CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

torsdag 14 februari 2008

Alla Hjartans Dag

I dag ar det Alla Hjartans Dag. Det firar inte vi pa nagot speciellt satt annat an att det ar var tradition att Ben lagar mat till mig for omvaxlings skull. Det ar alltid en hemlis vad han ska laga och vissa ar har han dragit pa sig sa komplicerade matratter att vi inte atit forran vid midnatt. Ska bli spannande att de vad det blir ikvall.

Passar val bra med ett litet foto pa varat hjarta en sadan har dag!!

Det har lilla hjartat ar for ovrigt sjukt i dag. Vralforkylningen ar ett faktum sa vi ar hemma idag.

Ps. Jag var och sag filmen 'Juno' i gar och sager bara - se den!! En helt underbar och valdigt annorlunda film!

Kram pa Alla Hjartans Dag!

12 comments:

Anonym sa...

Låter mysigt med middag lagad av mannen. Och att han tar si sån tid med att göra det perfekt! Härligt!
Vilken vacker bild på ert hjärta. Vilken intensiv blick han har. Snygg som sjutton är han så du kommer att få problem när han får tjejer springandes efter sig senare.. :)

Ha en underbar dag och hoppas att lilleman kryar på sig!

Kram!

Annika sa...

Ha en fin dag idag. Gillar ert sätt att fira på!!!
Lillkillen är verkligen SÖT!!!

OCh ja, visst var "Juno" en helt underbar film!! JAG älskade den! Hela Junos väsen var ju underbart! Och jag tycker inte, till skillnad mor svenska kritiker, att Juno är ngn anti-abort film, vad tycker du?

Millan sa...

Jess - aaaw tack! Jag alskar ju att ta foton pa Nils.. han ar ju det basta objektet liksom :-). Det var en sa oerhort harlig morgon ute nar det har kortet togs vilket nog ar anledningen till att hans blick och ansikte ser sa klart ut!!

Annika - Firar ni ocksa lite? Jag har fatt for mig att Valentines ar lite storre over hos er an det ar har?! Har ar det hur som helst nastan meningslost att ga ut och ata eller sa... och blir liksom lite konstigt nar det 'ska' vara romantiskt pa nagot satt. Men samtidigt ar det kul med en dag da man plockar fram lite extra romantik tycker jag :-)

Nej oj tanken pa att det skulle vara en anti-abort film har inte ens slagit mig. Inte alls skulle jag vilja saga!!! Jag tycker snarare att det var en oerhort forvanande och annorlunda film som visade alla manniskorna och deras behov pa ett oerhort bra satt. Eftersom Juno ger ett intryck av att vara en sa stark och egensinnig tjej sa tycker jag att scenen da hon ligger pa sangen med killens armar om sig (vi lamnar det dar sa att jag inte skriver for mycket om nagon annan laser) gor att filmen kanns sa veklig pa nagot satt. Precis sa tankte jag mig att en tjej som henne skull ha reagerat i verkligheten om du fattar vad jag menar - det var liksom inget drama utan mer under ytan.
Jag tycker att alla skadespelarna var fantastiska. Pappan till Juno var ju suveran!!
Om jag ska klaga pa nagot ar det mojligen att jag har svart att tanka mig en 16-aring som anvander ett sadant oerhort moget sprak och vissa termer som hon anvande. Men samtidigt sa vet jag att det finns vissa som faktiskt gor det...

Desiree sa...

Hoppas ni får en trevlig alla hjärtans dag. Vad spännande med överraskningsmiddag. Du får berätta vad det blev för gott sedan. Hoppas Nils kryar på sig stackarn.

Saltistjejen sa...

Hahaha! Det låter spännande med Bens middagar!!! :-D
Jag har också hört att Juno ska vara en otroligt härlig film. kanske något för kvällen???
Vi har ju en biograf alldeles utanför vårt hus, och om jag inte missminner mig så visar de Juno nu.
Å andra sidan kanske det är med bio som med restauranger - man ska undvika dem idag??
Vi får se. Annars kanske det blir bio i helgen.

Ha en riktigt härlig dag med dina hjärtan!!

Anonym sa...

Kram på er alla & en extra stor kram till Nils. Hoppas att han snart mår bättre. I morgon har PS. i love you premiär. Längtar efter att se den. Hoppas att du slipper vänta till midnatt m middagen. :)

Anonym sa...

Vilket fint kort på Nils! Jag tycker att han blir mer och mer lik dina bröder i här i Karlskrona! Är han inte lite lik Alexander när han var liten?

Här hemma blev det inte så mycket firandes av Alla Hjärtans Dag. Då Magnus var på lasarettet hela dagen köpte jag mig själv en blomma :-)

Kramkram-MalinO

Lisa Christensen sa...

Så söt Nils är! Hoppas att han kryar på sig snart.

Petchie75 sa...

Som vanligt en jättesöt bild på Nils. Hoppas att han blir bättre snart.
Du måste berätta vad du fick till middag igår - det låter som en mysig tradition! Själva åt vi (O, vår finska gäst och jag) rester (risotto, kall pizza) och sallad men drack vin till (det var ju trots allt Alla hjärtans dag, ha ha) och god choklad till efterrätt (som O köpt till oss tjejer), därefter blev det en Wallander-film. Faktiskt en mysig kväll!!

Millan sa...

Desiree - Ja jag gillar varan valentines tradition maste jag saga :-). Aven om det inte blev sa romantiskt i ar direkt... Hoppas ni hade en toppendag!

Saltis - Hur blev det>? Blev det nagon bio?? Jag rekommenderar verkligen Juno!

Malin (det ar val du?) - Vad tyckte du om filmen? Det ar en riktig snyftare! Men Juno var annu battre ;-)

Malin O - Aj da det later inte bra att Mange var pa sjukhuset hela dagen.. ar det Per?? Det later som en bra grej att kopa sig sjalv blommor. Jag fick inte heller nagra.. men jag hade i och for sig bett hon att inte kopa. Jag fick forra veckan o det rackte gott o val :-D

Lisa - Tack :-). Jag tycker redan att han verkar vara pa battringsvagen sa jag hoppas han ar bra snart!

Petra - Jag alskar ju min kamera och Nils ar ju mitt favoritobjekt :-D sa jag far en del ovning...! Jag tycker er kvall lat jatte mysig. Lite underlig middag mojligen ;-) Men faktiskt mer romantisk an var blev...

Anonym sa...

Hej, yes det är jag!! Glömde signa det! Skall se filmen den 25:e m Helena & Tess. Får se till att se Juno en dag också. Kram på dig!!

Saltistjejen sa...

Millan,
nej vi har fortfarande inte sett Juno. Men kanske nu i helgen.
beror på. Ikväll har vi annars en ev konsert på gång, men det beror lite hur det känns. En kompis spelar i ett Smiths-cover-band och har en spelning i Canal Room ikväll. har funderingar på att gå dit, men om inte det blir av kasnke det blir bio.