CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

torsdag 29 maj 2008

Veckan

Vilken skum vecka det har varit. Allt har liksom gatt fran en extrem till en annan. Forst dagarna pa sjukhuset som nu kanns valdigt avlagsna, sedan brollop i Wales och i gar kvall var det dags for premiaren av 'Sex and the City' filmen.

Nils borjar bli mycket battre aven om han nu har en otrolig hosta. Men tydligen ar det ett gott tecken sager de som vet. Vi sprayar och medicinerar och hoppas att det ska bli battre och battre.

Bens bror Joel och hans flickvan Emily gifte sig i tisdags och vi lyckades faktiskt ha en riktigt trevlig dag i slutandan. Brudparet fick precis en sadan dag de ville ha och forutom att Nils lyckades bada lite i en vattenfontan infor alla gasterna sa gick dagen utan nagra missoden alls.

Brudparet ar kanske inte det mest organiserade av par sa klockan 22 kvallen innan brollopet ringde de for att beratta att de hade en liten kostym for Nils da de ville att alla de fyra pojkarna (Nils, parets egna barn Jack och Josh och deras kusin Michael) skulle ha samma klader pa sig.

Som synes ar Nils pa battringsvagen ;-)

Vi var inte direkt upplagda for brollop dagarna innan men lite ar det ju sa att man har en skyldighet for brudparets skull att ha en bra dag pa deras brollop tycker jag! Och det hade vi faktiskt!!

(Mia - vad tycker du om min utstyrsel? ;-))

Brollopet mellan Joe och Emily var verkligen helt olikt det brollop vi var pa i Italien i April. Det har var ett litet och lugnt brollop (sa lugnt det nu kan bli med 3 trearingar tjoandes) med bara den narmasta familjen och vannerna dar. Sjalva ceremonin holls i radhuset och tog ca 20 minuter - att jamfora med Sara och Jims katolska ceremoni som tog 1.5 timme!! Dessutom var det ett valdigt engelskt brollop. Till middag serverades Roast Lamm, potatis och kokta gronsaker. Kanske inte nagot vi i Sverige skulle anse vara sa festligt men som ar valdigt vanligt har. Jag som inte alls fixar lamm fick en vegetarisk ratt som var riktigt god! For oss var det pa nagot satt lite roligt att brollopen hittills i ar varit sa olika varandra! Nu har vi 'bara' tva kvar att ga pa och jag gissar att de ocksa kommer vara helt olika de tva forsta vi varit pa.

I tisdagskvall var vi hemma ratt sa sent och i gar var det dags for jobb och dagis igen. Nils hade matt bra hela dagen och froknarna kunde ge honom hans medicin utan problem! Pa kvallen var det dags for mig och tjejerna har att ga pa 'Sex and the City' filmens premiar. Det har ar nagot vi sett fram emot i fyra ar nu (sedan serien slutade ga pa TV) och som vi bokat sa fort det var mojligt. Jag tanker inte alls kommentera filmen har eftersom jag gissar att manga av er tanker ga och se den! Dock kan jag saga att Bonan levde rullan i magen HELA filmen och vi undrade efterrat om det beror pa att det ar en tjej och att hon visade sin uppskattning eller en kille som forsokte ta sig ut fran biografen ;-).

Nu ser jag fram emot nagra lugna kvallar hemma med killarna och en lugn helg!!

12 comments:

Lisa Christensen sa...

Nils ser väldigt söt ut på bilderna :) Sex and the City har jag också längtat efter sååå länge! Jag är lite nyfiken på om du tyckte att den levde upp till förväntningarna...

Saltistjejen sa...

Vad härligt att bröllopet ble så lyckat och att ni ahde roligt trots allt som varit innan. Och skönt att Nils är på bättringsvägen. Han ser helt frisk ut på bilderna!! Men jag förstår att det kan ta lite tid innan hans asta är helt "botad" nu med de nya medicinerna.
Det där med olika bröllopstraditioner är nog väldigt beroende på nationalitet och kultur gissar jag. V har ju varit på ett bröllop här i USa och det ar vekrligen helt annorlunda mot ala bröllop jag varit på i Sverige. Men nu är det ju fler o fler svenskar som gifter sig på ett mer "amerikaniserat" vis har jag förstått...

Kul att du verkade gilla flmen. Själv har jag faktiskt aldrig följt serien så jag är inte alls särskilt nyfiken på filmen... Men förstår attt det är en jättestor grej för alla er som troget följde serien.
Ang bönans vildhet i magen under filmen kanske det mer handlade om ljudnivån????? Vi var och såg nya Indiana Jonesfilmen i helgen och ett tag var det riktigt hallaballoo i min mage.. Jag försökte täcka över magen med min tröja för att ljudisolera ngt, men det hjäpte inte så mycket. Trodde annars att vår lilla Skrutta var rätt van vid ljud för jag har inte märkt att hon reagerar så mycket på ljud annars, vlket är bra i en stad som är så bullrig som denna.

Hoppas nu att ni kan få en lugn och skön helg!!!
Kram!

Anonym sa...

Har har filmen preimiar pa fre, eller imorrn alltsa. Men jag far snallt vanta 2 veckor pa min svagerskor, annars far ja ga sjalv....;)

Du...slang in en bild da man far se dig gravid :) Du gommer dig pa avstad sa att saga o jag e sa nyfis....

Desiree sa...

Skönt att höra att lille Nils mår bättre. Det verkar som ni fick både ett vackert och stämningsfullt bröllop. Jag tycker små bröllop kan vara minst lika fina som stora även om de är väldigt olika. Kul att du redan har hunnit se filmen. Jag ska faktiskt gå och se den imorgon och det ser jag jättemycket fram emot. Verkar som bönan alltså gillade filmen och tyckte den var spännande. Kanske en liten Carrie som ligger där inne i din mage ;-)

www.gottablandat.wordpress.com sa...

fina bilder och nils e ju för söööt! skönt att han amr bättre. för att svara pa din fraga har vi inte märkt nagra sideeeffekter pa noel.. mer än att han HATAR att inhalera.. han blir näst intill hysterisk.
skönt med lite lugna kvällar med killarna nu!! kraaam

Marianne sa...

Säger som de övriga: Så skönt att Nils är bättre!

Och det kanske var bra att det var ett lite mindre och lugnare bröllop med tanke på allt ni fick gå igenom under helgen.

Har inte följt serien, men Annika skrev ju så entusiastiskt om den att jag ska försöka hyra avsnitten. Filmen ska man nog inte se förrän efter tv-serien, antar jag.

Ha det nu så lugnt och skönt under resten av veckan!

Millan sa...

Lisa - Ja smakillarna var for sota, men sag lite smaroliga ut eftersom kladerna inte provats innan. Nils hade klader i storlek 1.5-2 ar och de flaggade ratt rejalt medans flugan hangde om halsen pa honom. Men det gjorde inte sa mycket! Speciellt inte som han ratt tidigt under dagen bestamde sig for att ta ett dopp i en fontan och var tvungen att byta klader anda ;-).
Utan att avsloja for mycket sa maste jag saga att jag tycker att SATC gor sig battre i TV-rutan an pa film. Jag tycker om just det dar att det egentligen inte hander sa himla mycket i varje avsnitt utan det ar mer 'eftertanke' som galler. Det hinner man ju inte med i en film som trots allt maste ha lite handling. I filmen blir det lite overdrivet i vissa avseenden tycker jag (bland annat Charlotte som ar lite latt hysterisk) men jag tycker defintivit den ar vard att se och speciellt da med tjejkompisar. Jag skulle INTE ta med Ben och se den! Jag tror att det blir en toppen DVD film att hyra med tjejkompsiar medans man dricker champagne och diskuterar innehallet - det kan man ju inte gora pa bion ;-)

Saltis - ja brollopet var helt klart lyckat och Nils kandes valdigt mycket friskare. Det enda som marks nu ar den skralliga hostan och att han ar sa hes att han later som en tonaring snarare an ett litet barn ;-).
Jag sag faktiskt inte de forsta serierna av SATC utan sag hela grejen nar jag flyttade till England. Jag var inte sa begeistrad i borjan men efter att ha sett dem pa DVD sa gillade jag dem verkligen!
Det kan sakert varit ljudnivan som gjorde bebisen lite extra vild i magen!! Det ar bast att den vanjer sig dock for i Augusti ska vi ga pa REM :-D. Precis som jag gjorde i 9e manaden med Nils ;-). Jag har kollat noga med flera olika barnmorskor och alla sager att det ar ofarligt for barnet och att ljudet inte ar for starkt dar inne i magen. kram!

Ulrica - vad skoj att du ocksa ska se filmen. Ska bli intressant att hora vad du tyckte sedan!
Jag ska ta magbild och lagga in - jag lovar! :-D

Desiree - Jag haller helt klart med dig om att sma brollop kan vara minst lika fina och stamningsfulla som stora! Dock maste jag saga att just radhus brollop inte har samma effekt pa mig som kyrkbrollop. Fraga mig inte varfor...?!
jag ar glad att vi kunde ga eftersom det var Bens bror som gifte sig!! Ja det kanske ar en liten Carrie.. men jag gissar snarare pa en till Leon i bloggvarlden :-).

Lotta - Nils avskyr ocksa att ta sprayen och forsoker med alla medel att slippa. Inte det lattaste pa morgonen nar man ska ivag till jobb och dagis. Men jag hoppas det blir battre nu nar det blir mindre och mindre av den gamla sprayen och bara nagra puffar per dag av den nya!

Marianne - Ja det var riktigt skont att det var ett litet brollop och framst kanske att det var ett familjebrollop dar vi kande de flesta!
Jag rekommenderar helt klart SATC pa dvd!! Jag tycker faktiskt att den gor sig allra bast pa just dvd... jag har svart att folja sadana serier pa tv eftersom jag alltid missar massor av avsnitt...
Nu ska vi definitivt ta det lugnt i manga dagar!! Hoppas jag...

Mia sa...

Hej! Vilka fina kläder du hade på bröllopet! ;-) Kul att de kommer till användning. Vad skönt att Nils mår bättre. Vad söt han var i sina fina kläder!
Sex and the City filmen har premiär här den 21 juni. Vill gärna se den men tror inte att Bjarne är lika road av det. Får se om det blir på bio eller dvd. Hoppas ni får en lugn och skön helg. Vi ska på släktträff i Jönköping i morgon och på söndag kommer mamma o pappa förbi en kort sväng.
Kram Mia

Millan sa...

Mia - ja visst var jag fin :-D Det var en himla tur att jag har fatt lana dina klader for nar jag borjade kika pa klader till brollopet forra veckan hittade jag absolut INGENTING som var snyggt men sa kom jag pa kladerna fran dig. Phew!
Jag skulle nog INTE rekommendera att du tar med Bjarne pa SATC filmen. Jag gissar att Ben skulle ha lamnat salongen ;-)

Anne sa...

Åh, vad fin Nils var i finkläderna. Gillad den blå färgen, snygg. Han ser pigg och på alerten ut också :) Förstår det ska bli skönt med en lugn helg nu, bara vara hemma och ta det lugnt.
Bra du inte skrev detaljer om Sex and the City, ska se den snart jag också. Jag kan dock redan innan jag sett den tänka mig det är lite som du skrev i en kommentar, att den kanske passar bättre på tv för då är det inte full handling och fart hela tiden utan mer "eftertank" (det tyckte jag också om med serien).
Lamm har jag för övrigt väldigt svårt med också, vet inte varför. Gillar ju kött annars, men lamm. Nä, det går inte.

Petchie75 sa...

Säger som Anne, Nils var ju så söt i "kostym" och fluga! Jag har också varit en anti-lamm-person vilket inte riktigt funkar i Spanien där man äter lamm ofta... jag har dock börjat vänja mig vid smaken och kan tycka att det är riktigt gott (så längde det inte är ngt gammalt får som smakar kofta!).
Jag SKA se SaTC i helgen, O vill inte följa med så jag hoppas att svenska Britta hänger med för det skulle vara riktigt tråkigt att gå själv :-(
Trevlig helg, hoppas att den blir riktigt lugn och härlig.

Millan sa...

Anne - Visst var de sota smakillarna!? :-) Jag ville inte skriva nagot om filmen for jag tycker sjalv inte att det ar sa roligt nar nagon skriver exakt vad de tyckte och vad som var bra/daligt for da sitter jag bara o funderar pa det under filmen sedan... Dock ser jag fram emot att hora vad ni andra tyckte sedan :-).
Usch nej, lamm ar verkligen ingen favorit. I england ar det en ratt vanlig ratt att bjuda pa vid tex brollop men jag fixar verkligen inte att ata det. Jag tycker att det smakar ladugard!

Petra - Ah da hoppas jag att du far med dig din svenska kompis for det ar helt klart en film att se ihop med vanner! Jag skulle dock inte vilja se den med Ben for han skulle forstora hela filmen genom att sucka over alla handvaskor och skor tror jag ;-). Nej lamm ar verkligen inte gott och jag kan tanka mig att far smakar annu varre. Jag har lyckats fa i mig lamm nagon gang men da har det varit sa fullspackat med vitlok och orter att man knappt kannt smaken... och det kanns ju lite onodigt att tvinga i sig nagot man verkligen inte tycker om!
Trevlig helg till dig ocksa!! Ser fram emot att hora vad du tyckte om filmen sen!!