CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

måndag 30 mars 2009

Sverigebesok

For nagra timmar sedan akte Mia hem till Sverige igen. Som alltid blir det sa tyst och tomt nar besoken hemifran aker ... men den har gangen var det inte sa svart att saga hej da eftersom vi kommer hem till helgen och syns da igen. Vi har haft nagra riktigt mysig, lugna och skona dagar ihop. Lugna, trots att Nils bestamde sig for att vara pa sitt allra mest trotsiga och trakiga humor. Vi fick shoppat, prommenerat och pratat massor. En riktigt tjejhelg kan man saga! Nagon semester var det knappast tal om for Mia dock for hade hon inte en bebis i armarna sa hjalpte hon till med maten eller fixade har hemma. Jag insag hur skont det skulle vara att ha ett extra par hander har hemma hela tiden men Mia verkade inte intresserad av att stanna kvar som Aupair ;-).

Mia och Sofia fikar pa Starbucks

I lordagskvall var vi ute och at med Jana och Sara ocksa. Cosmopolitans ar ju ett maste en tjejkvall men i det har fallet hade bara en av drinkarna alkohol i sig. Ni kan ju gissa vilken.....

Nu har vi nagra dagar i Bristol innan det ar dags att bege sig till Goteborg for oss. I veckan ska vi forsoka ta det lite lugnt, packa och fixa infor resan, aka och titta pa Delphine och Jerrys nya hus och fira Elin som fyller 23 (igen eller hur var det nu....). Jag ska aven passa pa att lasa ikapp lite pa era bloggar. Det var lite mycket forra veckan sa jag laste visserligen lite hos er men hann inte kommentera alls.

11 comments:

Emmama sa...

Vad mysigt ni haft! :) LYX att ni snart ska till Götet, njut åt mig också! Kram!

Annika sa...

MYSIGT ni har haft det!!
Fasiken vilken SNYGG frisyr Mia har...VAD bra hon passar i den looken!!!
Förstår att ni har haft en toppenhelg. KUL att ni ska hem så snart igen...
Ah, fördelen med att bo i england är juy helt klart den att du kan pipa hem oftare än jag kan...underbart!!
KRAMAR!!

www.gottablandat.wordpress.com sa...

åååh vad mysigt emd sverigebesök!!! :-)

Desiree sa...

Trevligt med sverigebesök och kul att du ska till Göteborg snart. Hur länge blir du hemma i Sverige? Ni verkar ha haft en härlig och kul tjejkväll. Det var länge sedan jag hade en sådan och det hade varit kul att få uppleva igen. Förhoppningsvis blir det till sommaren då man är hemma igen. Ha det bra och ta det lungt under veckan och med packningen.

Anonym sa...

Vad härligt med tjejkompisbesök hemifrån! Jag är säker på att Mia bara tyckte det var trevligt att hjälpa till hos er - jag gillar det bäst när man blir behandlad som "en i familjen" när man bor hos kompisar.
Vad härligt med påsklov i Sverige! Hoppas att den sura grannen håller sig lugn...
Kram!

Mia sa...

Tack för en underbar semester! Det var visst avkoppling att komma till er och hälsa på och det är bara roligt att kunna hjälpa till. Au pair frågan kan väl bli en förhandlingsfråga! ;-) Ses snart! Kram!

Millan sa...

Emma - ja det ska jag gora :-) kram

Annika - ja visst ar hon snygg i haret! En riktig frisyr och hon passar sa himla bra i lugg!!
Ja det ar helt klart en fordel med att bo relativt nara sverige att vi kan kvista hem lite fortare. En nackdel ar ju att i vanliga fall jobbar jag och da har jag inte obegransat med semester... men sa ar det ju for alla! kram

Lotta - ja det var himla mysigt med besok hemifran! kram

Millan sa...

Desiree - ja du far passa pa att ha en tjejkvall nar du kommer hem till stockholm. Ni kanske till och med bor i stockholm igen i sommar! Vi blir hemma 2,5 vecka den har gangen men det ar bara jag och barnen som aker sa nagon semester lar det inte bli tal om ;-). jag hoppas trotsmonstret som bor har for tillfallet lamnar plats at Nils istallet :-). Kram

Petra- huva... det dar med grannen kom jag pa haromdagen och genast blev jag lite nervos. Nils har inte varit pa sitt basta humor den senaste veckan sa det baddar ju for problem. Men vi far hoppas det gar bra
Det ar valdigbt skont med kompisar som man kan vara sa avslappnad med att det blir naturligt att de hjalper till. Fast jag hade ju garna sett att det blivit lite mer avkoppling for Mia nar hon var har... hon har ju trots allt sma barn hemma sjalv sa jag antog att hon skulle vilja passa pa att sova ut bland annat... men sa blev det ju inte direkt! kram

Mia - :-) bra da diskuterar vi lonen och sa dar nar jag kommer hem nu! Det var jatte mysigt att ha dig har! Saknar vara eftermiddags fikor med appelkaka och te nu :-). Kram

Anonym sa...

Snart syns vi ! Skall bli sa kul. Kramar fr Mexico MALIN

Anonym sa...

Hej vännen, när åker ni hem för vi ska till Götet 25-27 april. Men då missar vi kanske varandra precis eller??? Ja du snacka om stora, Sofia är ju jättestor och har vuxit jättemycket sen vi sågs sist! Ha det bra, kramar Emma

Millan sa...

Malin - hej! Hoppas du har det bra i Mexico!? Tack for kortet till Nils. Det gjorde hans dag! :-) kram

Emma - nej!! Sa typiskt. Vi aker den 22e... :-(. Skit! Men vi far ses i sommar. Kramis