bilar och korde till Lladovery dar tvillingarnas foraldrar bor. En liten hala mitt uppe pa bergen i Wales. Otroligt vackert, men eftersom regnet vrakte ner fick jag inte en enda fin landskapsbild att visa. Kvallen spenderades med Angie (barndoms kompis till tvillingarn som ofta varit med pa vara fester) och Hugh for att fira deras lilla flicka Aur's forsta fodelsedag.

Nils spenderade hela eftermiddagen med att jaga sapbubblor som han tvingade mig o Ben att blasa..
.
Nar barnen gatt och lagt sig dok det upp en och annan flaska vin igen och se har vem som somnar i soffan igen!

I sondags lagade vi Sunday Roast och tog det lugnt hela dagen. En mysig avslutning pa var Cosy Mose weekend :-)

Sedan maste jag bara beratta att jag som tyckt att Crocs ar sa himla fula har gjort en helomvandning och har nedan syns Nils i sina nya haftiga roda crocs!



Ikvall har vi forresten haft svenskt besok! For nagra veckor sedan larde jag kanna en valdans trevlig Elin, som ocksa bor har i Bristol. Det ar verkligen gott att fa umgas med nagon som liksom jag bor i utlandet och prata om hemlangtan eller vad det nu ma vara. Dessutom ska Elin o Brad fa sitt forsta barn i Augusti sa det blir fler svengelska barn har!! :-)

6 comments:

Anonym sa...

hej!

Låter som en urmysig helg =) det e ju precis så det ska vara, god mat och dryck i goda vänners lag. Nu är det inte så länge tills det blir så här hemma i Kna! Just nu håller vi på att packa färdigt och städa upp vårt hem innan vi åker till Gotland med Malin och Peter. Ska bli så kul att få komma iväg och ha det lite så som ni hade det i helgen! (inga måsten med målning och annnat...)

sköt om er!
kram
Malin

Millan sa...

:-) Ja jag ser verkligen fram emot var karlskrona date!! Det verkar som om det kanske blir hos Johannas foraldrar eftersom Malin O Mange haft oversvamning i kallaren. Fredagen ar det som galler men vi far pratas vid om tider och annat tror jag!
Ha det underbart pa Gotland och halsa Malin o Peter!!
Vi far ta och prata om din o Ninas englands resa nar jag ar hemma och forsoka fa Nina att bestamma sig for en helg :-)
Kramis
Millan

Desiree sa...

Cosy Mose låter ju hur underbart som helst. Toppen att hitta sådana vänner som är roliga och enkla att umgås med och som är duktiga på god mat och dryck. Mer perfekt kan det ju inte bli. Roligt att du har träffat en till Svenska i samma stad.

Anonym sa...

Hej Hej... vad gosig Nils ser ut o lite busig, vad e det han har i handen...

Vilka datum är du hemma??? Tänkte om det infaller när vi också är hemma. Hade varit skoj att träffa er andra, har ju inte sett er på sååååå länge!

Ha det bra så hörs vi! Kram Kram Emma

Petchie75 sa...

Låter som världens mysigaste helg! Det finns inget bättre än att äta, dricka och umgås med goda vänner en hel helg.
Vi ska till belgiska kusten på lördag med kompisar, hoppas att det blir lika mysigt.

Millan sa...

:-) det var verkligen en mysig helg och nu ser vi fram emot att aka hem till Sverige i tva veckor. Myspys ;-)

Det ar valdigt skoj att ha traffat en annan svenska i 'samma situation' har!!

Emma - Nu ar jag allt lite forvirrad. Har inte vi redan pratat om datum och annat? Ni ar val i danmark var andra vecka hemma men i Goteborg veckan innan? Sa ni ar val inte alls i Kna nu nar vi kommer hem? Eller har jag helt missforstatt dig?