CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

måndag 9 juli 2007

Tapeter och Fest

Joda vadret fortsatte vara fint sa kvallen med BBQ hos chefen och senare konsert blev riktigt somrig och harlig. Vi traffades forst hos Pete (min chef) och grillade och sedan tog vi vara vinflaskor, filtar och camping stolar med oss och gick over till skolan dar Proms skulle hallas. Nils foljde med och busade ett tag men vid 20 gick jag och han tillbaks till Petes hus dar han somnade och jag lamnade sa ansvaret till Mandys (chefens fru) mamma som fatt aran att se efter ett gang sovande barn medans foraldrarna festade vidare :-)

Nils busar med Pete

Jana njuter av sommarkvallen (och vinet)

Forsokte fanga scenen och alla manniskor men den gassande solen gjorde att fotot inte blev sa bra. Man ser heller inte hur otroligt mycket folk som var dar, men jag klagar inte nar solen val ar framme!

Ben och Mandy, som tyvarr tittar bort...

Konserten avslutades med fyrverkerier, nationalsangen och en hel del andra valdigt engelska sanger. Det blev en otroligt patriotisk stamning med folk som viftade den engelska flaggan och alla var valdigt glada. Sa patriotiska brukar man inte ser Engelsmannen forutom vid en viktig fotbollsmatch, men med tanke pa det standiga hotet av attacker sa verkar folk ha blivit lite mer hemmakara! Jag kande mig lite stolt som fick vara med i den gemenskapen pa nagot underligt satt. Men det kanske mest berodde pa vinet jag druckit? ;-) Festen fortsatte sedan anda in pa smatimmarna hos Pete och Mandy dar vi ocksa stannade over natten. Vaknade pa sondagen och hade mycket sommarkansla, och mycket ont i huvudet ;-)

Vardagsrummet borjar ta form. Ben jobbade hela lordagen och nu ar halva rummet i alla fall klart. En fondvagg med blommor och resten vit tapet till att borja med. Kan handa att vi malar nar vi vet hur det blir... Sa har ser det i alla fall ut nu. Tanken ar att vi ska ta nagon timme varje kvall den har veckan sa blir det forhoppningsvis snart klart.

Nej nu ar det dags att bege sig till Playgroup for Nils och mig. Dvs, 2 timmars full rulle for barnen och 2 timmar av kaffe och snack for foraldrarna :-)

4 comments:

Anonym sa...

Hej vännen!! Vilken rolig & mysig helg ni verkar ha haft!! Fin tapet! Syns snart!! Många kramar Malin

Anonym sa...

Hej!
Å vilken fin tapet ni har valt till vardagsrummet!

Mvh
Linda

Cecilia sa...

Visst �r det roligt men ocks� lite jobbigt med projekt renovering?!Det tar p� krafterna men �r ju en h�rlig k�nsla sen n�r det �r klart.J�tte fin tapet ni valt.
Gl�mde svara p� din fr�ga p� min blogg.Vi skall vara kvar i Sverige �ver vintern och �ker tillbaks till USA till v�ren.

Millan sa...

Tack for kommentarerna om tapeten :-) Vi gillar den och det basta ar nastan att Ben valde den, helt utan min hjalp. Jag tror han tyckte det var skoj att han lyckades valja nagot som jag verkligen gillade - for en gang skull ;-)

Linda - kul att du kikade hit. Hoppas du njutet av semestern!

Cecilia - Oj vad kul att kunna bo och vara i bada landerna!! Hur kommer det sig att ni flyttar sa fram och tillbaka?? Jag onskar att vi i framtiden kan bo halva aret har och halva i sverige. Perfekt!