CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

lördag 14 mars 2009

Fredagstema: Min Dromdag

Veckans fredagstema kommer fran Erica och ar Min Dromdag. Jag har funderat en del pa det har i veckan och kommit fram till att det for mig inte handlar sa mycket om var jag ar och gor utan vilka jag ar med. Just nu langtar jag hem nagot otroligt sa min dromdag skulle helt enkelt vara att fa komma hem och traffa alla dar hemma. Men... nu ska jag bortse fram hemlangtan och dromma helt fritt sa att saga....

Min Dromdag
Nar: Nagon gang i framtiden
Var: Pa Maldiverna eller nagot liknande paradis

Klockan ar nog runt nio pa morgonen nar jag vaknar av mig sjalv. Inte av nagon vackarklocka och inte av barngrat utan alldeles av mig sjalv. Jag ligger sjalv i sangen och aven om det ar svalt i rummet sa kan jag kanna att det redan borjar bli varmt och skont ute. Efter att ha dragit mig ett tag gar jag ner till resturangen for att ata frukost. Jag valjer ett bord ute pa terrassen med utsikt over det vackra havet. Efter nagon minut borjar resten av folket dyka upp. Mamma, svarmor och alla harliga kvinnor i familjen foljs av mina basta tjejkompisar. Sofia ar nog ocksa dar, fast hon ar nagra ar gammal tror jag....

Efter frukosten gar vi alla till hotellets SPA dar vi far behandingar, slappar och bara har det mysigt ihop. Vi snackar, fnissar och skrattar och dricker sakert ett och annat glas champagne!

Vi gar sedan, utvilade och uppiggade, tillbaka till vara rum for att gora oss fina infor kvallen. Nu ar det eftermiddag och jag har gott om tid att gora iordning mig. Vi ska inte traffas forran runt 17 tiden igen.

Jag tar pa mig en fin, men enkel klanning och gar sedan ner till stranden. Val dar ser jag att alla samlats. Nu ar aven pappa, svarfar och alla mina broder och resten av mannen i slakten och vanskapskretsen dar. Jag tror alla ar forvantansfulla. Nils ar dar och Ben ocksa saklart! Och dar pa stranden gifter jag och Ben oss med vararandra framfor alla vara nara och kara.

Efter vigseln ar det dukat till langbord pa stranden och festen kan borja. Jag gissar att den haller pa hela kvallen och sakert langt in pa morgontimmarna.

Och sa var min dromdag slut! Slakt och vanner: Det ar bara att borja spara ;-)

Fler fredagsbloggare hittar du i listan till hoger pa bloggen. Trevlig Helg!

19 comments:

Emmama sa...

Hääärligt! :) Detta unnar jag dig verkligen! Kram!

Sara sa...

Men gud, jag blir nastan tarogd, klart ni maste gifta er sa, din dromdag kan ju bli sann! Det ar bara att borja spara : )
S x

Anonym sa...

Sparbössan står redo! Vilken fin drömdag. Den är jag gärna med på blivande fru S. :) Många kramar Malin M

Anonym sa...

Härlig det låter! och vackert! :)

Norrsken och stjärnfall sa...

Å så härlig det låter!

Erica sa...

Vilken härlig beskrivning av din drömdag. Jag håller tummarna för att den snart ska kunna bli sann :)

MVH /Erica Pettersson

Saltistjejen sa...

Å Millan, hoppas verkligen att din drömdag går i uppfyllelse snart! Den låter så underbar!
Och att vigas inför familj och vänner ÄR vekligen helt fantastiskt! :-)
Kraaam!

Millan sa...

Emma - :-) jag onska maste man ju fa! kram

Sara - Fast det ar nog helt orealistiskt att tro att folk ska ha rad att aka pa semester till typ maldiverna for att se oss gifta oss .... men som sagt. det ar en riktig drom! kram

Malin - jag litar pa dig! Kram!!

Leopardia - ja visst later det harligt. Jag laste upp det for Ben forrut och han sa.. later harligt... dream on :-D.

Norrsken och stjarnfall - Ja det vore en riktig dromdag for mig!! :-)

Erica - tack! Jag far nog borja spela pa lotto eller sa ;-). Som Ben sa det ar ett bra satt att garantera att inte manga tackar ja till inbjudan, for inte en kotte skulle ha rad att komma!

Saltis - det ligger lite i huvudet pa mig nu for pa fredag har vi varit ihop i 10 ar och da hade vi egentligen tankt gifta oss. Nu blir det ju inte sa. Jag tror tyvarr aldrig att just den har sortens brollop skulle kunna bli sannt men pa nagot satt ska vi val kunna gifta oss en dag ;-) Kram

Anonym sa...

Ja du, det låter inte helt fel... kan också se oss stå där på stranden o du o Ben kommer i vita kläder, blir tårögd bara jag tänker på det! Jag ser mig själv i en fin klänning, utan blåmärken på armarna... =) Ha det bra gumman!!!! Dröm vidare så kommer man kanske halvvägs! Kramar Emma

Anonym sa...

Åh det låter helt perfekt!
En sån dag till mig också, tack.

:-)

Frida, Vincents mamma

Mia sa...

Åhh vad underbart. Säg bara var och när så kommer vi! Ni får gifta er på landet i sommar, Maldiverna i all ära men finare utsikt än ni har därkan man knappast få! ;-)Snart kommer jag o hälsar på! Kram!

Millan sa...

Emma - hahahaha och aven om du hade blamarken skulle de inte synts eftersom vi skulle vara bruna och fina efter nagra dagar i solen :-). Borja spara vannen ;-). Kram!

Frida - ja det later val inte dumt? Lite orealistiskt (eller mycket) men man maste ju fa dromma lite :-). kram

Mia - faktum ar att jag funderat pa det dar med landet men dessvarre sa ar ju inte solen garanterad i Sverige pa nagot satt. och regnar det sa blir det VALDIGT trangt inomhus ;-). Nu kommer du jatte snart!! :-) Hurra! Kram

Annika sa...

Sounds like a pretty perfect day to me!! maldiverna tillhör en av de platser dit jag verkligen skulle vilja åka.
Kram!!!

Millan sa...

Annika - ja det later val inte helt fel! Fast valdigt orealistiskt for Ben och mig ;-). Men dromma maste man ju ;-). Kram

Desiree sa...

Låter helt underbart Millan. Den tar vi! Det här skulle jag sååå gärna också kunna tänka mig. En helt perfekt drömdag har du fått ihop här. Tänk om drömmar kunde slå in lite oftare ;-)

Millan sa...

Desiree - Ja visst later det som en mysig dag. Tank om man hade sadana resurser att man kunnat gora nagot sadant. Det hade inte varit fel! :-) kram

Lisa Christensen sa...

Låter superhärligt! På Seychellerna kan det bli verklighet ;) Iaf om man har pengar... Hoppas att din önskan går i uppfyllelse så att du får din drömdag!

Anna, Fair and True sa...

Härligt! Hoppas det blir verklighet! Delar Ben drömmen eller har han någon dröm om att gifta sig på ett fotbollsstadium eller på racerbanan (jag bara spånar, vet inte vad hans intressen är :)?!

Millan sa...

LIsa - :-) ja tank om man hade de pengarna och kunde gifta sig pa ett sadant satt. Det hade inte varit fel! kram

Anna - hahaha nej mojligen skulle han vilja gifta sig pa en cricketplan... :-). Men jag tror inte han skulle vara svar att overtala till ett brollop ala min dromdag... om vi hade pengarna da menar jag ;-) kram