CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

fredag 6 juli 2007

Nej tack!

I england ar det vanligt att man far en liten katalog med grejer till hemmet utdelad av nagon forsaljare. Efter nagra dagar kommer de for att hamta upp katalogen och den eventuella bestallningen igen. Eftersom vi precis fatt fardigt i koket tyckte Ben att vi skulle kika och se om vi kunde hitta nagot vi behover, han hade dock inte hittat nagot speciellt intressant. Nar jag kikade i katalogen insag jag att pa varenda bild dar nagon modell visade upp varan, tex anvande ett strykjarn, diskade eller lagade mat var det alltid en kvinna som gjorde jobbet. Pa en av bilderna fixade kvinnan mat at de glada och forvantansfulla barnen, medan mannen stod i bakgrunden och laste tidningen.

Behover jag saga att jag inte tanker kopa nagot fran katalogen?

6 comments:

Anonym sa...

Hej vännen!!

Anna här - nu har även jag fått nys om er sida !! Kul !! Vi missade er här i Gbg men när jag läst lite här o där inser jag att det var ett medvetet val , bra !! Hoppas få ro om er lite vid ett senare tillfälle dock.....
Då jag inte är så himla bra på dessa data saker gör jag nu ännu ett försök till kontakt , valt anonym.....vi får se om det går. Kram på dig!

Annika sa...

Hej! Vilka fina bilder nedan!
Trist att ni fick så mkt regn i sve! Tycker nog vi varit rätt förskonade från sånt, trots allt. Lite-av-varje-väder har vi...

Låter jobbigt det där med säljare som kommer till dörren...
Blä. Jag hatar sånt!

Millan sa...

Anna - Ar det kusin anna??

Millan sa...

Annika - gott att ni sluppit for mycket regn. Det kan verkligen bli for mycket av den varan!! jag har blivit helt insnoad pa vadret.. men endas for att det ar sa otroligt daligt!!!
Hoppas ni far fortsatt ok (men helst jatte fint) vader uppe i norr!
Millan

Fia sa...

Jag förstår digg till 100%, jag skulle inte ha köpt ngt från en sådan katalog heller! Däremot skulle jag nog ha satt fast en post-it-note på beställningssidan och berättat VARFÖR ingen beställning kom....

Millan sa...

Fia - det ska jag faktiskt gora! De har inte hamtat den annu. Men... de kommer bara skaka pa huvudet och inte fatta vad jag menar.. detta ar tradionella england 'after all'