CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

tisdag 18 mars 2008

Regn, barnkalas och kakbak

Jag vet inte vad som har hant med det kanns som om varen har kommit av sig. Det ar regnigt, gratt och kallt och precis likadant vader som det var i Januari. Sa helgen gick at till att pyssla hemma, storhandla, baka och ga pa 3-ars kalas.

I lordags morse akte jag och Nils till ett Softplay centre dar Alexander hade sitt 3-ars kalas. Barnen klattrade och busade i nagon timme och sedan var det dags for mat och tarta. Utanfor vrakte regnet ner och jag kan bara tanka mig hur jag sag ut dar jag skyndade till bilen med Nils i famnen samtidigt som jag ocksa bar pa en stor vaska och tva stora ballonger - allt under ett litet skruttit paraply.
3-aringen


Efter barnkalaset akte vi till Tesco for att storhandla. Parkeringen var knokfull sa jag fick parkera langt ifran ingangen. Aterigen sprang jag med Nils i famnen men jag sprang nog inte fort nog for vi lyckades bli dyngsura. Val inne pa affaren insag jag att jag glomt shoppinglistan hemma. Tararna brande bakom ogonlocken! Nils fick syn pa de nya kundvagnarna i form av en bil som han kunde kora medans jag handlade. Toppen tyckte han - tungt att slapa runt pa tycket jag.

Nar vi antligen kommit hem igen hade vi fatt nog av regn och rusk och stannade inne resten av dagen! Vi tittade pa Pippi (vad annars!?) och Nils lekte med alla sina leksaker men i sondags hade han fatt nog av att vara inne sa vi akte till Elin och Elsa och tog en fika. Jag tror att Nils ar lite kar i Elsa :-D
Vadret fortsatte vara gratt och regnigt

Sa vi forsokte sysselsatta oss bast det gick

Resultatet blev dessa sota smakakor som dessvarre smakade alldeles for sott och sliskigt ...

Medan Nils och jag trotsade vadrets makter, var pa barnkalas, storhandlade och bakade sa jobbade Ben med sovrummet.

Sa har sag det ut i torsdagskvall


Och sa har sag det ut i lordagseftermiddags

I sondags var allt sa gott som fardigt, i gar (mandag) lades golvlisterna och i dag ska dorren malas en sista gang och sedan kan vi flytta in. Tur ar val det for pa torsdag kommer Malin och Nina fran Sverige for att halsa pa och det skulle nog bli lite trangt i gastrummet med oss alla ;-)

Jag undrar for ovrigt vad som hander med mina foton pa blogger. Sa har morka ar de inte alls i mitt fotoprogram hemma...

9 comments:

Anonym sa...

Vad trevligt med barnkalas. :D
Mindre trevligt med dåligt väder och glömd shoppinglista.
Ert sovrum ser ut att bli superfint!
Gillar det mörka golvet i kontrast med ljusare väggar.
Ska se till att min karl målar sovrumsväggen snart så lite blir gjort här. :)

Ang bilderna på blogger, när jag kollar på dina bilder ser de helt okej ut. Inte mörka alls. Mysko!

Kram!

Saltistjejen sa...

Jag gillar inte heller när det regnar och dessutom är kallt! Brrrr!!!!
Men det låter som typiskt väder såhär innan våren vekrligen tar fart. De där underbara dagarna när ens hopp opm vårvärme tänds, och sedan bakslagen när kylan oich rusket kommer tillbaks.

I sydsverige har det ju dessutom kommit rejält med snö också. Hu!

Vad fint det blir i sovrummet! Kanon!
Och Nils verkar iallafall tyckt helgen var ok. Med kalas, "shoppingbil", pippi och fika med kärestan! ;-)
Hoppas på att våren hittar tillbaks till er snart!

Millan sa...

Jess - vad kul att du gillar fargerna. Dock maste jag saga att de inte riktigt ser ut som de gor i verkligheten pa de har fotona. Fargen skiftar liksom i gront/gratt.. later urskumt men jag gillar det!!!
Vi ville garna ha morkt golv men har redan nu insett att det inte ar en hojdare egentligen... man ser precis varenda dammkorn som landar dar.. usch! Men det ar fint nar det ar nystadat ;-)

Vad bra att bilderna inte ar morka pa din dator!

Saltis - Ja det ar val sa de sager: April is the cruelest month! Nu ar vi visserligen inte riktigt i April annu men anda... Forra aret var det jatte fint i Mars men nu har de lovat sno till helgen. Ingen hojdare...

Jag ska ta lite foton pa sovrummet nar vi har flyttat in igen! Jag onskar verkligne att vi hade nog med pengar att kopa nya sovrumsmobler men det far vanta lite...

www.gottablandat.wordpress.com sa...

hej millan! har mailat losen till dig :-). vad fiiiint det blir i ert sovrum!!! och va mysigt med barnkalas och kakorna ser smareiga ut. va kul att nils e sa glad i pippi :-) noel har inte fattat de dar an.. men de kommer nog snart :-)kraaaaaaaaam

Petchie75 sa...

Åh, vilken jobbig dag med regn och glömd shoppinglista - sådana dagar kan jag bli helt plötsligt 5 år igen och bara vilja lägga mig ner och tjuta, ha ha!
Tråkigt att kakorna blev för söta och sliskiga men det verkar ofta bli så med kakrecept från USA och England (jag bara antar att det var ett engelskt recept pga glasyren och formen!).
SOvrummet ser ut att bli jättefint, väntar otåligt på fler foton!
Mysigt att ni får besök, håller tummarna att vädret blir bättre (men det är ju inte bättre i Sverige..).

Desiree sa...

Så spännande att sovrummet börjar ta form på riktigt nu. Eldstaden har ni fixat fint. Ska bli jättekul att inom kort få se mer av sovrummet då det är färdigt. Ibland är det ju bara så skönt att stanna inne då det är riktigt ruggigt ute.

Anonym sa...

det hade varit ngt - vi alla i sovrummet .. hihi . det skall bli sååååå kul att träffa er alla. Nu skall den planerande damen börja packa!! Kramar i massor

Millan sa...

Lotta - for ett ar sedan sa hade inte Nils nagot intresse av tv eller filmer heller. Men plotsligen fick han upp ogonen for den tecknade versionen av Pippi och sedan 'riktiga' pippi och tur ar val det for de tecknade versionerna ar forskrackliga!!!

Petra - ja du har helt ratt i att det var ett engelskt recept och jag insag aterigen att jag ska halla mig till mina svenska recept!! Jag kande mig precis som en femaring i lordags och hade latt kunnat lagga mig ner pa marken och gratit en stund!
Jag lovar lagga ut fler foton sa fort vi faktiskt har flyttat in i sovrummet. Just nu finns dar bara en madrass och en garderob utan dorrar.. inte sa mycket att se med andra ord ;-)

Desiree - Det ar verkligen riktigt riktigt roligt att sovrummet snart ar klart! Framst for att det har varit lite trist att ha ca 20 kvm mindre att leva pa de senaste veckorna och en massa mobler och grejer staendes i varenda horn av huset. Hm.. ja oppna spisen... vi valde att gora det sa enkelt som mojligt till att borja med. Men den sitter ju fortfarande pa snedden dar inne.. men det ar inte mycket att gora at med tanke pa att det ar dar skorstenen gar ner..

Malin - ja nu kommer ni snart :-). Skont att hora att du inte packat annu ;-). Fast nu har du nog det anda... for nu ar ni nog pa vag gissar jag! Hoppas resan gar bra. Ses i morgon. Kram!!

Miss Marie sa...

oj, det där måste vara det enda sovrummet i england utan heltäckningsmatta!=) fint blir det iallafall!