CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

torsdag 4 september 2008

Stallningen so far

Tack for alla gissningar om vem Bonan kan tankas vara och nar h*n tanker kika ut. Om man skriver 'kika ut' sa kan man latsas att man inte ska behova ga igenom en forlossning nastan ;-). Nils tror for ovrigt att bebisen tanker komma ut genom naveln. I WISH sager jag bara... Han tror aven att all kommunikation med bebisen maste ske genom naveln och i gar nar jag sagt att bebisen var hungrig (las: jag var hungrig o forsokte overtala Nils att komma och satta sig vid matbordet) drog han upp min troja och latsasmatade bebisen genom naveln.

Just nu ser gissningslistan ut som foljer:

Bonan ar en pojke
Spencer (min arbetskompis) 3/10
Tobbe 4/10
Malin E 4/10
Emily 9/10
Emma 11/10
Farmor (min) 12/10
Samuel 12/10
Marianne 14/10
Malin M 14/10
Ulle 15/10
Anne 15/10
Saltis 15/10
Jana 17/10
Milla 23/10

Bonan ar en flicka
Malin O 6/10
Ben 8/10
Jess 9/10
Annika 10/10
Fritt ur hjartat 12/10
Petra 13/10
Lullun 15/10
Mia 15/10
Emmama 16/10
Cecilia 18/10
Lotta 19/10
Desiree 23/10

Appropa det dar med huruvuda Bonan ar en flicka eller pojke sa har jag alltid varit installd pa att vi far pojkar och enbart pojkar med tanke pa att det bara produceras pojkar hos familjen Saunders. Lite lustigt egentligen for innan dess hade jag nog alltid forestallt mig att jag skulle fa dottrar. Inte sa konstigt kanske eftersom nastan alla dockor man lekte med som barn var i flickformat :-). Hur som helst sa har jag insett att valdigt manga nu antar att jag helst av allt skulle vilja ha en flicka eftersom vi redan har en Nils. En liten kanslig diskussion egentligen som man nog ska tanka sig for ratt sa noga innan man ger sig in i. I mitt fall kan jag arligt saga att hade nagon fragat mig innan jag fick barn sa skulle jag ha svarat att jag helst skulle vilja ha en av varje. Men under bada graviditeterna har det kants helt oviktigt om det ar en pojke eller flicka som ar dar inne. Man vill ju bara ha just det dar barnet som ligger i magen och att det ska komma ut friskt! Allt annat spelar valdigt liten roll.

Och med tanke pa just precis det, sa stor det mig nagot otroligt att det ar sa manga som den har graviditeten sagt saker som: 'Hoppas verkligen det blir en flicka den har gangen' eller 'Nu hoppas ni allt pa en tjej den har gangen' eller liknande. Pa nagot satt far jag kanslan av att manga omkring oss skulle bli lite besvikna om det blir en pojke till. Kanske mycket just pa grund av att det inte fotts nagra flickor alls i vare sig min eller Bens familj sedan 70-talet men anda. Lite trist pa nagot satt. Priset togs i lordags da jag fikade med en kompis jag inte traffat pa evigheter. Nar jag svarade henne att jag ar overtygad om att det ar en pojke i magen sag hon alldeles ledsen ut och sa: 'Oh well... never mind ... lets just hope it's healthy eh?'. Lite hemskt nastan....

Hur som helst sa ar vi otroligt nyfikna pa vem som ar dar inne och det kanns som om nedrakningen har borjat pa allvar nu. Det kanns aven som om tiden som sprungit forbi sa snabbt den har graviditeten kommer att borja ga myyyyycket langsammare nu.

21 comments:

Saltistjejen sa...

O vad spännande det är!!
Och du det där med flicka eller pojke spelar ju verkligen ingen roll alls. Själv var jag ju övertygad om att Ella var en kille tills vi fick motsatsen bevisad vid ultraljudet. Vi fick ju då även beskedet att ngt eventuellt inte var som det skulle med fostret vilket var otroligt jobbigt! Så jag försrår verkligen det där med att könet inte har ngn betydelse alls, men att man hoppas att barnet ska vara friskt.
Sedan har jag även nära vänner som fått barn som inte varit/är "friska" heller, Självklart har det varit jobbigt för dem periodvis, men jag har även insett att det går bra det med. De har jättebra liv nu även om de självklart inte lever på samma sätt längre. Men på ngt vis har detta stärkt mig också. Just det att även om de inte blir som man trott eller hoppats först så kan man ändå ha ett jättebra liv och det fungerar. Jag vet inte riktigt hur det skulle gå är dock eftersom det är så trassligt med sjukvården här. Men i Sverige där alla har rätt till sjukvård så hr de fåttt oerhörd hjälp. Både vid sjukhusvistelser och senare när de resp barnen kommit hem.
Vad gulligt också att Nils funderat ut hur Bönan kan kontaktas och hur Bönan ska komma ut! :-)
Kramar nu till er allihop!!!

Lullun sa...

Åh söta, söta Nils! Helt underbart det där ju. Tänk så mycket tankar han måste tänka. Aaju insisterar ju på att man kissar ut bäbisar på toaletten. Ja, det får ju det hela till att låta väldigt lätt och bra (fast lite äckligt också *hihi*). :-)

Jag förstår dig mht detta med kille och tjej. Det spelar ju liksom ingen roll. Och ska man absolut tänka efter så finns det ju för och nackdelar med allt. En av varje är liksom inte nödvändigtvis det ultimata. Min egen mormor (som var en liten "hobbyhäxa" iofs ;-) ) skrattade mamma rakt upp i ansiktet på sjukhuset när hon precis fått mig; 3:e tjejen. Så hemskt!

Sedan är det ju det där hemska med att andra barnet inte blir lika viktigt som första. Det har jag hört från många. Första barnet blir överöst med presenter från höger och vänster och folk frågar, men ju fler barn som kommer ju mindre uppmärksamhet får de av omgivningen (undantaget då som oftast de allra närmsta så klart). Man kan ju på ett sätt förstå det, men samtidigt är det ju jättehemskt; det är ju ett nytt litet barn som kommit till världen precis som alla "förstabarn".

Jag hoppas allt går bra för er nu den sista, seega tiden och att vad det än visar sig att vara för en filur, att h*n är frisk och kry! :-) Kram!

Millan sa...

Saltis - ja just det jag kommer ihag att du trodde pa kille men sa blev det en tjej och for Jess var det precis tvart om. Dar gick min BMs teori att om en mamma kanner pa sig nagot sa ar det oftast sannt, i stopet ;-). Men usch ja jag kommer ocksa ihag nar du skrev att nagon eventuellt var fel. Maste ha varit nervpirrande dygn att ga och vanta pa provsvar. Inget roligt alls. Man har ju pa nagot satt hela tiden i bakhuvudet en radsla for att nagot ska vara fel! Men man hoppas ju att det inte ar sa.... Men som du skriver sa justerar man ju helt enkelt sin livsstil och forhoppningsvis blir det alltid bra i slutandan anda. Maste ha varit lite laskigt att ha vanner i narheten som fatt sjuka barn. Eller i alla fall maste det gora att man kanske tanker pa det mer nar man sjalv ar gravid. Kram!!!

Lullun - ja det ar en sa rolig alder nu nar man forstar mycket mer av vad de sager och darfor far ta del av deras tankar. Aaju ligger ju i alla fall narmare med sin teori om man sager sa :-). Tycker det later ratt gott om man helt enkelt bara kunde fa kissa ut bebisen... ljuva tanke!
Det ar faktiskt valdigt sant att en av varje kon inte alls behover vara det ultimata!! Egentligen beror det ju valdigt lite pa konet och mycket mer pa hur barnen ar som personer huruvida de tex blir nara som syskon etc.
Det dar med att andra barnet (for att inte tala om tredje!) inte blir lika uppvaktat har jag ocksa hort faktiskt!! Jag tror att alla kanner att det ar nagot valdigt speciellt nar forsta bebisen kommer men nar andra kommer sa ar det 'old news' liksom. Ja jag vet inte, men det kanns ju helt fel i alla fall!! Kram

Anonym sa...

Jag tror att du kommer ha två grabbar precis som jag :-).

Och jag upplevde precis samma sakt när jag väntade Kasper; att folk omkring förväntade sig att vi önskade oss en flicka. Och så fick jag världens underbaraste bebispojke. Att bli besviken över det finns inte i min värld, vare sig under graviditeten eller nu sedan han kom. Vi ville ha en bebis till, inte ett visst kön...

Marianne sa...

Lite omvänd chauvinism jämfört med resten av världen. Bland annat här i Egypten prisas ju sönerna och flickorna är inte så viktiga, och kommentarerna kan bli just som din kompis sa. Den där sjulingsmamman hormonbehandlade sig just för att hon hade tre flickor men ingen pojke ... Nu har de tio barn och han är lantarbetare som inte vet om han får jobb från dag till dag och de bor i en lerhydda utanför Alexandria.

Visst är det hemskt på båda hållen.

Med det inte sagt att det inte är SPÄNNANDE att se vad det blir! Det är det ju. Jättespännande och lika roligt vilket som. Och spännande blir det att se NÄR lilla Bönan tänker titta ut : )

Vad gulligt, att mata bebisen genom naveln. Redan omtänksam storebror, din söte Nils.

Millan sa...

Pernilla - japp det tror jag ocksa :-). Och jag haller med dig.. sjalvklart kommer vi inte bli besvikna om det blir en kille till. Men det ar lite konstigt nastan att det kanns som om man maste forklara det for folk. Tror helt enkelt att de flesta forvantar sig att man som tjej vill ha dottrar!

Millan sa...

Marianne - Jag har faktiskt tankt pa precis det dar med att det ar lite omvant fran andra delar av varlden dar pojkar prisas sa hogt!! Dar ligger det val dock en hel del djupare orsaker bakom onskan efter en son an att man som en kompis sa skulle vilja ha en dotter for att kunna kopa fina klader. Hm...
Visst ar det spannande!! Jag har nu borjat fa den dar kanslan man hade som barn nar julafton borjade narma sig och man antligen skulle fa traffa jultomten igen :-D. Jag forsoker visualisera hur barnet i magen ser ut men det ar omojligt. Jag har svart att tanka mig nagot annat an en 'mini nils' bade till sattet och utseendet :-).

Annika sa...

Gulligt med Nils navelkontakt!! Hihi!!
Och jo, jag kan tro att visan går just sådär angående pojke/flicka. Jag brukar alltid säga att det vore bra att få en till av samma kön eftersom jag har haft och HAR så roligt med min syster. Så om det är en liten gosse som du ska få så är det ju helt underbart inte minst för Nils.
Men, som alla ovan säger, så är det enda vktiga att barnet är friskt. Könet...baahh...
Har precis läst en skitbra bok som heter "Dotter Önskas" av Katerina Janouch. Tyckte jättemkt om den! Den handlar just om detta, pojke/flicka.
Kram!!!!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Tänk att det är så nära nu tills h*n kommer!! Så spännande!
Vad sött av Nils som kommunicerar med bebisen via naveln.. :D

Ja, det där med kön är verkligen en diskussion i sig.
Om jag ska vara riktigt ärlig så hade jag alltid önskat mig en pojke.
Ända sedan jag var liten så har det bara varit pojke som gällt.
Vet inte varför men jag såg mig alltid some en killmamma som lekte med lego och vilda lekar med pojken.
Dockor och rosa fluff har aldrig varit min starka sida. Inte nu för att alla flickor är så men ni kanske förstår hur jag menar.

Naturligtvis spelar det ju ABSOLUT ingen roll i slutändan men visst fanns det en liten speciell längtan där.
Och för mig som fått "vänta" så länge på en mini-mi så hade jag ju nästan blivit lika glad om jag fått en igelkotte. :D

MEN visst hade jag som sagt en liten önskan om en pojke hela tiden, det kan jag vara ärlig och säga. Och Tom hade väl en liten önskan om en tjej.
När vi fick höra att vårt andra mirakel skulle bli en tjej så vande jag mig vid det och såg så fram emot att faktiskt bli tjejmamma.
Men så upptäckte sonografen en pille på skärmen. :D

Fast nu, om det någonsin kommer en till så kan jag ärligt säga att jag inte önskar ett speciellt kön längre. Jag har ju världens bästa bebis nu. Pille eller skrutta spelar ingen roll!

KRAM!

Millan sa...

Annika - jag har last den jag ocksa och tyckte valdigt mycket om den!! Visst vacker den manga tankar!! Jag har valdigt svart att tanka mig in i den dar otroliga onskan efter ett visst kon. Kanske for att jag har hela 4 broder som jag ar valdigt nara och darfor kanner mig ratt hemma med pojkar?! Men samtidigt ar jag valdigt nara min mamma, mormor, moster och kusin och kan darfor kanna att det vore lika roligt med en dotter att fora vidare vara traditioner till :-). Well, what will be will be och jag ar sa nyfiken nu pa vem som finns dar inne!!!!

Millan sa...

Jess - jag tror att jag tanker precis som dig faktiskt!! Fast tvartom.. Jag trodde alltid att jag skulle fa flickor men nar jag sedan traffade Ben och sag att det aldrig blir nagra tjejer i den familjen sa stallde jag liksom in mig pa en kille nar jag var gravid med Nils. Ingen av oss blev det minsta forvanad nar det visade sig vara en liten Nils. Sedan dess har jag liksom alltid sett framfor mig att det definitivt kommer bli tva killar for oss sa darfor kommer det inte heller bli nagon surprise om den har ocksa visar sig vara en kille. Overraskning skulle det dock bli om det blir en tjej...for bada familjerna skulle jag nog vilja pasta!!

Cecilia sa...

Jag var såååå övertygad om att Tindra var en pojke,varför vet jag inte.Jag bara trodde att så var det.Spelar ju ingen roll vad det blir,bara det lilla barnet mår bra.Nu är det ju inte långt kvar,skall bli väldigt spännande!!

Millan sa...

Cecilia - jag undrar om det inte ar ratt sa vanligt att det blir sa. Dvs att om man redan har tex en pojke sa har man svart att se framfor sig att det skulle kunna bli nagot annat.... Ja visst ar det spannande! :-D

www.gottablandat.wordpress.com sa...

testar KOMMENTERA me min nya mobiltel:-)jag gissar flicka 19OKT.KRAM FRAN gottblandat LOTTA

Anonym sa...

Hej hej! Jag tror att det blir en pojke och att det är mellan 10-12 oktober. Mvh Samuel

P.S Det ser så kul ut när ni skriver h*n, eftersom det ser ut som att ni skriver en svordom. :D D.S

Millan sa...

Lotta - det funkar fint :-). Jag lagger till dig pa listan!

Samuel - :-D det har jag inte tankt pa... fast da borde det val sta f*n ;-)?! Jag lagger till dig pa listan med! Kramis

Anonym sa...

Hej vännen,

lite sent kommer mitt svar. Tror på ytterliggare en charmig liten prins!! Som anländer världen den 14.e okt. Hoppas att ni får en underbar helg!! Kramar fr Malin M

Emmama sa...

Något jag la märke till under min graviditet var att många tog tillfället i akt att berätta för mig om sina aborter. Det var något jag hade svårt att forstå att de gjorde aven om jag ju respekterar deras behov av att prata om sina erfarenheter. Detta gjorde dock bara människor som inte hade barn ännu och kanske är det svårt för dom att förstå hur vissa saker tar. Kommer de har kommentarerna du får från folk som har barn? Såklart inte roligt om människor tror att du skulle bli besviken över en pojke till! Hoppas det kommer en glad unge sager jag, det är det man vill ha! ;)

Millan sa...

Malin - ok da lagger jag till dig pa listan! :-)

Emmama - kommentarerna far jag nog egentligen framst fran folk som har barn faktiskt... speciellt de som har flickor sjalva vilket ar lite underligt. De kan ju inte veta hur det ar att ha en kille!! Och kanske ar det darfor? Det ar verkligen skumt att folk borjade beratta om sina aborter nar du var gravid!!! Det har jag faktiskt inte varit med om... dock manga skrarckhistorier om forlossningar! ;-)

Unknown sa...

Nu är det inte mycket kvar! Det ska bli sååå spännande =)

Vänta bara så stor Nils kommer att kännas när bönan väl är här. Det ska hjälpas till och kelas (om än lite för hårt och länge...) så är det för det mesta positivt ;) Lite avundsjuka är oxå att räkna med. Nu när Hugo har börjat bli stor har David gått över till att kela (till förbannelse) med grannens lillkille. Stackarn....men det är i all välmening så vi får väl hålla det i åtanke. Fler småsyskon hade han inte tackat nej till, men det gör vi ;)

Eftersom vi har två små grabbar så tror jag att det blir det för er oxå. Jag håller med Tobbe och tippar på att han kommer den 4/10. Sköt om er allihopa! kram Malin E