CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

fredag 7 mars 2008

Fredagstema: Favoritkladesplagg

Den har tiden pa aret kikar jag alltid in i garderoben och inser att jag BARA har morka vintriga klader i den. Nar det borjar bli var vill jag alltid ut och shoppa!! Oftast aker vi hem till Sverige vid Pask och da brukar affarer som MQ, Sisters och Mexx besokas men i ar blir det ingen hemfard forran i Maj tyvarr sa jag far halla mig till de engelska affarerna.

Det har tagit mig enda tills nu att hitta nagra favoritaffarer med klader som passar mig i det har landet. De jag hittat ar de butiker som ligger precis har vid jobbet och tyvarr ar de inte de billigaste stallena att shoppa pa sa det far bli farre och dyrare saker nu for tiden. Synd att man inte har obegransade tillgangar och kunde shoppa allt man ville ha i kladesvag ... ;-).

Nar jag laste att veckans fredagstema var farvoritkladesplagg hade jag forst ingen aning om vad jag skulle fota. Aven om jag alskar vackra klader sa har jag definitivt valdigt enkel smak och trivs allra bast i jeans och en top. Eftersom det INTE ar ok att kla sig sa till jobbet pa de flesta Engelska foretag sa kanns det dessutom lite lyxigt nar det ar fredag och jeansen aker pa igen. Vi har namligen 'casual day' pa fredagar och far da ha jeans pa jobbet. Harligt och bidrar duktigt till fredagskanslan!!

Hur som helst sa ar min absoluta favoritbutik i Bristol 'White Stuff' och darfor har jag fotat mina klader darifran som anvands flitigt. Jag ar absolut ingen 'rosa tjej' men de har sommarkjolarna darifran gillar jag!

Annars ar det ju otroligt roligt att shoppa for Nils och till honom gillar jag att kopa lite annorlunda klader. Eller rattare sagt: annorlunda i det har landet - vanliga i Sverige!! Har klas killarna i blatt och tjejerna i rosa kanns det som och det ar bara FOR trist...

9 comments:

Annika sa...

Vilka mysiga kjolar!! Och topparna är också jättefina! Låter som en affär som jag skulle gilla att shoppa i.
saknar Mexx som bara 17 här i USA...Jag tycker nästan som har snyggast kläder av alla. Sisters ska jag kolla in i sommar. Vad jag vet har jag aldrig varit inne i den affären.

Millan sa...

Annika - Tack :-) Jag undrade om det skulle synas pa bilden att kladerna inte hade strukits innan och att jag anvant topparna sa mycket att de borjar bli blekta under armarna.. ooops ;-). Sisters ar en sadan dar affar dar jag antingen vill kopa hela affaren nar jag gar in eller sa hittar jag absolut ingenting.. mycket underligt.

Saltistjejen sa...

Oj, jag går ALLTID (nästan) klädd i jeans och tröja... Tur att vi inte har dress code på jobbet för det hade jag nog tyckt varit jobbigt...

Tycker både kjolarna och toparna var fina! Min stil faktiskt. För kjol har jag en hel del på vår och sommar. Känns mycket skönare då när det är varmt än jeans.
Och visst är det så att man känner mer för att handla vårkläder när vintern är på väg bort och det blir varmare och ljusare igen! :-)

Fast jag gillar ju Nils tröjor också! Haha, sådana tröjor skulle jag kunnat ha på mig själv faktiskt. Om de fanns i ens egen storek. ;-)

Millan sa...

Saltis - Me&I gor en hel del toppar i vuxenstorlek ocksa sa de kanske faktiskt finns!! :-).
Visst ar det skont med t-shirt och top. Och kjol pa sommaren ar en hojdare. Jag gillar aven kjol pa vintern, med hoga stovlar till.. men jag anvander det faktiskt ratt sa sallan.

Det ar himla skoj med klader faktiskt.. och jag har nog ratt 'bred' smak men det blir ju anda sa tyvarr att man ofta koper samma slags saker. Det ar sa kul att fa klader i present tycker jag, eftersom man da ibland tar pa sig nagot som man inte hade tankt pa att kopa sjalv!

Har du borjat med mammaklader annu??

Anne sa...

Snyggt, verkligen snyggt. Min stil. Jag blev så nyfiken så jag googlade upp White Stuff och kollade deras sida och sortiment. Skitsnygga grejer, förstår du gillar den affären. Det tar helt klart ett tag innan man hittar nya klädfavoriter i ett nytt land. Annika skrev om storlekar i torsdags, du kanske skrev nån kommentar också (minns ej). Hur är storlekarna i England jämfört med Sverige och de svenska?
Barnkläder är skoj, även om man inte har barn (tur man har kompisar med barn). Jag tycker ofta du har så fina kläder på Nils, det har man sett på dina bilder.

Desiree sa...

White stuff verkar ha fina kläder. Jag gillar samma butiker som du gör i Sverige. Jag tycker fortfarande att jag hittar mer kläder och roligare kläder i Sverige. Dessutom tycker jag att kläder är billigare i Sverige fast just nu då dollarn är så låg så kanske jag kommer att uppleva det som dyrt. Förra sommaren shoppade jag på mig massor just då vi var hemma på semester.

Lullun sa...

Finfina kläder; både dina och lillkillens. Min smak, defiinitivt!

Men visst är det svårt att hitta nya favoritaffärer i ett nytt land!

Och nej vad är jag glad för att det här råder casual friday ALLA dagar, vid ALLA evenemang. Jag såg t.o.m en högt uppsatt politiker med stora gummistövlar, när jag precis kommit hit för x antal år sedan. Och det i den TV-sända sista debatten inför följande dags motsvarighet till riksdagsval. Jag var den enda närvarande som lyfte på ögonbrynen! Vad må engelsmännen som kommer hit på affärsresor tänka...?!? *haha*

www.gottablandat.wordpress.com sa...

jag e ocksa en jeanstjej och älskar causal friday. precis som du skrev birdra det duktigt till fredags och helgkänslan! fina kläder hörru och fina tröjor nils har ( noel har exakt likadana :-) ). ha en bra dag!
kram Lotta

Millan sa...

Anne - vad kul att du gillade dem och visst ar White Stuff mycket fint?? Det hander ofta att jag gar in i affaren (som ligger brevid mitt kontor.. farligt!) och skulle kunna kopa 90% av allt dar inne... inte bra!
Jag alskar att kla Nils i lite roligare klader! Det finns inte sa mycket skoj har sa darfor blir det extra roligt att kopa lite snyggt i sverige som man vet att ingen annan har har.
Storlekarna ar lika de i sverige en storlek 40 i sverige ar likamed en storlek 12 i England. Sa jag tror vi ligger en storlek 'upp' i fran er i USA?

Desiree - ja det ar laskigt nu nar dollarn och faktiskt aven pundet ar sa svagt i jamforelse med kronan. Vi kommer nog inte fa sa mycket for vara pengar i Sverige nar vi kommer hem harnast :-(. Jag langtar dock verkligen efter en riktig shoppingrunda i Sverige nu... harliga tanke! Tycker ocksa att modet i sverige ar roligare an det har!

Lullun - Vad skoj att du gillade kladerna :-). Jag har faktiskt lart mig uppskatta att det inte ar casual day har varje dag. Just eftersom det ar sa harligt pa fredagar och bidrar sa till helgkanslan. Men visserligen ar inte mitt foretag sa strikt. Vi har 'finbyxor' och nagon top men behover inte ha kostym eller skjorta/blus pa oss.
Visst ar det lustigt att det skiljer sig sa mellan landerna. Jag reagerade ju aldrig pa det forrut men vet att jag tyckte det sag sa lustigt ut nar jag var pa pappas kontor och halsade pa for nagot tag sedan och hogste chefen kom ut i t-shirt och jeans.... Lite skont anda pa nagot satt!!

Lotta - ja visst ar det harligt med causal friday!! Kanns som om helgen borjar redan da pa nagot satt!! Skoj att Noel har samma trojor :-) De hittar man nog mest pa svenska barn!! jag sag att de hade massor av nytt fint pa Me&I nu.. synd att de ar lite dyra bara....