CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

söndag 3 maj 2009

Sverige Pasken 2009

Sa nu kommer det ett litet inlagg om var sverigesemester sa har 11 dagar efter att vi kom tillbaks till Bristol igen. Battre sent an aldrig va? ;-)

Som jag skrev tidigare sa hade vi det verkligen lugnt och skont hemma den har gangen. Med undantag av sommaren 2006 da jag och Nils var i sverige i sex veckor sa har jag nog aldrig haft en sa avslappad semester hemma tidigare. Lite ironiskt med tanke pa att jag nog heller aldrig varit nervosare infor en hemresa an den har gangen. Dels var jag valdigt nervos infor att resa ensam med bada barnen for forsta gangen och dels var jag orolig for hur det skulle ga att vara sjalv med barnen i nastan tre veckor. Nils hade gjort sitt basta for att spanna nerverna infor resan genom att trotsa jarnet i nagra veckor innan.

Men jag blev positivt overraskad pa alla punkter! Forst och framst sa var bade personalen och medresenarerna pa flyget fantastiskt trevliga och otippat hjalpsamma. Vi hamnade pa andra sidan gangen fran en farmor som reste med sina tva barnbarn till Sverige. Hon hade bott i england i fyrtio ar och hade gjort otaliga resor sjalv med sina egna barn nar de var sma sa hon visste val hur nervos jag var. Alltsa erbjod hon sig att ha Sofia medan jag tex gick pa toan med Nils och drack en kopp kaffe. Underbart!

I sverige hade vi tre det valdigt mysigt maste jag saga. Bade Nils och Sofia var mestadels pa kanonhumor och det gjorde ju att aven jag var det! Vi hann traffa alla i lugn och ro, och i de flesta fall mer an en gang dessutom, men hann ocksa med att bara vara vi hemma i lilla lagenheten. Efter nagon vecka kandes det nastan som om vi faktiskt bodde i sverige och inte var pa besok och det kandes bra att kanna att vi 'tillhorde' pa nagot satt.

Lite foton fran sverige. Eller rattare sagt.... inte manga sverigefoton men foton pa vanner och bekanta:

Vi hann umgas en hel del med kusinen och sotnosen Melvin. Tanka sig att den har killen ska bli storebror i host. Vi langtar redan efter nasta lillla familjemedlem!

Mormor hann vi ocksa traffa mycket! Vi sags nastan nagot varje dag tror jag och det kandes valdigt lyxigt!

Noels ettarsdag firades med fint kalas

Paskafton borjade vi med att leta paskagg hemma i lagenheten. For forsta gangen hade jag fyllt agget med godis till Nils dessutom!

Eftermiddagen spenderade vi hos min mormor Helga med resten av familjen. Har ar Agneta och Noel.

Stora favoriten Robin var ocksa dar saklart. Killarna lekte pa grasmattan i det fina vadret i flera timmar. Nils var utkladd till paskkarring till att borja med men sjalen akte snart av huvudet eftersom det var sa vamt!

Pa kvallen var vi hos Jessica och hennes familj ute pa Rortangen. Sent pa kvallen tandes en stor brasa nere vid havet.

Andra veckan hemma hann vi med att ha picknick hemma i lagenheten

att ata spagetti med Albin

att fira att Sofia blev sex manader

och att ova Sofia pa att sitta upp. Ni ser kanske att jag bullat upp med mangder av kuddar bakom henne men faktum ar att vid slutet av semestern sa satt hon upp riktigt stadigt!

Vi traffade ocksa vanner pa middagar och fikade sjalvklart alldeles for mycket! Mia och Bjarne sag efter Sofia i nagra timmar en sondag sa att jag och Nils fick lite tid bara vi tva ihop. Vi akte da till ett stort lekcentrum i Goteborg och klattrade i stallningar och akte rushkanor for glatta livet! Nar vi kom tillbaks till Mia och Bjarne hade de fixat middag at oss sa blev riktigt omhandertagna! Sista helgen vi var hemma kom min pappa och hans familj upp for att halsa pa oss i Goteborg vilket var himla mysigt. Men dessvarre har jag inte ett enda foto fran nagra av de har sakerna eftersom kameran glomdes hemma.

Fast vi sjalvklart langtade efter Ben (for att inte tala om hur mycket han saknade oss har hemma!!) sa njot vi av varenda dag i Sverige och tiden sprang ivag alldeles for fort och snart var det dags att aka till Bristol igen. Nu langtar vi till nasta hemresa i sommar och da ska vi nog vara hemma i hela sex veckor! Fast da far Ben komma pa besok i mitten i nagra veckor for annars langtar vi for mycket efter honom!

Idag ar Ben ivag och spelar forsta cricketmatchen for sasongen. Kul for honom men inte lika kul for oss eftersom det innebar att han ar i vag fran tolv pa dagen till nio eller tio pa kvallen varje sondag fram till September nu. Men vi har haft riktigt fint vader idag sa har fikat i tradgarden med vanner sa nagon nod har det egentligen inte gatt pa oss!

9 comments:

www.gottablandat.wordpress.com sa...

åååh vilka mysiga bilder! ni valde ju verkligen rätt period att hälsa på när det var såååå fint väder i sverige. idag e de ett minne blott.. regn och rusk och 11 grader.. vi som haft 20-25 grader nu i 4 veckor!! kraaaaaaaam

Annika sa...

Vilka urfina bilder du har tagit!
OCH vad söta kiddsen ÄR alltså!
Tänk att vädret var så fint då ni var hemma.
Förstår såklart att ni saknade Ben (jag vet hur det är).
Snart är det sommar och dags för ännu en tripp till Sverige. Time flies!!
Kram!

Millan sa...

Lotta - ja det var himla fint vader nar vi var hemma och vi har haft helt ok i England ocksa sedan vi kom tillbaks. Men aven har ar det gratt och trist idag och kallt!! Ben star pa stegar och malar huset pa utsidan och fy sjutton vad kallt och blasigt det ser ut! kram

Annika - tack! Jag tycker dock inte alls att jag fick till sa bra bilder den har gangen. Lusten att fota fanns dar faktiskt inte riktigt konstigt nog. Men nu ar den tillbaks igen :-). Visst ar det trist att vara ifran sina kara men pa nagot satt sa vanjer man sig efter ett tag. Jag tycker att jag och barnen fick till en riktigt mysig vardagsrutin dar hemma pa nagot satt. Men sedan var det ju toppen att traffa Ben igen! kram

Anna, Fair and True sa...

Så Sofia är redan 6 månader! Tänk hur fort tiden går!

Frida sa...

Åh vilka härliga bilder, va fina barn du har. Tiden rusar iväg, tänk att din lilla tjeja är 6 månader redan... Söt som socker!
Perfekt tid att besöka Sverige.
Tack för peppningen, det ska nog gå vägen för oss snart! :-D
Kram Frida

Saltistjejen sa...

Å vad ni verkar haft det mysigt!! :-)
Och himmel av stro Sofia blivit! Duktig tjeje som sitter nu! Hon är så söt och så vääääldigt lik NIls!!! :-)
Det låter underbart att ni kommer spendera så lång tid i Sverige i sommar också!
Stor kram!!!!!

Anonym sa...

Hjälp, vad stor Sofia har blivit. Var tar tiden vägen egentligen???! Stora damen, sitta redan. Det är så smidigt när de lär sig sitta, för då är de med på ett annat sätt och blir ju lite nöjdare. Elliot lärde sig inte sitta förrän efter han lärt sig krypa. Värdelöst. Först var han sur och gnällig fram tills han lärde sig krypa och sen var det ju full rulle!

Jättefina bilder och ni verkar ha haft en mysig semester. Skönt att det funkade så bra att resa själv!

Ha det gott - Malin

Millan sa...

Anna - ja det ar ju helt sanslost vad fort det har halvaret har gatt... hjalp!

Frida - Ja det ar jag saker pa!! :-)

Saltis - ja hon ar verkligen stor nu och jatte lik Nils som han sag ut i samma alder!! De ar totalt olika till sattet men valdigt lika i utseendet :-). jag langtar efter var sommarsemester i Sverige. Hoppas verkligen pa lite sol och varme i ar! Kram

Malin - ja det ar inte klokt! Hon ar sa stor nu var lilla tjej :-). Och plotsligt kan hon ju sa mycket. Hon ar sa med pa nagot satt och inte alls nagon spadis langre! Tiden gar alldels for fort o jag har varsta angesten over att det snart ar dags att borja jobba kanns det som...
jag hoppas komma nerat minst en vecka i sommar sa da hoppas jag vi hinner ses flera ganger! Vet du nar ni aker till Gotland annu? kram

Marianne sa...

Så mysigt att ni har varit hemma! Och vad skönt när det är människor runtomkring som är vänliga och hjälpsamma. Det underlättar!