CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

fredag 15 februari 2008

Fredagstema: Hjartan

Jag tankte jag skulle hoppa pa aurorabuddha's Fredagsteman som flera av er andra redan haller pa med. Veckans tema ar passande nog Hjartformade saker och for er som ar nyfikna sa hittar ni mer om Fredagstemat har: www.aurorabuddha.blogspot.com.

Den har tiden pa aret ar det ju inte direkt svart att hitta bilder och saker som ar hjartformade sa jag tog med mig kameran ut pa lunchen harom dagen och hittade foljande:

Hjartformad ost! Bor man i narheten av Cheddar sa gor man:

Flera av skyltfonstrena i narheten av mitt jobb hade liknande arrangemang. Stackars den assistent som varit tvungen att klistra upp alla de har!!

I Animals fonster skyltades det med den har passande trojan:

Appropa varan Alla Hjartans Dag sa blev kvallen sa dar kan man nog saga. Det har aret kandes det som om timingen pa dagen kom lite fel. Vi har haft bygg-gubbar i huset hela veckan, det ar gipsdamm i precis overallt och Nils ar sjuk vilket resulterat i att ingen av oss har sovit pa natterna (Nils sov emellan oss och hostade sa hysteriskt att han nastan kraktes, varpa Ben flydde ut i soffan for att forsoka fa i alla fall liiiite somn. Soffan ar ca 1.50 lang eller sa vilket ar ca 35 cm for kort for Ben = ingen somn). Sa i gar kvall var Nils kinkig och vi trotta och inte alls speciellt sugna pa romantik. Ben lagade dock en jatte god kottfars pastaratt som smakade kalas, vi tande ljus och drack vin men den "ratta" kanslan infann sig liksom inte. Formodligen mycket pa grund av att Nils stod och drog mig i armen hela middagen och ville att jag skulle komma och titta pa Pippi (igen!) med honom.

Men men.. det blir val fler tillfallen och om inte annat ar det ju helg nu!

10 comments:

Annika sa...

Skitkul att du hoppade på!!
Jag måste kolla temat för nästa vecka eftersom jag inte kommer på det i en hast. Vore kul om man visste precis vilka som var med på temat. Just nu är det väl vissa av oss US-bloggare, och så du, Lullun och ngn i Sve, as far as I know...
Gillar dina bilder!!!

Saltistjejen sa...

Tja, Alla hjärtans dag eller Valentine's day eller vad man nu vill kalla det måste ju inte var överromantisk. Hm, vi hade inte heller någon direkt romantisk kväll, bara vanligt lagom mysig. Men båda var supertrötta så det blev en sen middag och sedan sänggång med nästan omedelbar insomning....
Men det kändes skönt ändå. Nu är det ju helg så kanske får man mer ork och tid till romantik nu?!
Hoppas ni snart är färdigrenoverade!

Fina hjärtbilder förresten.
Jag ska kanske hoppa på dessa teman så småningom, men jag måste skaffa mig en kamer först...

aurorabuddha sa...

Kul att du ocksa borjar med fredagsteman! Och sa jattekul att se hur det ar dar du bor! Bristol, eh? Jag som *alskar* Bristol Cream! Maken var dar i Bristol for nagra ar sen och han kopte smycken av blatt glas, samma som dom anvander till sherry flaskorna numer. For det ar val dar du bor?

Kanske maste vi komma pa nagot satt att samla alla dom som ar med i fredagstemat? Hittills har vi bara halsat pa hos varann... hmmm... ar det nagon som har en ide?

Anonym sa...

Hej igen, Fina bilder!! Imorgon blir det en tur till marstrand & då skall kameran med.. Hoppas att Nils snart mår bättre.. Kramar till er alla. Malin M

Anonym sa...

Vilka trevliga bilder på hjärtan.
Synd att det inte blev så romantiskt på Alla Hjärtans. Men det är ju tanken som räknas trots allt.
Stackars lille Nils som hostar och är sjuk. Klart att han vill mysa med mamma och "Pippa". Så söt!
Själv håller jag på att fundera ut vilka alla barnfilmer är som man måste presentera senare för sitt eget barn.

Hoppas att ni får en skön helg utan att andas in allt för mycket gipsdamm.

Kram!

Desiree sa...

Kul, kul, kul att du också hakat på detta med fredagstema. Fina bilder. Ah jag ser att ni också har Whole Foods hos er men det kanske är engelskt från början. Man hade inte velat vara den där assistenten som fick i uppdrag att klippa ut rosa hjärtan och sedan sätta upp dem i skyltfönstret. Synd att ni inte fick den där romantik stämningen men så blir det ju ibland. Det kommer ju fler tillfällen. Romantik behöver ju inte firas på just alla hjärtansdag. Hoppas Nils mår bättre snart.

Millan sa...

Annika - Ja jag gillar det dar med Fredagstemat sa tankte att jag skulle testa i alla fall :-). Den har veckan ar det siffror som galler tror jag :-)

Saltis - Har ni borjat kika pa kamera?? Ni maste ju absolut skaffa en innan liten kommer!!
Faktum ar att vi helt oplanerat fick en ratt romantisk kvall i lordags istallet. Ingen fin middag utan pizza men vi satt uppe och kikade pa film och snackade till 1 pa natten och det har inte hant pa lange!! Ibland ar de oplanerade kvallarna de basta faktiskt!

aurorabuddah - Ja visst det ar i det Bristol jag bor!! Faktum ar att min mamma alltid har en flaska Bristol Cream hemma (later skumt!) eftersom hon anvander den nar hon lagar sherrysas och det var nog den enda anledningen till att jag kande till Bristol innan jag flyttade hit :-D. Bristol Blue Glass ar mycket riktigt harifran!!

Ja jag har nog inga bra ideer om hur man skulle kunna samla alla Fredagsteman bloggar?! Jag vet faktiskt inte ens riktigt vilka som ar med?!

Malin - Du far blogga dina bilder tycker jag! Om inte annat sa lar ju jag fa en ordentlig slang med hemlangtan om jag ser dina bilder fran marstrand!

Jess - Det ar verkligen roligt att kika pa gamla Astrid Lindgren klassiker med Nils men nu borjar jag faktiskt trottna pa Pippi. Om och om igen gar samma filmer hemm ahos oss.. zzzzz. Jag har redan onskat mig nagra nya till hans 3-ars dag :-)

Desiree - Butiken som jag fotade skyltarna ifran helter Fresh and Wild och ar en helt underbar affar med bara ekologisk mat. Jag brukar ga dit och ata lunch ratt sa ofta eftersom deras mat kanns bra mycket nyttigare an den man annars ater har - mackor och chips typ. Jag onskar att jag hade nog med pengar att kopa all var mat pa Fresh and Wild men det skulle aldrig ga for de ar snordyra!!

Cecilia sa...

Nu är det så många bloggare som har hoppat på fredagstemat så det är t o m så jag blir lusten.Känner igen det där med att ligga i soffan fast i vårat fall är den inte för liten utan det är precis så den räcker till.Hoppas att Nils kryar på sig snart.

Millan sa...

Cecilia - Jo men visst ar det lite roligt med Fredagstemat!! Och aven EFIT funderar jag pa att prova.. vi far se nasta gang :-)

Soffsovande blev det en hel del av i borjan nar Nils var nyfodd men som tur var hander det inte allt for ofta nu for tiden. Dock gar vi ofta in o lagger oss i Nils egna lilla sang for att sova honom och somnar da sjalva och vaknar timmar senare och ser ut som ett S i kroppen :-)

aurorabuddha sa...

Jag har ocksa en flaska Bristol cream hemma mest hela tiden. Maken som inte ar sa *refined* - han dricker helst ol i red-white-and-blue cans - till och med han tycker om det! :o)

Jag bodde i London nagra ar pa 70-talet och jag brukade ga pa puben och bestalla ett glas Bristol Cream. Goa' minnen!