CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

torsdag 13 mars 2008

LOST

Det blir inte sa mycket bloggat den har veckan marker jag. Det kanns som om vi har oerhort mycket omkring oss just nu sa tiden racker inte riktigt till. Vi haller pa att fixa med sovrummet. Alla vaggar och taket ar malat och jag ar SA NOJD med fargerna. Forrutom tapeten i koket sa ar det nog forsta gangen sedan vi borjade renovara som jag kanner mig helt nojd med resultatet. Jag ar nog lite picky och det ar oftast nagot med de farger vi valt som jag retat mig lite pa innan jag gett upp och har vant mig ;-).

I dag har vi haft lonesamtal pa jobbet och for att fira ska vi ut och ata allihop ikvall. Vi ska ga till en av mina favoritresturanger i Bristol - Clifton Sausage Restaurant. Later kanske inte sa spannade med korv, men jag lovar att det ar betydligt mycket godare an det later!!

Dags att logga av nu men jag var tvungen att delge er nagot jag reflekterade over idag nar jag loggade in pa internet (inte for att det ar speciellt intressant.. men anda). Jag har MSN som forsta sida nar jag gar pa internet och en av deras 'nyheter' idag ar att om man har missat de tva forsta serierna av 'Lost' sa har de gjort en 8 minuter lang 'catch up' filmsnutt som man kan kika pa online. Nu har inte jag sett Lost eftersom jag inte alls kunde komma in i den serien men min forsta tanke var att om de kan klamma in allt som hant i tva hela serier i en 8 minuters filmsnutt sa kan det inte vara varldens mest innehallsrika serie eller? Snacka om att ha spenderat ca 48 timmar med att kika pa nagot i onodan i sa fall... ;-)

7 comments:

www.gottablandat.wordpress.com sa...

kul att ni ska ut och fira och käka gott! förstra att ni har fullt upp med renovering. kan du inte lägga upp lite bilder, man blir ju nyfiken! ha de bra!

Saltistjejen sa...

Hahhaa!!! jag är en Lost-fan och älskar serien. Även om jag nu börjar känna att de drar ut på det hela så mycket att det tyvärr börjar bli lite vattnigt...
Men första två säsongerna var super tycker jag! Men visst, det är ju inte riktit en sådan action serie som t ex 24 eller Heores. Den yttre handligne går ganska långsamt fram. Och det lär väl vara den de visar på 8 min??!! ;-)
Men det jag tycker är stora behöllningen är egentligen personportätten. Att se en person i en "ny" situation och sedan få se vad den personen gjorde i sitt "vanliga" liv var något jag gillade med serien.

Kul med renoveringen och att du blir nöjd!!!
Ser också fram emot bilder så småningom!
Ha en riktigt härlig kväll ute! :-)

Desiree sa...

Sovrummet kommer att bli jättefint är jag helt säker på. Ni har verkligen lagt ner ett jättejobb på ert hus men så blir det ju väldans bra. Både du och Ben är ju jätteduktiga och har dessutom en mycket god inredningssmak. Kul att ni ska ut och fira lite med jobbet. Korv kan ju vara riktigt gott så det ska man inte förakta. Jag har inte heller sett lost. Verkar ju rätt värdelöst om man kan summera ihop två säsonger på 8 minuter. Då känner man sig ganska glad att man aldrig hakade på att titta på den serien.

Millan sa...

Lotta - Jag vet inte om du har kikat bakat i bloggen men det finne en himla massa foton fran renoveringen langre bak. Jag tog lite foton pa sovrummet i gar sa jag ska lagga ut dem i helgen. Maste ju varna mina kompisar som kommer pa besok fran Sverige nasta vecka om hur det ser ut ;-)

Saltis - :-) Jag tror faktiskt att Lost ar ratt bra for manga av vara vanner ser den och ar helt fast! Faktum ar att jag och Ben borjade se den nar den borjade men sedan missade vi nagra avsnitt och kom aldrig riktigt in i den igen. Precis likadant som det var med Prison Break for oss som tydligen ska vara kanonbra! Dock tyckte jag att det var roligt att de skrivit att om man missat de forsta tva serierna sa skulle man inte 'fa panik' for de hade fixat en 8 minuters catch up film.... :-D

Desiree - tack vad gullig du ar! :-) Just nu ser sovrummet ut som om en bomb har slagit ner i det. Pa torsdag nasta vecka kommer tva kompisar fran Sverige for att bo over i 4 natter sa vi ska helst ha lagt golvet och flyttat tillbaka var sang och de andra moblerna tills dess... annars blir det trangt i gastrummet ;-).
Vi at jatte gott pa Clifton Sausage i gar!! Men faktum ar att jag valde kott i stallet for korv for jag ville prova nagot nytt. Det var nog bland de godaste stekar jag nagonsin har atit!!

Lost har vi missat som sagt. Jag har jatte svart att se tv-serier for oftast sa missar vi nagra har och nagra dar genom att vi haller pa att natta Nils eller liknanande. Sa jag foredrar att kika pa tv-serier pa dvd.. Men Lost kan ju helt enkelt klara av pa 8 minuter pa Msn.. sa jag gor nog det ;-)

Petchie75 sa...

Ha ha, det har du verkligen rätt i angående Lost!! Vi kollade på första säsongen, lite halvhjärtat på andra och sedan gav vi upp - de kommer ju aldrig någonvart!
Åh så spännande att snart få se resultatet av era ansträngningar i gästrummet...
Förresten såg din kommentar på Lottas / Gottåblandats blogg om trägolv i köket. Mina föräldrar lade in ett laminatgolv i köket för säkert tio år sedan, visserligen mer tåligt än ett oljat, riktigt trägolv... Men oj, vad min mamma springer och torkar varje gång det droppar lite - tex när man har tvättat händerna och går till handduken för att torka sig, det är oundvikligt att det kommer lite på golvet. Hon är så stressad med det golvet och jag tänker i mitt stilla sinne att de kanske skulle ha lagt klinkers istället (som jag tyckte!).. Så synd på ert fina gamla trägolv men nej, det är inte praktiskt i köket om man inte vill ha den "slitna looken" ;-)

Lullun sa...

Oj, oj vad flitiga ni är. Vad jag förståt har ni verkligen lagt ner er själ och mycket tid på er renovering. Kul att du så blir nöjd med sovrummet! :-)

Och det med Lost fick mig verkligen att skratta. Ja, snacka om att känna sig bestulen av sin tid... *haha* Nu ska väl erkännas att jag inte heller kom mig för att starta se serien, men den är säkert bra, eller nått... ;-)

Saltistjejen sa...

Milllan,
ja det VAR verkligen hysteriskt roligt tycker jag!!!'
men det säger också mycket om själva serien! En 8 minutersfilm tror jag KAN vissa yttre handlingen rätt bra. För som jag skrev så händer det inte så mycket med jujst den yttre handligen. Det är den "inre" med alla karaktärers personlighet etc som utgör större delen (och tycker jag även behållningen) av serien.