CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

torsdag 25 juni 2009

Elena

Det ar nagot sa speciellt med en ny bebis. Nagot magiskt. Och det kanns sa stort att se en valdigt nara van bli mamma for forsta gangen. Hur hon knappast kan slita ogonen fran sin lilla bebis fast hon samtidigt ar skor fran forlossningen som fortfaranade finns allt for farskt i hennes minne. Det ar alltid borjan pa nagot stort nar nagon fatt sitt forsta barn. De har blivit foraldrar for forsta gangen och ett helt nytt liv ligger framfor dem.

Lilla Elena ar sa fin! Sa lugnt och harmoniskt lag hon i sin mammas famn och vande sig enbart om for att titta nar hon horde sin pappas rost i rummet. Jag fick en klump i halsen nar Jim, som i vanliga fall ar ratt sa stark och stor person, tittade pa mig med glansiga ogon och konstaterade att Elena ar det finaste han nagonsin sett och att han aldrig varit sa radd tidigare som han var under forlossningen.




Jag kunde ocksa konstatera att tiden gatt sa otroligt fort sedan Sofia var sa dar liten. Det kanns ju inte alls lange sedan. Jag tittade pa lilla Elena som lag i sin mammas famn och sedan pa Sofia som alade sig ur min famn och ner pa golvet och undrade lite vart tiden tagit vagen.

7 comments:

Marianne sa...

Åhh! Ja det är någonting speciellt, verkligen speciellt.

Kramar!

Emmama sa...

Vad fint du skriver! Vilka känslor! Och vilken underbart söt liten göllis! :)

Kram!

Annika sa...

Elena...ett sådant vackert namn...
Idag kommer Karolinas kompis Elena, 13, hit och äter middag med oss...

vackert namn på söt bebis...
Kram!!

Saltistjejen sa...

Men Å. nu blir jag alldeles tårögd igen... Hm, jag minns också så tydligt den där första tiden. Och hur den är magisk precis som du beskriver så fint!
Och det är underbart att se de man tycker mycket om få barn! Man får ju ett speciellt förhållande till de barnen också!
och visst går det snabbt. Den där första tiden när de är yttepyttesmå försvinner väldigt fort.
Kramar!!

Millan sa...

Marianne - ja visst ar det! Kram

Emma - ja visst ar hon gullig!! Jag ville ata upp henne ;-). kram

Annika - jag tycke ocksa namnet ar fint! Och det kanns som om det passar henne redan pa nagot satt.. Sa ni har ocksa en Elena hos er da :-). kram

Saltis - Jag kande verkligen sa igar nar jag sag Sara sitta dar med sin lilla plutt och titta helt nyforalskat pa henne... att hjalp, det dar var ju jag i gar typ. Hur kunde tiden ga sa himla fort?!
Hon var sa fin och sa dar riktigt rofylld! kram

Desiree sa...

Åh så du har äntligen fått träffa lilla söta Elena. Oj vilken liten sötnos. Ja det måste vara en mycket stor känsla och mycket speciellt då man blir förälder för första gången. Jag kan mycket väl tänka mig att det är mycket känslor man går igenom första tiden. Så fin liten tjej. Stort grattis till dina vänner. Jättefin bild på dig när du håller henne.

Anna, Fair and True sa...

Vilken sötis! Och vilken kalufs!

Gillar förresten bilden på trosorna på bloggen! Hade missat att du lagt upp den som profilbild! :)