CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

tisdag 24 mars 2009

Bristol Mars 2009

De senaste tio dagarna eller sa har vadret varit helt fantastiskt i Bristol. Riktigt soligt och varmt sa att det nastan kannts som forsommar istallet for var. Men vi nojer oss sjalvkart med var! Det ar nastan alltid sa har just i Mars i England. I alla fall ar det min erfarenhet att det ofta ar otroligt harligt vader just i Mars och sedan blir det samre i April igen och ofta da med nagon koldknapp eller sa.

Jag har tagit vara pa vadret och varit ute och gatt flera timmar varje dag i stort sett. Och dess emellan har vi fikat med svensk ganget for att fira Helenas fodelsedag. I torsdags bjod Helena pa fodelsedagsfika i sin tradgard och jag och Sofia var inte svarflortade direkt. Dar satt vi sedan i flera timmar och bara njot av solen, sallskapet och god tarta!

Svengelska tjejer

Efter fodelsedagsfikan gick jag, Elin och smatjejerna till en park vid mitt kontor och traffade Jana, Delphine och Peggy pa lunch. Peggy hade fatt nya solbrillor for att fira att solen antligen visade sitt ansikte i Bristol :-)

Elsa och Elin var ocksa med!

Sofia njot av att ligga och softa i solen lite

Jag fotade lite pa vagen hem. Gra och trakiga hus i england. I think not! Nerfor backen i vart omrade ligger de har husen.

Lite langre bort pa gatan finns de har glada husen

Var park badade i varmt solljus nar jag traskade hem pa eftermiddagen

Och i tradgarden finns manga sadana har sma sotnosar

Nagot annat skoj som hant det senaste ar att svenska Jennie har tagit kontakt med mig via bloggen och nar vi traffades for att ta en lunch for ett tag sedan insag vi att vi bor fem minuters gangvag fran varandra nu och aven att vi kommer fran samma horna av sverige och har gemensamma bekanta hemma. Ibland ar varlden bra liten anda!

Imorgon kommer Mia pa besok!! Hurra!!!

5 comments:

Anonym sa...

Åh vad härligt det ser ut! Det finns inget bättre än de första gångerna man kan sitta ute i vårsolen och äta eller bara njuta! Hoppas att det är riktig vår på gång nu och att ni slipper köldknäppar :-(
Vilka coola hus, ser väldigt alternativa ut - lite hippiestil över dem!
Vad kul med den nya bloggvännen - ibland är det otroligt hur liten världen är!
Kram!!

www.gottablandat.wordpress.com sa...

åååh så underbart med sånt fint väder. h'r hade vi en släng med vår men det kom av sig, idag strålar visserligen solen från klarbblå himmel men det är kallt, -1 grad. brrr!!

Annika sa...

Oj där ser det mysigt ut!! HÄRLIGT!! Ni har det varmare än vi just nu.
Kan inte låta bli att notera det ljuvliga marsljuset på bilderna...
Mars och april är lika lynninga här som dom är hos dig.
Husen är så fina!!
KUL med bloggkompisen på så nära avstånd...
KRAM!!

Anna, Fair and True sa...

Åh, jag önskar vi fick vår i Sverige! Visst, solen skiner som bara den men vi fick ju snö i dagarna och det var flera minus i morse :(
Roliga hus!

Millan sa...

Petra - ja det ar lite hippie aktigt i omradet har nedanfor vart (som ar mer traditionellt) och jag tycker det ar riktigt kul! Speciellt huset med faren pa :-).
Det ar helt klart nagot visst med de forsta gangerna pa aret som man kan sitta ute och njuta i solen. Da man faktiskt blir varm av solen! Kanns som om vinterkroppen tinas upp lite :-). kram

Lotta- ja har har vadret ocksa kommit av sig nu. Det blaser halv storm och ar gratt ute idag. Typiskt eftersom Mia ar pa vag over fran sverige.... kram

Annika - det ar helt klart nagot visst med ljuset som ar under varen. Nar jag gick hem och tog de dar bilderna sa var klockan runt 15 tror jag och jag insag att ljuset stod ungefar lika lagt som det gor runt 19 eller 20 tiden pa sommrarna. Tyvarr ar bade solen och varmen puts vack nu... som sagt vadret ar lynnigt! Typiskt eftersom Mia kommer...
kram

Anna -jag hoppas ocksa varen kommer till er snart. Det gor den nog! Nar jag kommer hem i April brukar varen alltid vara pa gang! :-) kram