CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

måndag 10 mars 2008

Mamma Mia....

I lordags gick sa Peter och Mandy's stora fest av stapeln och det blev en san dar riktig hojdarfest som nog alla kommer minnas valdigt lange (fast fragan ar om de flesta som var pa festen kom ihag nagot dagen efter ;-))! Pete och Mandy hade bjudit in bade slakt och vanner och darfor kom det folk i alla aldrar vilket var himla roligt. Bland de ca 80 gasterna var nog de yngsta g runt 20 ar och de aldsta runt 75 ar och precis alla som var dar hade klatt ut sig - himla roligt!!

Temat for kvallen var alltsa 70-talet och folk kom ikladda de mest storslagna kreationer. For att inte tala om perukerna!! Som Ben lite filosofiskt (las efter umptin pints med ol) forkunnade under kvallen: Det kanns som om vi har forflyttats 30 ar bakat i tiden, for det var precis sa har det var pa 70-talet. Jag vet inte riktigt hur han kan veta det med tanke pa att han foddes 1978.... ;-)

Tyvarr fick jag inget foto pa oss i helfigur men ni kanske kan se att vi gick som Hippies (alla andra gick som 'disco queen/king' kandes det som). Jag hade pa mig en lang klanning med ett band i midjan och med stora flaxiga armar. Vadigt snyggt... ;-)

Mandy och Pete (da han fortfarande var fullt kladd. I present fick han bland annat en 'mankini' i Borat-stil som han tog pa sig valdigt sent pa kvallen.. men jag ska bespara er det fotot!!)

Jana och Mandy

Var revisor som aven blivit kompis med Pete genom aren..

Pete's Pappa i lila kostym och mamma i storblommig kostym och deras vanner

Lite blandade bilder:
Hur cool ar inte den rosa peruken!!?




Ett stort gang killar kom kladda i kvinnoklader. Bland annat han i mitten har som ni kanske kan se...








Nar vi kom hem berattade Hayle att tyckte det verkat som om Nils haller pa att bli forkyld och mycket riktigt sa var han vaken mesta delen av natten och hostade och fraste. Sa vi fick 4 timmars somn och var darfor som zombies i gar.. men det kan det vara vart efter en sadan har fest!!

15 comments:

www.gottablandat.wordpress.com sa...

Vilken cool fest! vad snygga ni ör du och ben!! vi fick ocksa bara 4 timmars sömn i lördags natt.. sa jag är fortfarande som en zoombie.. jobbar hemifran idag.. ;-)

Annika sa...

VAD KUL!!! Vilken fest!! EN sån vill jag också gå på! Gud vad kul det är när man kan festa loss på det sätt ni gjorde i helgen!
Ben är väldigt Magnus Uggla!! Haha!
Och jag gillar dig som hippie!! Coolt.
Vad roligt att ALLA klätt ut sig och tom vissa killar var utklädda i drag...
Haha, förstår att du är trött idag!!

Anonym sa...

Väldigt tjusigt! Har du inte funderat på att ha de där snygga glasögonen till vardags! :-)
Kram
Mia

Millan sa...

Lotta - Ja man blir ju urtrott i flera dagar efter en sadan natt. For de sma vill ju anda upp och leka tidigt morgonen efter... zzz men som sagt, det kan det vara vart!! :-)

Annika - Ja det var verkligen en rolig fest! Faktum ar att det verkar ratt mycket vanligare har i England an i Sverige med maskerad och att alla faktiskt verkligen klar ut sig!! Det finns gott om maskeradaffarer och liknande ocksa! Ja visst ser Ben ut som Magnus Uggla.. kanske tur att ingen pa festen skulle ha vetat vem det var anda ;-)

Mia - Jo just glasogonen funderar jag starkt pa att fortsatta anvada ;-) hahaha och kanske peruken ocksa! Det ar laskigt faktiskt vilken skillnad det gor pa ett utseende nar man har peruk! Det var riktigt svart att se vem som var vem innan man borjade prata med alla...Kram!

Anonym sa...

Wow, verkar varit en superskoj fest.
Men varför förskonade du oss från mankini kortet?? :D
Det måste varit en syn för gudarna kan jag tänka mig.. Ha,ha,ha...
Kan någon se bra ut i sen sådan? :)
Det verkar trevligt med att ha en sån blandad ålder på festdeltagarna. Härligt!
Hoppas att lille Nils kryar på sig snart. Jobbigt att vara förkyld.

Kram!

Desiree sa...

Åh vilka läckra och roliga foton! Vad fina ni var du och Ben. Ser verkligen 70-tals aktiga ut. Kul att du tog så mycket kort från festen och allas olika utstyrslar. Låter som en riktigt kul och lyckad fest. Roligt också när alla verkligen har klätt ut sig. Underbart att få ta del av dina kort.

Anonym sa...

Haha, den där rosa peruken ser ut som en sån där badsvamp....du vet som e bullig o i typ tyll. Hahaha!!!
Fina ni e...

Scrapsystrar sa...

Åh, ni ser bara för härliga ut!!:-)
Kram!
Katarina

Anonym sa...

Wow, vad snygg du var! Du ser ju ut som en ung Cheer! Jag har nog aldrig sett dig i lugg, det klädde dig verkligen! Magnus, eller jag menar Ben, var ju också väldigt läcker:-)

Fyra timmar sömn har jag fått sammanlagt de senaste veckorna känns det som. Tilda är fortfarande sjuk. Öroninflamation som inte vill ge med sig! Bläää, vad jag är trött på dessa sjukdomar. Jag vill ha vår och friska barn. NU!

Kramelikram - Malin O

Millan sa...

Jess - hahahaha ja du jag tror inte chefen skulle bli allt for glad om jag la ut foton pa honom dar man ser ALLT ;-). Jag tror inte det finns manga som kan ha pa sig en sadan och se ok ut.. och chefen kunde det definitivt INTE! :-D Hans mamma suckade och sa: I gave birth to him.. he was such a beautiful baby!

Desiree - ja jag tog verkligen en herrans massa foton. Det ar ju inte ofta man ser folk kladda sa har sa jag fick ta chansen :-). En del hade verkligen lackra peruker och klader pa sig!!

Ulrica - ja det har du faktiskt helt ratt i!! Hahahahaha Tjejen som barn den rosa peruken ar dessutom pytteliten och jatte smal sa hon sag bara for harlig ut i den har peruken. Hon kunde knappast se nagot alls med den pa sig :-)

Katarina - :-) Det var himla roligt att kla ut sig faktiskt!! Kandes som om man var ca 10 ar igen... Och sa roligt att se allas utstyrslar! Kram!

Malin - Hahahaha ja det var lite Cher over min kladsel och har faktiskt. Visst ar det lite laskigt hur mycket man kan forandra sig utseende med en peruk?? Lite haftigt. Luggen blev bara kortare och kortare eftersom peruken akte langre och langre bak pa huvudet.. hahahah
Usch vad jobbigt att barna inte blir friska :-(. Oroninflammation ar ju hemskt.. hoppas det gar over snart! Kramelikram tebaks!

The Hanssons sa...

jisses vilket partaj....70 talsfester är ju asroliga. Man kan skapa de mest fantastiska, färgrika och galna kreationer. Jag gillade perukerna

Millan sa...

Nika - ja visst var det ett ratt haftigt party. Det maste jag saga. det ar itne ofta man far chansen att spoka ut sig sa heller :-).

Lullun sa...

Vilken fest!!! Tack för att jag fick titta med. Och hoppas lillkillen har kryat på sig.

Millan sa...

Lullun - :-) det var en riktig kanonfest! Nils ar mycket battre redan nu. Snorig sa klart men hostan ar nastan borta som tur ar.

Anonym sa...

Millan vad cool du ser ut! Som Cher! :)