CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

onsdag 13 februari 2008

Utmaning!

Sara har utmanat mig till foljande och sjalvklart antar jag utmaningen :-)

Regler: Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg där den svarar på frågorna. I slutet av inlägget utmanar bloggaren nya personer.

Vad gjorde du för tio år sedan?
Da laste jag pa hogskolan i Vaxjo, bodde i en jatte mysig studenlagenhet pa kampus med flera av mina basta vanner inom 5 minuters gangvag. Vi spenderade dagarna med att plugga och kvallarna pa Karen, Sivans eller hemma hos en av oss for att titta pa favoriterna Vanner och ER drickandes kopp efter kopp med fruktigt the. En tid jag ibland far riktig langtan efter!
Samtidigt knakade det ordentligt i fogarna i mitt forhallande med min 'gymnasiekarlek' och den tiden langtar jag inte alls tillbaka till lustigt nog ;-).

Vad gjorde du för ett år sedan?
Da hade vi precis tagit ner vaggen mellan koket och matrummet och vart nya kok holl pa att byggas. Vi levde i fullstandigt kaos med gipsdamm precis over hela huset och byggjobbare i varenda vra av huset (kandes det som). Om jag da vetat att vi precis ett ar senare aterigen skulle ha besok av samma byggjobbare och samma gipsdamm (nu for sovrummet dock) sa skulle jag ha borjat grata!

Fem snask du gillar?
Choklad, kanelbullar, ostbagar, cheesecake och wasabinotter

Fem sånger du kan hela texten utantill:
Sov Du Lilla Videung, Idas Sommarvisa, Trollmor, I Ett Hus I skogens Slut, En Kulen Natt. Jag ar fullstandigt vardelos pa att memorera sangtexter men de har sangerna sjungs ofta i vart hus sa de kan jag!

Tre dåliga vanor:
Ibland har jag daligt talamod
Jag har en tendens att stressa upp mig
Jag overfyller soppasarna sa mycket att det inte gar att knyta dem nar det ar dags att slanga dem i soptunnan (Ben klagar ofta over detta beteende!)

Fem saker du gillar att göra?
Umgas med Nils pa vara lediga mandagar
Titta pa film hemma i soffan med Ben
Aka hem till Sverige och halsa pa alla nara och kara
Ga ut och ata pa mysiga resturanger
Spendera en helg med familjen i sommarhuset, bada, sola, grilla och sitta uppe och titta pa solnedgangen sent pa kvallen!

Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa:
Stuprorsjeans (jag har for stor rumpa for dem tyvarr)
Bodys (Sara skriver att de tydligen ar i modet igen.. nej fy och usch!)
Bh utan bage
A-linjeformade koftor (skitsnyggt, men jag ser ut som om jag har pa mig ett talt - aterigen den stora rumpans fel!)
Kort jeanskjol, trekvarts svarta leggings och ballerina skor (jatte snyggt pa en pinnsmal 18-aring - inte sa snyggt pa en kurvig 31-aring!)

Fyra favoritsaker:
Min forlovningsring, var Apple Mac laptop, min kamera, var musiksamling (josses vad svart det var att komma pa 4 saker...)

Jag ar trakig och utmanar ingen sarskild - men kanner du dig utmanad ar det bara att kopiera. Glom inte beratta for mig dock sa att jag kan komma och kika :-)

11 comments:

Anonym sa...

Kul läsning! Härligt att veta att det finns fler som fyller soppåsarna till bredden!

Och jag tror visst att du kan ha "Kort jeanskjol, trekvarts svarta leggings och ballerina skor". En skönhet klär i allt vet du väl!

Kram - Malin O

Millan sa...

Jassa ar du ocksa en sopslarver? ;-) Det ar ju sa vansinnigt trakigt att ta med ut i soptunnan sa jag anvander samma pase sa lange som mojligt. Ben ar tvartom.. han slanger ut grejerna nar vi knappat har fyllt dem till halften. Vilket sloseri!!

Nej nej nej leggings och kortkort blir det inte for mig!! Jag skulle se ut som en idiot! :-D

Anonym sa...

He,he..
Det där med soppåsarna är nog ett speciellt fenomen. Jag tror att jag är den som byter tidigare än nödvändigt och trycker ner skräpet eftersom. Tom trycker inte så mycket så luckan stängs inte direkt vilket gör att jag ibland kan bli irriterad.. :)
Wasabinötter har jag nog aldrig provat. Är det i stil med caschew?
Kul att läsa om dig som person.
Vad man gjorde för 10 år sedan känns som en evighet sen..Man var ju ung än då! Ha,ha...

Kram!

Millan sa...

Jess - Wasabinotter ar tex cashew eller jordnotter som har ett lager av wasabi runt sig. Typ som chilinotter om du vet vad jag menar da? Ja jag kan ju inte alls forklara. De ar ratt starka i smaken men riktigt riktigt goda tycker jag!

Ja 10 ar sedan ar en lang tid.. men jag forvanas ofta over hur snabbt tiden anda har gatt sedan dess... skumt och lite laskigt!

Anonym sa...

Mmmm...chilinötter älskade jag tills jag fick en allergisk reaktion och fick säga adjö till nötter, starka kryddor och annat gott förevigt..*gråter en skvätt*..
Nötter och en kall öl... AAhhhh...

Annika sa...

Ännu en utmaning, ännu en lista...OJ, min svaghet för dessa får sig änne en prövning. Jag hoppar på, såklart! men det blir nog i nästa vecka. har en lista på min blogg idag som DU kan fylla i tills imorrn ;-)
Gillar att läsa den här listan. Som vanligt känns det som om man lär känna bloggaren bakom orden bättre när man läst en sådan här. Satt här och nickade flera ggr när jag höll med: Bygel-bh är ett måste, likaså vad gäller stuprörsjeans...
Rolig läsning!

Millan sa...

Jess - aj da vad trist att du fick en allergiattack! Min bror fick nagot liknanande for nagra ar sedan och vagar nu inte ata nagot med notter i. Laskigt det dar!

Annika - Visst ar det skoj med listor :-). Ser fram emot att lasa din nasta vecka! Ska ta en titt pa din och sjalvklart kopiera den jag med :-).
Just det ja.. bygelbh heter det ju.. inte bage hahaha.

Desiree sa...

Kul lista. Kanske antar utmaningen fast inte denna vecka. Ha en bra onsdag och en bra alla hjätans dag imorgon.

Millan sa...

Desiree - ja listor ar aldrig fel :-). Ha en trevlig alla hjartans dag i dag!! :-)

Petchie75 sa...

Kul lista - åhhh, ER och Vänner som gick samtidigt under studietiden, vilket dilemma!! Vi spelade alltid in det ena programmet så vi kunde kolla båda.. tillsammans med blåbärssmulpaj och te!!
Jag återkommer också med en lista senare idag / veckan. Nu ska jag iväg på spanska!

Millan sa...

Petra - Ja jag hade tur som hade en kompis med video sa vi spelande alltid in det ena och kikade pa det nar det forsta var slut!! Det var tider det!! :-)