CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

måndag 15 september 2008

Helgen i bilder

Trots att Ben inte madde sa dar kanonbra sa blev helgen riktigt mysig maste jag saga. Det hela var hjalpt av att vi ANTLIGEN fick lite sol att njuta av!

I lordags morse akte jag och Nils in till Bristol. Det kandes som en riktig nyhost morgon...

Val dar motte vi upp med Delphine och Peggy utanfor Bristols teater The Hippodrome. Det var inte bara barnen som var exalterade!!

Ceebebies Live var en riktig hojdare. Nils som vanligtvis har myror i baken satt som ett ljus hela forestallningen.

Efter teatern gick vi fyra pa lunch pa Pizza Express. Toppen eftersom de ar sa barnvanliga, ger barnen kritor och pysselblock och sa dar. Tur var val det for bade Peggy och Nils var lite smatt overtrotta och livliga...


Nar vi lunchat klart sa vi hej da till tjejerna och jag och Nils gick ner till stan och at en glass innan det var dags att aka hem igen. Det var varmt och soligt och vi satt nere vid vattnet och njot!

Hu, men glassen var kall...

Val hemma overraskades vi av att Ben orkat sig upp ur sangen och tapetserat fondvaggen nere i hallen. Samma tapet som dar uppe i hallen for att liksom 'binda' ihop de tva vaningarna.

Nils (och jag) var helt slut efter var dag pa stan (och allt atande) sa vi somnade och sov i nagra timmar pa eftermiddagen. Ben var ocksa slut efter tapetserandet sa det var lugna gatan som gallde i nagra timmar. Kvallen var riktigt varm och fin sa vi spenderade den i tradgarden. Bristol ar 'kant' for sina varmluftsballonger men den har sommaren har de knappt vagat sig ut alls. Sa det var ett riktigt 'fint vader tecken' nar himlen plotsligen var full av dem.

Nar Nils somnat at Ben och jag en sen middag pa altanen och sag solen ga ner over Bristol. Det kandes plotsligen som vi fatt en riktig sommardag!

Har syns tydliga tecken av Bens mansforkylning... 3 dagar gammal skaggstubb bland annat ;-).

Det har lustiga lilla molnet var det enda vi sag pa hela dagen nastan.

I sondags akte jag och handlade det sista jag behovde for att packa BB vaskan och alla bebisklader i de sma storlekarna tvattades och hangdes pa tork. Men eftersom vadret inte alls var lika fint i sondags sa torkade inget och nu har vi hela huset fullt av torkande tvatt.... never mind!

Nils och Ben var hemma och tog det lugnt medans jag shoppade.

Det var var helg det. En riktigt mysig en! De narmaste tva veckorna lar det rada lite kaos har hemma eftersom stengolvet ska laggas pa nedervaningen.

19 comments:

Anonym sa...

Vilken mysig helg ni har haft. Tapeten i hallen ser kalasbra ut!! Ta hand om er. Hoppas att Ben mår bättre. Kramar till er alla!!

Emmama sa...

Härlig helg och jättefin tapet! Kul att följa er! :) Dagen i stan låter som en dröm för alla barn! Kram!

Saltistjejen sa...

Vad det låter mysigt! En kalashelg trots att Ben är förkyld.:-)
Tänk att du har bebisväskan packad o klar! Hahaha själv hann jag aldrig med ngt sådant- Jag ahde ju jobbväskan med mig istället.... ;-)
Men vi hade ju tur som bor så nära sjukhuset så M gick ju hem för att hämta lite kläder o saker till mig när jag var inlagd.
Oooo att det sanrt är dags!!!!! Sååååå spännande!
Kram!!!

Petchie75 sa...

Vilken mysig helg, och vad skönt att väggen blev tapetserad trots Bens förkylning - det var strongt gjort av honom. Jag antar att ni både är väldigt ivriga att få allt klart i huset innan lilla bönan kommer ut ;-) Härligt att ni fick en "fint-väder-helg" trots att sommaren är nästan slut. Jag gillar förresten fina engelska höstdagar, de är speciella!
När slutar du förresten att jobba?
Kram!!

Mia sa...

Vilken härlig helg och vilka fina bilder. Vad var det för föreställning ni var på? Skönt att ni ser slutet på renoveringsprojektet. Vi ska precis påbörja vårt med utbyggnad av hallen så nu har vi ett par veckor kaos att vänta!
Kram, kram

Lisa Christensen sa...

Vilka härliga bilder! Ser ut som om ni har lite sommarrester kvar :) Här är det ruggigt och häromdagen såg jag att träden börjar rodna.

Annika sa...

Vilken mysig bild. Det ser höstigt ut på den första bilden. ljuset andas höst, jättefint!
Kul med teater och annat skoj för lille Nils.
Gillar att se helgen i bilder. Det känns nästan som man är med.
OCH, jag ser på din babyikon att du bara har 20 dagar KVAR!! GULP!! Det känns som om det var igår som du berättade att du skulle ha barn.
KRAMAR!!!

Millan sa...

Malin - ja det var en riktigt mysig dag i lordags maste jag saga! Speciellt eftersom det blev sa ovantat fint vader. Det kan man leva pa ett tag!! Ben ar battre men han ar sa dar lite typiskt manligt ynklig ;-). Ringde du i fredags kvall forresten? Kram

Emmama - ja det var en riktig kanondag for Nils. Men sedan var han helt slut och var inte sig sjalv pa hela kvallen. Men det kunde det ju vara vart ;-). Kram

Saltis - det dar med BB vaskan har kants sa himla avlagset eftersom jag ju tror att jag gar over tiden och da kommer ha en massa tid att packa vaskan anr jag ar mammaledig. Forra gangen vet jag att den retade mig nagot kolosalt dar jag gick och vantade pa att forlossningen skulle satta igang ;-). Men som sagt, man vet ju inte och kanske bestammer sig den har bebisen for att den ar fardigbakad snart och da ar det ju kackt att ha en vaska redo. Nu maste jag bara bestamma mig for om jag ska hyra en TENS maskin eller inte... kram!

Petra - jag fick betala for de dar timmarnas tapetsering dagen efter eftersom Ben da knappat orkade ur sangen. Han var sa ynklig sa... och jag kande att mina sympatier borjade ta slut efter 10 dagar av samma forkylning. Men nu verkar han anda vara pa uppgang igen ;-).
Ja visst ar det nagot speciellt med hosten i England!! Jag tycker verkligen om den.. oftast ar det ju lite varmare langre i England an i Sverige. Fast kanske inte i ar da...
Jag ska jobba i exakt 2 veckor till, sa den 1e Oktober ar min forsta mammalediga dag :-).
Kram

Millan sa...

Mia - Vi var pa Cbeebies live. Cbeebies ar nog som Barnkanalen hemma och dar hor alla karaktarer som Bob the Builder osv hemma. De haller just nu pa med en forestallning om atervinning faktiskt och det var den vi var pa. Det var rena drommen for Nils att fa se Postis Per (Postman Pat) och en massa andra karaktarer fran hans barnprogram live!!
Ah vad spannande att ni ska fa en utbyggd hall nu. Du far ta fore och efter foton!!! kram

Lisa - vadret ar lite underligt har just nu. Det ar faktiskt finare an det varit pa hela sommaren pa ett satt, men samtidigt sa har ju temperaturen gatt ner och ligger pa nagra fa grader under natten. I lordags kandes det ruggigt pa morgonen men pa eftermiddagen var det over tjugo grader varmt. Vi kan behova lite sol i det har landet nu!!! Men lite komiskt att vi antligen kunde sitta ute och ata for forsta gangen pa hela sommaren...

Annika - Ja gulp kan man verkligen saga. Hjalp!! Tiden gar jatte fort, framst eftersom vi har sa mycket att gora fram tills fodseln. Forra gangen vet jag att ajg bara satt pa andan och vantade pa slutet men den har gangen kanner jag att liten garna fa stanna inne nagra extra dagar faktiskt sa att vi har mer tid att fardigstalla huset!
Ja i lordags morse var det verkigen riktigt hostligt ute... mysigt pa nagot satt. Jag har gett upp nu och insett att hosten ar har och eftersom jag tycker om hosten sa kanns det helt ok. Kram

Anne sa...

Vad fint det blev med tapeten, den gjorde verkligen mycket. Jag gillar hur ni tänker att den liksom binder ihop med det där uppe. Jag är ju lite tapettokig och ska helt klart ha det i nästa hem (målade väggar är lite trist).
Vilken bra helg, det kanske är extra skoj att ibland bara ha lite egen Nils-mamma tid, då det bara är ni två och att pappa inte alltid är med heller. Karlar med förkylning, det är inte att leka med det inte. Haha... Du kanske inte bodde i Sverige då den där reklamen gick, det var för nåt förkylningdpreparat och reklammannen säger nåt i stil med att "ni kvinnor klagar på hur hemskt det är att föda barn, ni skulle bara veta hur det är för en man att vara förkyld..." Typ nåt sånt.
Så väskan är packad. Oj, vad tiden går fort. 15 oktober har ju jag sagt så bäst att lillkillen/lilltjejejen väntar till dess ;)

Desiree sa...

Vilken härlig dag ni fick du och Nils. Jättesöt bild där Nils tycker att glassen är för kall. Den där fondväggen var ursnygg. Du har verkligen god smak då det gäller tapetval.

Millan sa...

Anne - tack! Faktum ar att tapeten var tankt att enbart vara pa vaggen dar nere men det sag sa kalt och bart ut med morka golv och vita vaggar i hallen dar uppe att vi tankte vi kunde testa med tapeten dar ocksa. Jag kanner mig himla nojd fakiskt! Det gor att huset kanns lite mer fardgit pa nagot satt. Vi hade enbart malade vaggar i var lagenhet o jag var sa otroligt trott pa det. Men jag gissar att jag om nagra ar kommer kanna likadant om fondtapeter ;-)
Det ar faktiskt himla mysigt att spendera lite tid ensam med Nils. Visserligen har vi vara lediga mandagar ihop, men det ar ju lite skillnad att gora nagot ihop sa har.
Hahah jo den dar forkylningsreklamen kommer jag ihag!! Det var lite sa hemma hos oss faktiskt.
15 oktober ar nog ingen dalig gissning och skulle passa mig utmarkt!

Desiree - Tack!! :-) Ja jag och Nils fick en riktigt mysig utflykt tillsammans. Och nastan lite sommarkansla att kunna sitta i solen och ata glass pa en lordagseftermiddag.

Anonym sa...

Ser ut att ha varit en kanondag ute med barnen.
Jättefina bilder också. Jag tycker att det är så skoj att se bilder på Nils. Han växer ju också upp så fort.

Det är SÅÅÅ snyggt hemma hos er och hur det kommer att se ut när det är helt klart kan man bara tänka sig.

Ha det gott och försök att ta det lite lugnt innan bönan tittar ut.

Psst Du är utmanad förresten!

KRAM!

Millan sa...

Jess - ja det ar helt sanslost hur snabbt de sma vaxer. nar man ar med dem varje dag sa ser man ju inte riktigt det, men nar man sedan tittar tillbaka pa foton tagna for ett ar sedan sa blir det valdigt tydligt.
Jag hoppas att jag snart kommer kunna saga att det ar 'fardigt' har hemma... om det nu nagonsin blir det?! Men nu kanns det i alla fall att vi borjar narma oss slutet av renoveringen. I dag har de borjat lagga underlaget som det nya golvet sedan ska laggas pa nasta vecka. Spannande!!!
Da maste jag kika in pa din blogg nu for att se vad jag ar utmanad till!! :-D
Kram

Marianne sa...

Å vilken mysig helg. Kul med barnteater, det blir verkligen en upplevelse för dem. Och nu är det verkligen snart dags. Jag kommer inte ihåg vilket datum jag trodde på, men förhoppningsvis är det bara 19 dagar! Det börjar bli spännande nu!

Skönt att väggen blev klar också. Bara golven kvar nu då? Det blev jättefint med den tapeten där också.

Hur länge till jobbar du förresten?

Millan sa...

Marianne - Ja teatern var en riktig hit och jag maste erkanna att jag inte varit saker pa hur det skulle ga. Nils har vanligtvis myror i baken och sitter aldrig still och tittar pa tv eller filmer utan leker samtidigt. Men han satt som ett ljus och uttryckte gladjetjut nar hans stora favoriter kom uppp pa scenen :-).
Ja nu ar det golven dar nere kvar. Underlaget lades i gar och nasta vecka lags 'klinkers' (fast jag tror inte det heter det egentligen - nagon slags sten ar det i alla fall).
Jag jobbar till den 30e sa forsta dagen mammaledig blir 1e oktober. Jag ar redo for ledigheten nu maste jag saga!!

Anonym sa...

Så roligt, jag tog precis samma bild på det där molnet i lördags. Vi måste bo nära varandra!
//Jennie

Lullun sa...

Åhhh vilken härlig helt och vad skönt att ni äntligen fick lite fint väder. Och skönt att vara klar med bb-förberedelserna också kan jag tänka. Ja, oj vad snart det är nu. Själv har jag i veckan också börjat tänka mer och mer i de banorna, att drömma om att gå runt med en liten i magen alltså. Tanken har ju varit där förr, men känts lite fel pga struligheter i förhållandet senaste par åren. Så därför har jag väl liksom kopplat bort det en hel del. Men nu är de alltså tillbaka (om än inte "hysteriska", bara gulliga), hur orealistiska de nu än må vara. Jungfrufödsel är visst inte något som händer speciellt ofta har jag hört... ;-)

Lullun sa...

Glömde ju helt bort att kommentera på den fina tapeten som nu också kommit på nedervåningen. Jättefint! :-)