CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

söndag 30 mars 2008

Antligen!!

Antligen ar det basta ord att beskriva dagen i dag. Anligen ar Nils battre!! Och antligen verkar varen ha kommit till Bristol.

Nils blev mycket samre igen i fredags kvall och under en och en halv timme fick jag byta pa honom 9 (!!!) ganger. Poor rumpan indeed!! I lordags var han som en urvriden trasa och lag bara pa soffan hela dagen. Nagot jag faktiskt aldrig har varit med om nar det galler Nils forrut. Han orkade inte ens svara nar vi pratade med honom utan nickade eller skakade bara pa huvudet. Vi hann bli ratt sa oroliga och bestamde oss for att ta honom till doktorn om han inte var battre idag. Men... i morse vaknade han och sa: Toast Mamma!! Och sedan har han varit idel solsken hela dagen! Hoppas, hoppas nu att det har haller i sig!

Och solsken har det aven varit i Bristol idag. I gar fullstandigt vrakte regnet ner och det blaste sa hart att jag undrade om taket skulle blasa av. Men i morse vaknade vi till stralande sol och det holl i sig anda tills i kvall sa vi har spenderat precis hela dagen ute. Underbart!!! Bade sondagslunchen (Flaskfile och rostade gronsaker) och eftermiddagsfikan (morotskaka - det har inte gatt nagot nod pa oss i dag direkt) intogs i tradgarden.

Aven om Nils var valdigt mycket battre idag syns det att han inte ar 100%. Han ar sa blek och har blivit jatte smal efter den har veckan...

Vi brukar for ovrigt inte ta pa oss finskjorta nar vi ar hemma och drar en sondag men Nils valde sjalv vad han skulle ha pa sig... och da blev det den har ;-)

16 comments:

Anonym sa...

Skönt att höra att Nisse gubben mår bättre. Krama honom massor fr mig. jag har två filmer hemma - som alfons dyrkar som nils kan kolla på om ni kommer til mig i maj. kramar i massor Malin M

Petchie75 sa...

Åh vad skönt att Nils har blivit bättre, det är skrämmande när barn blir så sjuka.
Det finns inget härligare än första måltiderna intagna utomhus på våren - härligt härligt! Och det lät som mycket god mat dessutom :-)
Jag är så avundsjuk på er trädgård, och trädäcket som ni byggde förra året är ju så fint.

Saltistjejen sa...

Härligt att Nils äntligen är bättre! Förstår om ni blev oroliga.
Och att kunna äta ute!!! Wow! DET är lyx!!!! :-)
Jag saknar ofta balkong eller trädgård när våren och sommaren kommer.

Desiree sa...

Skönt att höra att Nils äntligen mår bättre och verkar vara på bättringsvägen. Härligt att våren också verkar ha kommit till er. Stackars Nils han ser allt lite blek och sloken ut. Men han piggnar nog snart till sig igen. Vad mysigt det såg ut ute på er altan.

Anonym sa...

Lill-skrutten då! Ja, han ser faktiskt lite blek och tagen ut på kortet. Men barn är fantastiska, de hämtar sig snabbt. Skönt att han är bättre nu ändå!

Själv vab:ar jag för Elliot idag. Han har hosta och kräktes inatt. Antagligen av allt slem i halsen:-( Han är världens grinolle och vill bara kolla på Bilar (Cars) och Blixten McQeen, eller BikkoFin som han själv säger. Vi har redan kollat på den tre gånger idag. Och klockan är bara 12...

Kram-Malin O

Annika sa...

Man ser att den lille har varit sjuk, han ser så blek ut på bilden. Nu ska vi hoppas att magen snabbt blir bättre. Poor rumpan, som sagt...Oj vad ont det måste ha gjort.
Har ni klarat er??
Och ja!! Jag ser att våren är hos er nu!!
Underbart!!

Anonym sa...

Hej vännen! Vad stor han har blivit om man kollar på de två fotona som e brevid varandra... jisses Men han ser också lite tärd ut den stackarn, skönt att han har blivit bättre! Det såg mysigt ut på altanen, här har solen skinit min sista föräldrarledighetsdag, tänk vad tiden går fort, imorgon e det dags! Ha det bra o var rädda om er! Kramar Emma

Anne sa...

Min kommentar försvann... Attans också.
Jag ville bara skriva jag så kan förstå poor rumpan och hur jobbigt det måste varit för er alla. Nils verkar ha varit så tapper och duktig trots han var sjuk och matt. Stackars stackars liten. Jag förstår ni blev oroliga, det måste ha känts så skönt och en stor lättnad i mammahjärtat och pappahjärtat då Nils vaknade pigg och begärde toast. Vad skönt också att våren kommit, det syns på bilderna (är nåt med ljuset tror jag). Hoppas ni får en frisk och bra vecka!

Sandrissen sa...

Å vad bra att han är bättre nu!
Mamma sa att han hade något problem med magen när jag berättade att han var sjuk?

Krama honom från mig!

Puss på er!

Millan sa...

Josses vad skumt. Jag forsokte skicka meddelande har hela kvallen i gar men det funkade inte. Kanske samma problem som Anne hade?? Forsoker igen!!

Malin - later toppen med film! Vi kommer och overnattar nar vi kommer hem i Maj!! Hoppas det gick bra att springa i gar?!

Petra - ja det ar verkligen lite laskigt nar barn blir riktigt daliga. Pa nagot satt sa brukar de ha sa himla mycket energi aven om de ar forkylda och har feber sa darfor blir man ju jatte orolig nar de bara ligger och inte orkar nagonting. Ar glad att det verkar vara over nu!!
Visst ar det harligt att ata utomhus!! Jag fick ordentligt med varkanslor i Sondags!!
Jag ar verkligen glad att vi tog hit min bror som byggde dacket at oss forra aret. Hoppas vi far anvant det lite mer i ar an forra aret dock...

Saltis - Ja det ar sa skont att han ar battre nu!!
Jag kommer sa val ihag att jag saknade en tradgard, eller atminstonne en balkong nar vi bodde i lagenheten. Under vintern spelar det ju inte sa stor roll men just pa varen och sommaren vill man ju helst bara kunna oppna en dorr och ga ut. Om sommaren blir battre i ar an forra aret vill saga...

Desiree - Ja nu ar varen antligen har tror jag. Plotsligen ar det i alla fall 10 grader + och inte runt 5!! Det gor stor skillnad.
Visst ser han blek ut pa bilden.. men jag tycker att det verkar battre redan nu. En dag ute i friska luften gjorde nog susen.

Millan sa...

Malin - Ja det ar helt otroligt vad snabbt de hamtar sig. Fran att ha legat som en liten trasa hela lordagen till att vakna pa sondagen och be om mat.. otroligt!
Stackars Elliott. Hoppas att aven han blir frisk snart. Jag kanner val igen det dar med att se samma filmer om och om igen... Har ar det som sagt Pippi som galler och jag ar SA TROTT pa henne efter en vecka hemma... ;-)

Annika - ja nu verkar det battre! Sa skont att ha vanliga Nils tillbaks igen!! Jag och Ben madde lite skumt forra veckan men inget som brot ut ordentligt. Skont!
Varen ar antligen har och jag vill bara vara utomhus... inte har pa kontoret ;-)

Millan sa...

Emma - LYCKA TILL IDAG! :-) Hoppas att forsta dagen pa jobbet gar bra!!
Ja Nils har blivit smal som en sticka av forra veckans magsjuka men han verkar ordentligt hungrig nu sa han ater nog upp sig snart :-)

Anne - Ja jag vet inte vad som var fel med blogger i gar men jag kunde inte heller lamna kommentar pa hela kvallen.. mycket skumt!
Ja usch i lordags blev jag faktiskt riktigt orolig for Nils. Det var sa underligt att han forst blev battre i torsdags och sedan blev sa sjuk over helgen. Jag har ju ocksa en tendens att oroa mig lite for mycket o borjade undra om det var nagot riktigt allvarligt fel pa honom. Sa det kanns som en enorm lattnad nu nar han ar battre!!

Sandrisen - Jag vet faktiskt inte vad som var fel med honom men jag gissar att det helt enkelt var nagon form av magsjuka. Ingen hojdare... :-(. Men jag ar glad att det ar over nu! Sag vagnen pa hemsidan och gillar den jatte mycket!!!

Lullun sa...

Stackars liten, men skönt att det tycks ha vänt nu.
Vad läckert det ser ut att sitta ute och äta också. Och störtskönt med det frivilliga klädval. Undrar om det "håller i sig" till att han blir tonåring... *hihi*

Millan sa...

Lullun - Ja det var verilgen harligt att sitta ute och ata. Det ar nagot speciellt med de forsta gangerna pa aret man kan gora det!!
Hm.. ja du hans egna val nar det galler klader kan te sig lite underligt. Harom dagen ville han absolut ha sina pyjamas byxor och en kofta pa sig. Sag inte riktigt klokt ut! Men jag lyckades argumentera for annat kladval tillslut :-D

Lullun sa...

*haha* Turligt nog är min lille inte så mycket för att välja kläder, men just idag lämnade jag honom faktiskt på dagis med en stor barmankappa på. Det var väl inte mammas val kan jag väl avslöja... ;-)

Millan sa...

:-) i var familj sa brukar de se ungefar lika illa ut om pappan har valt Nils klader...hihih