CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

torsdag 22 maj 2008

Bönan

Nu har vi varit och halsat pa lille Bönan. Allt sag fint ut och jag hade kunnat ligga dar pa britsen och kika hela dagen. Det ar en livlig liten krabat som bor i magen! Det sparkades och slogs kullebyttor och fran att ha legat i perfekt lage for ultraljudet sa stallde h*n sig pa huvudet ett slag. Yoga for bebisar!

Bilderna blir ju aldrig sa bra nar man lagger ut dem men har kommer i alla fall bildbevisen:
Ligger och softar lite

Den har bilden ar valdigt oklar men tittar man noga sa ser man att Bönan ligger och tittar pa oss (kika efter ogonen)

Har ar fotterna fran undersidan

Det ar verkligen mysigt att ligga dar och kika pa sin lille bebis. Overkligt pa nagot satt dock. Jag menar den lille ar ju ca 22 cm lang nu och anda kan jag inte kanna alla rorelser den gor utan bara lite smasparkar emellanat. Aven om magen ar STOR och jag ser valdigt gravid ut sa mar jag toppenbra just nu (peppar peppar) och det gor att jag ibland nastan glommer bort att jag ar gravid. Da ar ett UL ett himla trevligt satt att bli pamind :-).

Om allt fortsatter att vara ok sa kommer vi inte se Bönan forran pa fodelsedagen nu... eller kanske i vecka 42 pa overburenhetskontroll om jag gar over den har gangen ocksa ;-).

17 comments:

www.gottablandat.wordpress.com sa...

vad skönt att allt sag bra ut och härligt att du mar sa bra!!!! e du halvvägs nu eller ???stor kram!

Millan sa...

Ja i gar hade jag gatt exakt 20 hela veckor sa precis halvvags :-). Hur skumt ar inte det!? Det kanns som om det gar rejalt fort den har gangen. Kram!

Petchie75 sa...

Härligt att få se din lilla böna! Förresten, är det som du har översatt beanie till svenska? Jess kallade ju sin Leon för beanie ganska länge, innan de visste könet.
Skönt att du mår bra dessutom, hoppas att du kan njuta i sommar utan att känna dig alltför tung och otymplig.

Anonym sa...

Hjälp vad tiden springer iväg!
Tyckte nyss att jag läste ditt inlägg där du skrev att du var 12 veckor gången.
Skönt att höra att allt ser ut som det ska.
En liten akrobat minsann. Min lilleman var ju lugn på vartenda UL jag haft. Snacka om att vara laidback så han är horizontell.. :D
Ska bli skoj att se honom igen på onsdag!

Vet du, att jag kan ibland också glömma att jag är gravid trots medicinbollen till magen. He,he..
Fast på natten gör den sig väl påmind. :D

KRAM!

Millan sa...

Petra - Jag tror att det borjade med att vi var pa det allra forsta ULet i vecka 7 da bebisen verkligen sag ut som en kidneybean :-). Min kompis deklarerade detta och har sedan dess kallat bebisen Baby Bean - vilket far mig att tanka att det ar Mr Beans bebis - sa jag kallar henom for Bonan :-).
Lustigt nog da sa ar aven vart pojknamn Leon tror jag. Vi har haft det pa tapeten ratt sa lange sa jag blev makta forvanad nar jag sag det pa Jess sida for lange sedan :-). Sa kanske blir det tva Leons i bloggvarlden :-).

Jess - Visst gar tiden snabbt!! Helt otroligt! Nar man mar bra igen sa kanns ju graviditeten ratt sa overklig aven om man har varldens medicinboll pa magen :-). Har bokas ocksa mest pa natten. Eller pa kvallarna nar jag ligger still rattare sagt. Jag kommer ihag att det var samma sak med Nils!

Anne sa...

Åh, vilken tydlig bild. Den första är ju hur bra som helst. Är det ett foto du scannat in eller får man en CD-skiva med bilderna på?
Det måste kännas väldigt speciellt att få vara med om ultraljud och se sin bebis, som att det blir mer "på riktigt" på nåt sätt.
Nu blir jag osäker, jag har väl inte missat en så viktig detalj eller inlägg där du skrivit om bönans kön. Men nu när du var på ultrat i vecka 20, fick ni även reda på könet (om ni ville veta det)? Du skrev Leon kan vara ett pojknamn.

Anonym sa...

Hihi, vad spännande. Redan UL. Jag tycker precis jag fick reda på nyheten. Men alla andras graviditeter går ju med Blixtens hastighet - medans min tycks gå superlångsamt. Tänk om jag är kroniskt gravid ;-)?

Kram!

Saltistjejen sa...

Å grattis till det finfina ULet!!!!! Så härligt! Jättefina bilder också! jag gillar de med fotavtrycken. Sådana fick vi med och jag tyckte de var rätt skoj. Men vi fick ju så konstiga besked vid vårt 20-veckors UL också vilket inte var så skoj. hu! Det var ju en rätt jobbig vecka efteråt med hur många Ul som helst för att dubbel- och trippelkolla....
Skönt ni slipper det! :-)
Gissar att ni inte ville veta könet eftersom du inte avslöjat det här.
Själv kunde jag ju inte hålla mig... :-D

Stor kram!

Lullun sa...

Skönt att allt var bra! Fina foton också. Och visst är det otroligt hur lite man märker av rörelserna ändå. :-)

Desiree sa...

Jag tycker bilderna är jättebra. Fasiken vad läckert att man kan se så mycket. Det är verkligen en liten person där inne med små fossingar och allt. Häftigt! Skönt som sagt att allt såg bra ut, det är ju det viktigaste. Fotbilden var verkligen ursöt. Underbart att höra att du mår bra igen och kan njuta och känna att allt känns ok. Jättefina bilder. Så spännande att få följa dig och Bönan.

Anonym sa...

Åh, vad vad fin h*n är lilla bönan! Visst är det häftigt att se sina barn på UL, det är väl tur att man inte har tillgång till en ultraljudsmaskin jämt för då finns ju risken att man varit där och kollat hela tiden.

Jisses, har du redan gått 20 veckor. Undrar varför det känns som om det går så snabbt när andra än en själv är gravida??? :-) Snart är h*n här ju! Spännnade!

Kram - Malin O

Millan sa...

Anne - jag blev faktiskt ganska forvanad over hur bra bilderna blev. Fast anda ar de valdigt suddiga om man jamfor med vad man faktiskt ser pa skarmen under ULet. Det ar nastan laskigt. Nar den lille lag och kikade mot oss sa kunde vi verkligen se det :-). Nej da vi har inte tagit reda pa konet. Jag var otroligt nyfiken i gar men Ben ar helt klar over att han INTE vill veta och egentligen vill inte jag heller det sa vi sa till fran borjan att vi inte ville att hon avslojade konet for oss. Dock kanner vi oss lite sakra pa att det ar en kille anda.. det kanns liksom sa. Och Bens mamma papekade att om man kollar riktigt noga sa ser det faktiskt ut som en liten snopp pa oversta bilden ;-).
Jag har scannat bilderna forresten for man far ingen CD.

Pernilla - usch hemska tanke att ALLTID vara gravid ;-). Nej din lille plutt ar ju har jatte snart!! Jag tycker att min graviditet gar valdigt fort den har gangen faktiskt. Det hander sa mycket i vara liv just nu med brollop, utlandsresor och annat att det inte ar sa mycket fokus pa sjalva graviditeten och det gor nog att tiden inte sniglar sig fram. Sedan mar jag ju bra nu ocksa sa det beror nog lite pa det.

Millan sa...

Saltis - Usch ja jag tankte massor pa dig i gar. Dessutom hade jag hort en massa hemskt fran andra hall om vad folk fatt reda pa vid ULet sa jag var jatte nervos. Man maste ju anda ha i bakhuvudet sa det ar klart att det ar lite laskigt. Jag kan itne ens forestalla mgi hur det var for er att ga och vanta pa besked :-(. men sa skont att allt visade sig vara bra sedan!!
Vi hade bestamt oss redan innan for att inte fraga om konet... men visst var vi nyfikna och satt anda och spanade for att se om vi kunde se ;-). Vi tror ju pa kille (har alltid antagit att vi far killar eftersom alla i Bens slakt far det) men det ar anda lite spannande att inte veta sakert. Nyfiken ar jag definitivt! :-)

Lullun - Ja det ar verkligen markligt pa ett satt att man itne kanner mer! Det ar ju inte en liten fis pa nagra cm bara langre utan faktiskt en relativt stor krabat. Men de ligger val sa val skyddade att man darfor inte kanner alla rorelser de gor. Fast lustigt nog har jag kannt en massa i gar kvall o nu pa morgonen :-).

Desiree - Ja visst ar det coolt att man kan se allt sa tydligt. Och da ar anda bilderna har valdigt otydliga om man jamfor med vad man ser pa sjalva ultraljudet. Det ar verkligen haftigt och det kanns som om man far 'besoka' sin lille plutt en liten stund. Dock kanns ju den stunden alldeles for kort!!
Jag tycker ocksa om fotbilden!! Tycker att de sma fossingarna ser sa sota ut :-).

Malin - UL ar verkligen haftigt men som sagt... man skulle ju helst vilja vara dar mycket langre och kika och saga hej! Jag blev jatte besviken nar besoket var over! Men glad over att vi for en gang skull fick en sa trevlig tjej som gjorde ULet o som faktiskt var lite exalterad over bebisen (eller hon spelade bra i alla fall). Jag blev lite lipig faktiskt... det har jag inte riktigt varit de andra gangerna.
Jag har hittills kannt att graviditeten har gatt valdigt fort och kanner att det ar helt ok att det ar 4.5 manad kvar sa att vi har tid att 'forbereda oss' (precis som om man kan det) men i gar kande jag att jag verkligen langtar efter den lille nu! Att fa snusa bebis igen.. mysigt! :-).

Mia sa...

Hej,
Vad fina bilder. Tycker det ser ut som om bönan ligger och blåser bubblor på en av bilderna!Och vad fin den på fötterna var! :-)
Ha en bra helg och ta hand om magen.
Kram Mia

Annika sa...

Åh, dessa härliga bilder!!! Visst är det märkligt att se din lilla baby. Underbart.


Jag kallar Karolina för Beenie...det är ett av hennes smeknamn. Tycker det är SÅ gulligt...

Du tog inte reda på könet? Undrar jag på äktamerikanskt vis :-)

Marianne sa...

Å vad fina bilder, och vad roligt att kunna få foto på sin lilla/e redan i magen. Teknikens under.

Skönt att allt är bra! 20 veckor till? Början/mitten av oktober då?

Hoppas du får fortsätta må bra!

Lisa Christensen sa...

Vad söt!! Alla våra ul-bilder har varit jättesuddiga, men jag kanske ska få göra ett nytt ul i Sverige i vecka 32. Vore kul att ha någon bild där man ser något, i London var de så oengagerade och printade bara något på måfå...