CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

lördag 22 mars 2008

Av!

I torsdags kvall anlande Malin och Nina fran Sverige. Vi fikade och snackade nagra timmar tills det var dags att ga och knyta sig. Dagen efter hade vi planerat att aka in till stan och shoppa lite. Och for Malin och Nina blev det precis vad de gjorde. For mig a andra sidan bestod dagen av att lyckas sla tan i en golvlist sa illa att jag fick spendera 4 timmar pa akuten for att fa konstaterat att lilltan ar bruten. A complete clean cut - som doktorn uttryckte det. Det har innebar nu en laktid pa 4-6 veckor men jag kommer kunna borja ga pa foten langt innan dess. Dock inte den har helgen verkar det som. Det funkar over huvudtaget inte att fa pa sig en sko... sa jag spenderar helgen hemma medans svenska vannerna far gora Bristol pa egen hand. Inte direkt vad vi hade planerat... :-(

Nu har tjejerna precis akt upp till Clifton for att kika runt lite och jag passar pa att blogga.

I gar var Fredagstemat IKEA och passande nog var vi dar for precis en vecka sedan. Framst for att handla mat eftersom jag var sa otroligt sugen pa Svensk mat... Vi har ett Ikea ca 15 mins bilvag hemifran men jag maste erkanna att vi inte ar dar speciellt ofta. Det blir inte av helt enkelt...

GLAD PASK TILL ALLA IDAG!

19 comments:

www.gottablandat.wordpress.com sa...

ooo no millan, inge bra med lilltan. har ocksa brytit lilltan för sa där 15 ar sen.. kommer ihag att jag fick hoppa pa kryckor ett par veckor,kunde inte stöjda alls.. och nagon berättade da för mig att hela balansen sitter i lilltan.. sa de därför de blir sa svart att ga pa den, förutom da att det gör ont saklart! kul med besök fran sveirge coh va gott kittet fran ikea ser ut. e ocksa en trogen besökar pa ikea swedenshop.. finns ett ocksa bara 15 min bilväg fran oss! ha en fortsatt bra helg!!

Anonym sa...

Men stackare! Krya på dig!

Saltistjejen sa...

Å nej!!!!!
Det gör ju h-es ont att "bara" slå i tån. Så jag kan inte ens föreställa mig hur ont det måste göra att bryta den!!!
Trist att det hände när du har vänner på besök också! :-(
Men hoppas att ni ändå får en trevlig helg och att du snart blir bättre! Kram!

Anonym sa...

Men urs!
Vilken super osis att slå av (det lät hemskt) lilltån och när du fått besök och allt.
Min kompis har brutit lilltån några gånger tror jag. Det är väl bara att vänta på att den ska läka ihop igen va?

Hoppas att du kan ligga och knapra på något påskgodis för att pigga upp dig!

Kram!

Petchie75 sa...

Ajajaj, hoppas att du snart kan gå igen... Det låter ju som det gör förfärligt ont! Och så himla typiskt att det skulle hända den här helgen - tur att gästerna är två så de kan hålla varandra sällskap medan de utforskar Bristol!
Mums med kardemummaskorpor - ser dem på högra sidan av fotot, varför säljs andra sorters skorpor i vanliga affärer utomlands (iaf i Belgien) förutom de med kardemumma som ju är godast!?

Anonym sa...

Ånej, din stackare. Och vad typiskt när du har finfrämmat och allt! Hoppas att ni får det trevligt ändå. De får passa på att passa upp på dig ordentligt!

Jag tror att jag också har lyckats bryta min tå en gång. Fast den tån som är jämte (ja, är man från karlskrona så heter det så!!!) lilltån. Det var straxt innan jul och det gjorde j****gt ont rent ut sagt. Hela foten blev blå. Men jag gick i och för sig aldrig till doktorn så jag vet inte säkert. Men det gjorde himlans ont. Minns att jag tänkte att det gjorde mer ont än att föda barn :-(

Skrattade gott när jag såg dina inköp från IKEA. Kalles och Knäckebröd....Är det sånt som Bönan kräver nu?

Kram - Malin O

Anonym sa...

Varför e man inte förvånad att detta händer dig????!!!! ;) Lilla gumman stackars dig när Malin e där... Du får hälsa henne så gott från oss!!! O ät din goda svenskmat o njut o så ta det lungt! Kramar Emma

Tankevågor sa...

Stackars dig! Det låter som det måste ha gjort väldigt ont i den där tån. Trist när du har besök och allt. Det blir inte alltid som man vill, men sköt om tån nu!

Desiree sa...

Aj aj låte inte bra med din stackars tå. Jag har stukat lilltån när jag var yngre och jag vet att det gjorde väldans ont och var supersvårt att gå då man hade skadat just lilltån. Hoppas det känns bättre snart. Kommer du att få gå på kryckor länge nu?

Millan sa...

Lotta - ja tydligen ar det jatte vanligt att man bryter just lilltan och flera av mina kompisar har i helgen berattat att aven de brytit sin nagon gang. Det gjorde forbaskat ont men redan nu ar det mycket battre och jag kan stodja pa foten!! Dock har jag svart att fa pa mg skor sa jag har fatt lana ett par traningsskor som ar 3 storlekar for stora av en kompis och da kan jag atminstonne ga till jobbet i morgon!

Pernilla - tack! Det ar som sagt mycket battre allaredan.

Saltis - ja just den dar smartan som man far nar man slar i tan fortsatte liksom hela dagen och det var darfor jag insag att nagot var lite mer fel med den... Men det har gatt otroligt fort att laka tycker jag. Idag ar foten mycket mindre svullen och jag kan ga pa hela foten redan!

Jess - precis, det finns inget de kan gora egentligen. Man maste bara ta det lite lugnt och akta sig for att sla till den igen!
Joda.. jag har fatt nog med paskgodis i helgen. Malin o Nina hade med sig ett paskagg med svenskt smagodis... mums!

Millan sa...

Petra - ja det var faktiskt tur i oturen att de var tva som var over sa att de tva kunde komma ut och kika i Bristol anda! De fick faktiskt gjort en hel del och sedan satt vi uppe och snackade halva natterna sa vi fick ju umgatts en hel del trots allt. Men visst hade det varit roligare att kunna spendera hela dagarna med dem...
Jag alskar ocksa kardemummaskorpor! De saljs faktiskt i affarerna har ocksa (den svenska sorten) men framst kanns det som om de saljer den grova varianten som jag inte tycker ar riktigt lika god..

Malin - Ja det ar nog inte ovanligt att man bryter sin ta men inte gar till doktorn med det... Det har ar andra gangen i mitt liv som jag bryter en ta.. forra gangen var jag typ 9 ar och brot den brevid (jamte!!) stortan pa andra foten. Da fick jag dock ga pa krycker sa det var ju ingen hojdare... Den har gangen har det helt klart lakt mycket fortare!
Ja nu nar jag inte mar illa langre sa ar det helt klart sadan har svenskt mat som bonan kraver! :-)

Emma - ja det var verkligen typiskt! Men tur att de var tva som var har sa att de anda kunde komma ut och se Bristol ihop! Vi fick anda en hel del mysig tid ihop! Kalles ats med god aptit pa aggen i lordags :-)

Londongirl - tack! Nej det ar ju sa att det nte alltid blir som man har planerat. Men jag forsokte se dte fran den positiva sidan att det ialla fall hande en helg som vi skulle vara hemma i Bristol o inte en da vi skulle resa hem (som vi oftast gor over pask). Det gjorde hiskeligt ont men det kanns valdigt mycket battre redan nu!

Desiree - ja det gor sakert nog sa ont att stuka tan!! Dert ar konstigt nastan att en sa liten kroppsdel kan gora sa forbenat ont!! Men som sagt, det kanns mycket battre redan nu! Kryckor behovde jag inte eftersom jag kunde stodja pa hogra delan av foten (stortan och den delen) och nu kan jag redan faktiskt stodja pa hela foten... Dock gar jag inte och stryker langst med vaggarna och riskerar att sla i den igen ;-)

Millan sa...

Petra - ja det var faktiskt tur i oturen att de var tva som var over sa att de tva kunde komma ut och kika i Bristol anda! De fick faktiskt gjort en hel del och sedan satt vi uppe och snackade halva natterna sa vi fick ju umgatts en hel del trots allt. Men visst hade det varit roligare att kunna spendera hela dagarna med dem...
Jag alskar ocksa kardemummaskorpor! De saljs faktiskt i affarerna har ocksa (den svenska sorten) men framst kanns det som om de saljer den grova varianten som jag inte tycker ar riktigt lika god..

Malin - Ja det ar nog inte ovanligt att man bryter sin ta men inte gar till doktorn med det... Det har ar andra gangen i mitt liv som jag bryter en ta.. forra gangen var jag typ 9 ar och brot den brevid (jamte!!) stortan pa andra foten. Da fick jag dock ga pa krycker sa det var ju ingen hojdare... Den har gangen har det helt klart lakt mycket fortare!
Ja nu nar jag inte mar illa langre sa ar det helt klart sadan har svenskt mat som bonan kraver! :-)

Emma - ja det var verkligen typiskt! Men tur att de var tva som var har sa att de anda kunde komma ut och se Bristol ihop! Vi fick anda en hel del mysig tid ihop! Kalles ats med god aptit pa aggen i lordags :-)

Londongirl - tack! Nej det ar ju sa att det nte alltid blir som man har planerat. Men jag forsokte se dte fran den positiva sidan att det ialla fall hande en helg som vi skulle vara hemma i Bristol o inte en da vi skulle resa hem (som vi oftast gor over pask). Det gjorde hiskeligt ont men det kanns valdigt mycket battre redan nu!

Desiree - ja det gor sakert nog sa ont att stuka tan!! Dert ar konstigt nastan att en sa liten kroppsdel kan gora sa forbenat ont!! Men som sagt, det kanns mycket battre redan nu! Kryckor behovde jag inte eftersom jag kunde stodja pa hogra delan av foten (stortan och den delen) och nu kan jag redan faktiskt stodja pa hela foten... Dock gar jag inte och stryker langst med vaggarna och riskerar att sla i den igen ;-)

Anne sa...

Neeeej, usch för att du har brutit lilltån. Dessutom nu när du har besök. Men du verkar vid gott mod och på gott humör ändå tycker jag. Vad skönt att det känns bättre nu också!
Fin blomlåda förresten, den där skulle passa bra även hos mig :)

Annika sa...

AJ, AJ!! Millan, det låter inte kul.
Hoppas att det snart blir bättre.
USCH.
Mysigt med besök! Hoppas allt blir toppen trots tån :-) Njut av besöket!!

www.gottablandat.wordpress.com sa...

inne och tittar till dig lite :-) hoppas helgen varit bra med vännerna fran Sverige och att tan redan är mkt bättre!
kraaaaaaaaaam

Millan sa...

Anne - ja nu ar allt mycket battre och jag tror att jag lyckades halla humoret uppe eftersom jag trots allt kunde umgas med tjejerna hela kvallarna!! faktum ar ju att timingen kunde varit mycket samre.. tex om det hant en morgon innan jag skulle resa hem eller nagot sadant.
Visst ar den fin balkongladan?? De hade en hel del fina pa ikea faktiskt!!!

Annika - Tan ar otroligt nog mycket battre allaredan! I sondagskvall kunde jag tom hanga med tjejerna ut pa resturang. Aven om jag i och for sig hade pa mig ett par traningsskor i 3 storlekar storre modell for att jag skulle kunna ga ut ;-). Det var himla mysigt med besok men det tog slut alldeles for fort.. som vanligt!

Lotta - jo med tan ar det mycket battre men nu har Nils magsjuka och varldens forkylning sa jag ar hemma fran jobbet... och nu borjar min mage kurra pa ett underligt satt. Jag hoppas att det ar psykologiskt och inte nagot pa gang!

Anonym sa...

Åh nej, inte maginfluensa. Hoppas att du klarar dig. Känns som om du mått illa tillräckligt nu. Hoppas att ni kryar på er snart. Kram - Malin

Cecilia sa...

Stooort Grattis till knytet som växer i magen.Vad spännande och roligt för er!
Låter dock inget roligt alls med lilltån...och inte heller Nils maginfluensa.Usch.
Kram!

Millan sa...

Malin - nagot ar helt klart i gorningen med min mage.. men hittills har jag bara fatt en valdigt mild form av vad Nils har!!! Han ar battre i dag som tur ar.. min chef ar inte overlycklig efter 3 av oss 6 pa jobbet ar sjuka idag...

Cecilia - Tack :-). Det ar verkligen himla spannande men nu borjar det kannas sa dar lite overkligt pa nagot satt... alla de dar symptomen man har i borjan har borjat forsvinna o kvar finns bara en svullen mage.. Nej nils maginfluensa hade vi kunnat klara oss utan i veckan. Stackarn! Men det ar pa battringsvagen nu helt klart!!