CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

söndag 10 maj 2009

Baby Shower


I ar ar det varsta babyboomen bland vara vanner! Jag har flera nara tjejkompisar som ska ha barn och det vantas aven barn pa bade min och Bens sida av slakten. Det ar sa spannande med alla nya sma bebisar som vi snart ska fa lara kanna. Extra spannande ar det att vi faktiskt inte vet om det blir tjejer eller killar hon nagon av dem som vantar!

Forst ut ar Sara som ar beraknad till elfte juni. En manad kvar exakt alltsa och i gar var det dags for hennes babyshower. Det var ingen stor tillstallning alls utan bara vi i narmaste ganget och vi hade verkligen jatte trevligt. Vi hade fixat nagra lekar och 'Afternoon Tea' med en massa gott till och aven en korg full av presenter till Sara och den lille plutten i magen.

Sa har sag det ut i vart vardagsrum innan huvudpersonen dok upp. Pa mitten av bordet star en sa kallad 'nappy cake' som Delphine gjort - gjord av 60 blojor! Bra att ha for Sara nar bebisen kommer och en ratt rolig ide!

Mama Sara!

Sa har reagerade hon pa fragan om hur det kanns att jobba sista dagen pa jobbet pa fredag

Elin och Jana blir ju ocksa mammalediga om nagra manader sa ar lika glada de!

Sara fick lukta och gissa pa innehallet av fyra olika blojor (senap, worchester sauce, mango chutney, mjukost)

Och fick en korg full med presenter

Babyshowerns yngsta deltagare

Medans vi tjejer kalasade har hemma var Ben och Nils och tittade pa cricket. Nar de kom hem stod vi ute pa balkongen och tittade ut over Bristol. Som alltid nar det varit en fin dag sa uppenbarade sig flera luftballonger under kvallen. Det ar nagot fridfullt over dem dar de svavar fram tycker jag och jag ar glad att de ofta flyger over vart hus!

Nu ar helgen slut och det ar bara nagra dagar tills mamma, moster Agneta, Sandra och lille Noel kommer pa besok. Behover jag saga att jag langtar?? :-)

9 comments:

Saltistjejen sa...

Å Vad fint ni ficat! Och vilken jätterolig idé med blöjtårtan! Den kasnke jag snor om vi ev fixar en babyshower här för min kompis som ska ha barn i augusti! :-)
Vi ordnade ju en baby shower för en av mina fd arbetskompisar för för ungefär 1,5 år sedan. Det var superskoj!
Jag är ju helt novis eftersom vi inte har denna tradition i Sverige men det ar väldigt roligt.
Och jag fick veta att de planerat en baby shower för mig också men den var inplanerad till lördagen samma vecka som Ella kom! Fast hon kom ju på onsdagen så hon hann före showern, hahaha! De tyckte ändå de var ute i så god tid. Typ 7 veckor före due date, men hon var ju väldans ivrig och ville ut snabbt! ;-)
Vad mysigt med besök också!
Kram!!

Mia sa...

Vilken mysig baby shower Sara fick och vilken din tårta! Hon är så vacker Sara, inte alls stor för att bara ha en månad kvar! Underbara lilla Sofia blir bara sötare och sötare för varje dag.

Vi har klarat av 2-årskalas här hemma med 20 personer på besök. Som tur var så var det 15 som inte kunde komma!

Puss o kram!

Annika sa...

Lyckad babyshower!
Vilken tur att vädret uppförde sig som det skulle!
Jag förstår att ni hade trevligt på showern! Det är ju alltid kul om showers är lite mindre så att de blir mer personliga.
ER utsikt är ju för underbar!! SUCK!!
Saltis, jag hoppas att du fick din shower ändå, fast after the fact...
KRAM!!

Anonym sa...

Åh, vilka fina bilder. Särkilt den på Sofia. Så söt. Och sen gillade jag den på cupcake:n. Mums vad gott det såg ut. Kul idé med blöjtårtan, jag har sett det här hemma också, men mer som present åt någon som precis fått barn. Och blöjer går det ju alltid åt. Verkar som om ni haft en trevlig "shower". Synd att vi inte har sånt här hemma. Verkar kul :-)

På tal om blöjor så är vi nästa helt blöjfria hemma hos oss. Elliot har nu bara blöja på natten och det beror enbart på att mamma är lat. Blöjan är alltid torr när han vaknar så vi borde snart ta bort även den. Men det är så skönt och vi har nästan inga sopor längre. Annat var det när Totten var nyfödd och även Tilda hade blöja. Store tid, vilket sopberg :-)


Kram //Malin o

Anonym sa...

Vilken härlig baby shower och roliga bilder på Sara! Och söt bild på lilla Sofia!
Du har verkligen ett underbart tjejgäng i Bristol Millan! Jag är lite avis ;-) Eller rättare sagt, jag saknar mitt tjejgäng i Bryssel...
Vilken vacker sista bild på luftballongerna - jag kan riktigt se hur fridfullt det är!
Stor kram!

Millan sa...

Saltis - ja det tycker jag absolut du ska gora. Delphine hade hittat instruktioner om hur man gor dem pa internet tror jag sa sag bara till om du ar intresserad sa ska jag kolla med henne var hon kikade! Hon hade lagt tva babyflaskor fyllda med choklad i mitten som en liten surprise :-).
Jag kommer faktiskt ihag det dar med din babyshower. Visst var det sa att de hade en fest for er efter fodelsen istallet?
Den forsta jag var pa var den de hade for mig innan NIls foddes. Det ar inte nagon engelsk tradition heller men tjejerna tyckte det skulle vara roligt... och det var det ocksa sa sedan dess har vi haft dem for alla i ganget :-).
Kram!!

Mia - ja Sara ar verkligen vackert gravid. Sjalv kanner hon sig kollosal men det ar hon inte! Hon ar liksom inte svullen alls i ansiktet eller sa utan har bara en himla fin mage!! Ska bli sa spannande att se vem som bor dar inne nu :-).
harligt att ni antligen fick kalasat for Oscar. Nastan lite tur att flera inte kunde kanske ;-). Kram

Annika - faktum ar att vi var lite besvikna pa nagra tjejer (Saras kompisar) som sagt att de inte velat komma eftersom vi var radda att Sara skulle bli besviken ... men det blev faktiskt battre sa har. Bara vi som kanner henne bast. Riktigt mysigt och vi fick en hcans att verkligne umgas i nagra timmar!
Ja jag ar valdigt glad for utsikten... sarskilt pa nar det ar fint vader! Kram

Malin - Cupcaken var faktiskt himla god! Jag hade aldrig bakat sadana innan sa jag visste inte hur de skulel bli men de var helt klart lyckade!!
Nappy Cakes trodde jag var alldeles for 'amerikanskt' for att sla hemma i sverige. Men dar ser man...Det ar faktiskt en ratt rolig ide! Man kan ju aven 'fylla den' med olika saker i mitten. Delphine hade lagt i tva nappflaskor men man kan ju ha precis vad man vill!
Sa dina barn ar sa gott som blojfria bada tva nu da. Sa skont!! Det ar sa himla dyrt med blojor... och som sagt det blir ju en valdig massa extra sopor att slanga!
Kram

Petchie - Tack :-). Det var en riktigt lyckad fest maste jag saga! Ja jag ar valdigt glad for mina vanner har i Bristol - bade det har 'internationella ganget' och aven mina svenska kompisar. Det ar ju de som gor att det blir sa mycket lattare att bo har :-). Vad bra att du har ett gang i bryssel att forhoppningsvis komma tillbaka till nu da! Man behover ju goda vanner dar man bor for att kanna sig hemma pa nagot satt...
Kram!

Anna, Fair and True sa...

Vilken rolig idé med blöjtårtan! Vi har ju inte baby showers i Sverige men kan ju ändå vara en rolig idé att ge till någon som precis fått barn!

Jag tycker er tapet är så fin!!

Desiree sa...

Vilken mysig helg. Kul att få höra hur en babyshower går till i England. Verkar som det nästan är identiskt firande som här i USA. Jag har förvisso aldrig varit på någon babyshower själv men har läst om det och hört folk berätta om hur det går till. Kul med så många i din vänkrets som väntar smått :-)

Jag förstår verklgien att du ser fram emot ditt sverigebesök. Vad vacker sista bilden var med luftballongerna i skyn. Det ser så där riktigt vårlikt ut.

Millan sa...

Anna - Ja det var en ratt rolig ide faktiskt och man kan ju fylla den med vad man vill... klader, filtar eller vad som helst egentligen!
Kul att du gillar tapeten! Sjalv ar jag inte riktigt hundra pa just den... vet inte varfor men gissar att det har att gora med resten av moblerna snarare an tapeten som inte kanns ratt :-)

Desiree - Faktum ar att baby shower inte alls ar sa vanligt i england. Ungefar som i sverige tror jag... men nagon borjade med det i vart gang (for mig) och sedan har vi fortsatt eftersom det visade sig vara roligt!! Det ar verkligen spannade med alla bebisar som ar pa g nu!
Ska bli sa roligt med besok hemifran!! kram