CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

tisdag 5 februari 2008

Besok i Cardiff

For att fira helgens 9-ars jubileum akte vi till Cardiff for att halsa pa vara goda vanner Gwennie och Ellie. Tva galna och underbara tvillingar som Ben delade studenthus med under nagra av sina ar pa universitetet.

Innan det bar av till Cardiff sa hann vi med en liten visit till Bens foraldrar dar Bens bror och hans familj var pa besok. De bor i Swansea sa tyvarr blir det inte av att vi traffas sa ofta. Kusinerna tyckte att det var jatte skoj att leka lite och Nils blev helkar i sin yngsta kusin - Jack - och ville helst bara sitta pa soffan och gosa med honom.


I Cardiff vankades det i vanlig ordning 'Cosy Mose' kvall med god mat, vin och massor av snack och skratt. Vi har alltid lika roligt nar vi ar hos tvillingarna!

Har bakas det Lemon cake!


Ellie och Gwennie

Nils fick maximalt med uppmarksamhet men han blev lite mammig och ville mest leka med mig. Som tur var kom tvillingarnas brorson pa besok i sondags sa att de fick nagon att gosa med de ocksa!

Det blev en mysig men livlig helg sa Ben somnade och sov som en stock pa vagen hem i sondags.

(har syns arret fran fodseln som en riktig krigsskada)

9 comments:

Desiree sa...

Vad kul att åka tillbaka på 9-års jubileum. Ni verkar ha haft det riktigt trevligt. Många härliga bilder.

Millan sa...

Ja det var en riktigt rolig och avslappnande helg. Nu har vi 4a helger framfor oss med endast en plan - renovera stenhart! Sa det var lite skont att komma ivag och bara fa slappa och bli bortskamd med god mat och sa innan de har jobbarhelgerna.

Saltistjejen sa...

Vad härligt med sådana mysiga familjerelationer! :-)
Ni verkar alla ha haft en riktigt rolig träff!

Petchie75 sa...

Vad söta kusinerna är tillsammans! Och er cosy mose-traditioner låter alltid så mysig!
Och vilket härligt kök tvillingarna verkar ha! Fin bild på Nils när han sover.

Millan sa...

Saltis - Jag maste saga att jag onskar att vi hade haft tatare kontakt med Bens bror och hans tjej. Tyvarr traffas vi sa sallan att jag inte kanner dem alls egentligen. Synd aven eftersom Nils och Josh ar sa nara i alder. Men det ar roligt nar vi val traffas och speciellt killarna har kul ihop :-)

Petra - Ja de var himla gulliga ihop killarna. Nils blev helfortjust i lilla Jack vilket varmde mammahjartat saklart!
Cosy Mose ar ett ratt traffsakert uttryck for vara helger med tvillingarna! Det finns ju inget vetting ord for det i det har landet ;-)

Anne sa...

Jättefina och roliga bilder!
Cosy mose, det är för skönt uttryck. Gillar det skarpt!
Vad bra Nils verkar gå ihop med mindre barn också, han ser väldigt beskyddande och omhändertagande ut på bilden.

Anne sa...

Förresten, säger du Nils på svenska eller med engelskt l-uttal och med engelskt uttal på Nils?
....nyfiken bara :)

Anonym sa...

Kortet på pojkarna är ju helt underbart. Man kan riktigt se hur de trivs ihop. I a f Nils och den äldre kusinen. :)
Cosy Mose..är det mys pys som menas? Sorry, att jag är lite trög. Får skylla på gravid gröthjärnan..

Får man fråga vart ärret från födseln kom från? Var det nått som kom i o m förlossningen?

Kram på er!

Millan sa...

Anne - Ja han var faktiskt valdigt beskyddande over Jack. Ville helst bara sitta pa soffan och klappa honom pa huvudet hela tiden. Jag tror att han kanner sig stor och duktig i jamforelse med den lille ;-).
Jag sager ju Nils precis som vi sager det i Sverige men nar folk ser namnet har sa sager de oftast Niels men sa fort jag 'rattat' dem sa brukar det inte vara nagra problem for dem att uttala det ratt. Dock later ju just L'et lite annorlunda har. Lite rullande pa nagot satt... och faktum ar att Nils sager det Engelskt pa nagot satt.

Jess - Ja det var nog faktiskt myspys som var ursprungsordet som gjordes till cosy mose :-).

Arret kom fran fodseln som skedde med tang eftersom Nils satt fast och sugklocka inte rackte till. Det var tang eller snitt som gallde sa de gav tangen en chans forst. Nagon sa till mig for ett tag sedan att jag borde stamma sjukhuset eftersom arren inte kommer ga bort men jag tycker det ar lite fanigt. Lakaren gjorde ett kanonjobb med att fa ut honom och jag ar glad att det inte blev akutsnitt. Arret gor ingenting tycker jag... snarare ger det ansiktet lite mer karaktar pa nagot satt.