CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

fredag 29 februari 2008

Fredagstema: Med eller Utan

Nasta helg ska jag och Ben pa 70-tals fest hos min chef och hans fru. De har kopt ett stort hus ifran 70-talet och eftersom inget har gjorts med huset sedan dess sa ar dekoren perfekt for en 70-tals inflyttningsfest. De flesta av vara kompisar kommer att vara dar sa vi ser verkligen fram emot det har!!

Sa till veckans tema; Med eller Utan
Ben och jag ska ga till festen som ett Hippie Par och fragan da ar om Ben ska ha sin peruk MED bandet i haret:

Eller UTAN?

Jag rostar for med, for utan ser han sa laskigt mycket ut som Magnus Uggla ;-)

13 comments:

Mia sa...

Halloj, snubblade in här och vilken härlig blogg du har!
Jag bor och pluggar i London men Bristol verkar charmigare. Tänker göra lite utflykter medan jag är kvar, som Oxford och Brighton kanske. Är Bristol värt ett besök? Vad kan man göra/se där?

Hur hamnade du själv där förresten? Kärleken?

Roligt att hitta andra landsmaninnor och du står definitivt för dagens höjdpunkt när du säger att man kan se på svensk TV online. Ska definitivt kollas upp!

Ha en skön helg!M
Mia

Anonym sa...

Ha,ha..Ben bör precis som du säger ha peruken MED bandet.
Ja, Magnus Uggla är ingen bra look..he,he..
Hoppas att ni får superskoj på festen. Jag gillar maskerader men det var länge sedan man klädde ut sig.
Ska du ser ut nått i stil med Agneta Fältskoj? Platådojor och hela kittet? :D

Kram!

Desiree sa...

Vad kul att gå på 70-tals inflyttningsfest! Vilken toppen idé att köra på det temat då huset har kvar den stilen. Jag måste säga att jag håller med dig och röstar för att han kör MED hårbandet. Det såg coolare och mer hippielik ut tycker jag. Vilken underbar peruk och de där John Lennon glasögonen är perfekta! Nu blir jag nyfiken på vad du ska ha på dig. Ha en rikitigt skön helg.

Kram.

Saltistjejen sa...

Å jag röstar också MEEEED!!!! Han ser ju skitfräck ut! ;-)
Jag tycker 70-tals fest låter superskoj. Just för att folk brukar se så otroligt "off" ut då. Haha! Man kan ta fram det absolut fulaste med det decenniet. Likadant med 80-tal. Det finns verlkigen så mycket gräsliga kläder från de båda decennierna! Haha! Undrar om man kommer känna likadant med 90-tal om ett antal år??

Anne sa...

Haha, vilka fantastiskt roliga bilder. Det första jag tänkte (innan jag läst klart ditt inlägg och såg du skrev Magnus Uggla) så var min första reaktion: Ben ser på pricken ut som Magnus Uggla i den där outfiten :)
Otroligt festlig grej med 70-talsfest. Jag röstar nog för MED, han ser så oerhört cool ut!!!

Anonym sa...

MEEEED....dom glajjorna e ju sååå mkt john lennon!

Petchie75 sa...

MED - alla gånger!! Han ser verkligen jättecool ut! När får vi se hur du ska se ut?? ;-)
Trevlig helg!

Millan sa...

Mia - hej och kul att du hittade hit! Jag bodde ocksa i London innan jag flyttade till Bristol 2001. Jag kom forst over till Cardiff 99 for att plugga sista terminen pa universitetet och traffade da Magnus Uggla.. nej, jag menar Ben, sa jag blev kvar. Drommen finns om att flytta hem till Sverige nagon gang i framtiden men just nu kanns det bra att bo har.
Bristol ar absolut vart ett besok men kanske inte just i ar. De haller pa att bygga om hela centrumet vilket gor att ar man sugen pa att shoppa just nu sa hamnar man mitt i byggkaos! Daremot ar Clifton och manga andra delar av Bristol val varda ett besok.
Jag har faktiskt aldrig varit i Oxford men i Cambridge vilket var himla mysigt.
Nu ska jag kika pa din sida!

Jess - Ja helt klart med. Ben var motstridig till band till att borja med men aven han inser efter att ha sett bilderna att med definitivt ar coolare :-). Jag ska ocksa ga som hippie sa har en stor 'kaftan' eller vad 17 de heter, lang peruk som jag ska ha blommor i ocksa etc.

Millan sa...

Desiree - Visst ar det en bra ide med 70 tals fest!! Jag var dar och kikade for nagra veckor sedan och huset ser verkligen ut som taget ur en 70tals film :-). Till och med de gamla gardinerna hanger kvar. Jag lovar ta foton pa oss bada pa lordag!

Saltis - Ja visst ar det roligt med fester dar man far kla ut sig och gora sig sa graslig som mojligt!! Jag tycker redan nu att jag kan se vad vi kommer skaka pa huvudet at om nagra ar. Bland annat korta jeans kjolar med leggings under. Skitsnyggt nu.. men om 5 ar?? ;-)

Anne - Ja visst ar det Magnus Uggla. Laskigt mycket sa maste jag saga. Se dagens inlagg ;-)
Jag ser verkligen fram emot festen nasta vecka. Ska bli sa skoj att spoka ut sig!

Ulrica - Faktum ar att just de har brillorna ska jag ha. Ben har ett par urcoola pilotglas ogon som kommer bli annu battre tror vi. :-)

Petra - Japp med blir det alla ganger!! :-) Jag ska be folk ta foton pa oss nasta vecka. Forresten ska kameran absolut med pa festen!! Trevlig helg till dig med!!

Anonym sa...

Med band i h�ret s� klart. Jag hade l�ng hippekl�nning med glasbitar fastsydda p� 70-talet. Jag har fortfarande kvar den, sen l�ngt sj�lvlockigt h�r till det. Kl�nningen skulle du kunna l�na, men det �r lite l�ngt fr�n mellan-sverige till dig. Gud vad kul man hade d�. Har kort fr�n Paris i min hippie outfit. Ha toppen-70-tema- fest �nskar Lisa.

Annika sa...

MEEED!!! Absolut!! Det är bäst!!

Millan sa...

Lisa och Annika - Japp med far det helt klart bli!! Lisa din utstyrsel later jatte bra! Jag har fixat en lang klanning med utsvangda armar och grejer. Hoppas att det blir bra.. ar osaker pa vad jag ska ha pa fotterna dock. Kanske blir det bara sandaler eftersom det anda kanns lite 'hippielikt'

Millan sa...

Lisa och Annika - Japp med far det helt klart bli!! Lisa din utstyrsel later jatte bra! Jag har fixat en lang klanning med utsvangda armar och grejer. Hoppas att det blir bra.. ar osaker pa vad jag ska ha pa fotterna dock. Kanske blir det bara sandaler eftersom det anda kanns lite 'hippielikt'