CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

onsdag 10 juni 2009

Vi Gratulerar....

Den har veckan hander det flera stora och viktiga saker!

I gar var det dags for underbara lillebror Alexander att ta studenten. Ah vad jag hade velat vara i Karlskrona i gar och sett honom komma utspringades fran Chapmanskolan. Det ar ju en ratt stor sak det dar med att ta studenten. Plotsligen blir man lite mer vuxen pa nagot satt och det ar dags att forsoka klura ut vad man vill gora med resten av sitt liv. Naja, det var fjorton ar sedan jag tog studenten och jag har annu inte lyckats komma fram till det tror jag ;-). Har vi riktig tur kanske vi far Alexander som inneboende har i Bristol i host. Vi far val se!! Hur som helst STORT GRATTIS Alexander!

Idag ar det en stor dag for en annan av mina fina broder. Fredrik slutade nian vilket ocksa far raknas till en av de stora skolavslutningarna i livet. Tank sa stora de borjar bli nu mina smabroder! Grattis till dig ocksa Fredrik!!

Och idag fyller ocksa vackraste Jana ar! Henne har jag i alla fall fatt ge en stor kram idag da vi var ute och at fodelsedagslunch tidigare.

Efter den ratt sa trista helgen har veckan hittills varit riktigt handelserik far jag nog saga. I mandags traffade vi en kompis som var pa besok fran Australien. Vi blev vanner nar hon bodde i Bristol och vi bada vantade vara forsta barn men for snart tre ar sedan flyttade de tillbaka hem till Australien och sedan dess har ju traffarna varit minst sagt sporadiska. Det kanna alltid lika underligt att saga hej da och 'vi ses om tva ar'...

I gar var jag pa mote pa jobbet och for forsta gangen hade vi fixat barnvakt at bada barnen. Det var nastan lite nervost att lamna dem men det gick saklart alldeles utmarkt. Vi har flera nya kollegor pa jobbet sa chefen ville att vi alla skulle traffas igar. Pa kvallen var vi ute och at mat och drack vin och for forsta gangen pa valdigt lange vaknade jag i morse och kande mig lite tung i huvudet. Hoppsan! Trevligt hade vi i alla fall :-).

Den har veckan har aven arbetet med att riva ner och bygga en ny utbyggnad darbak pa huset paborjats. Just nu ser baksidan pa huset fullstandigt galet ut och vi ska bara inte tala om hur det ser ut i tradgarden. Man kan ju tycka att jag borde ha vant mig vid renoveringskaos efter tva och ett halvt ar i huset men jag tycker fortfarande att det ar lika jobbigt med allt byggdamm och det fullstandigt kaos som rader i huset nar nagot av de storre jobben gors. Men.... det ska bli valdigt trevligt nar den har delen av renoveringen ar klar!

7 comments:

Anonym sa...

VAAAAAA, har Alexander tagit studenten. Det måste ju vara fel? Det skulle ju innebära att vi är jättegamla nu??? Jag menar, det var väl alldeles nyssens som VI tog studenten och Alexander var typ 5? Och att Fredrik skulle ha gått ut nian tror jag inte på för en minut...

Jag minns ju vår student som igår. Jag minns vad du hade för klänning. Vad Malin hade för klänning. Vad du hade för trosor... Och jag har ett svagt minne av en rom och cola längs hela min vita klänning. Det kan väl inte vara så länge sedan om man minns det så tydligt?

Ja, jo, det är väl bara att inse. Vi börjar ju bli ganska gamla. Men jag fick faktiskt visa leg på systemet förra helgen. Det lever jag länge på :-)

Puss och kram från Nättraby och fam. Olin

Saltistjejen sa...

Jag förstår att det kändes lite långt till Sverige en dag som denna. At du gärna velat vara där för at fira med familjen!
Men om det blir som du skriver så ni får din lillebror som inneboende i höst så kommer ni ju att kunna umgås desto mer! :-) Skoj!
Ni verkar ha haft en riktigt innehållsrik vecka såhär långt! Och mest roliga saker vilket ju var bra efter helgens lilla dipp.
Skoj med jobbträffen också!
Och var det inte härligt att ha barnvakt en hel kväll?!?!?!? Det tyckte jag första gången jag var ute och åt med vänner utan bebis!
KRAM!!

Cecilia sa...

Ja du Millan jag konstaterade också att det är 14 år sedan jag också tog studenten och kände mig genast gammal.
Både studenten och att sluta 9:an är ju stort.Det är ju två nya liv som börjar i och med det.
Jag ser fram emot den dagen vi har barnvakt åt båda barnen faktiskt.Vi har fortfarande inte haft det men förhoppningsvis kanske det kan bli av i sommar.
Kram!

Annika sa...

Bättre vecka följde taskig helg. TUR det!
Och kommande helg lär ju bli bra den också!
KUL om din bror flyttar in hos er i höst. Ska han plugga då?
Det är 24 år sen jag tog studenten och det känns bara såååååååååååå avlägset...
Vad roligt att ni hade en kul kväll med mat och vin i goda vänners sällskap.
KRAM!!

Desiree sa...

Grattis till dina båda bröder. Grattis även till Jana förstås. Kul och spännande att träffa en gammal kär vän från Australien. Det är ju verkligen en lååååång resa mellan England och australien så jag antar att man inte ses direkt ofta. Toppen att det gick så bra att lämna båda barnen. Jag förstår att det måste varit lite pirrigt så där första gången att lämna båda men det var ju som sagt toppen att det gick så bra. Oj vad ni fixar och donar med hus och trädgård. Hi hi ni är lite som bror Dukig i de tre små grisanra
;-)

Anna, Fair and True sa...

Litet åldersglapp mellan dig och dina bröder! Jag tog också studenten för 14 år sedan..evigheter...
Kul att du fick komma iväg och träffa lite kollegor!

Millan sa...

Malin - hahahaha oj oj oj sa du kommer till och med ihag vad jag hade for underklader. Inte illa!! jag kommer ocksa ihag vad alla hade pa sig faktiskt.. och visst minns jag att du spillde pa din klanning ocksa!
Det ar helt otroligt att alexander har tagit studenten. Jag tycker inte alls det kanns lange sedan det var vi som stod dar pa trappan och sjong... Mycket har ju hant sedan dess, men anda... det kunde latt vara nagra ar sedan bara. Lite laskigt!!
Harligt att fa visa leg pa systemet :-). Jag fick faktiskt gora det har pa affaren nar jag skulle kopa vin for nagra veckor sedan. Och da ska man veta att det ar 18 ar for att fa kopa alkohol har... kandes gott! Sarskilt som Nils var med... jag undrar om de trodde att han var min bror?
Kram!

Saltis - ja det ar ju pa sadana dagar man garna hade velat kunna kvista hem lite snabbt och latt. men men... huvudsaken ar ju att han fick en bra dag! :-)
Det har varit en helt ok vecka nu faktiskt. Trots att Sofia verkar ha nagon form av magsjuka sedan i onsdagskvall och vi far byta bloja en gangi timmen.. stackarn. Men hon verkar ha aptit anda.. sa verkar inte ha blivit uttorkad i alla fall!! Det var mycket trevligt att ga ut i tisdagskvall. Vi hade bara barnvakt under eftermiddagens mote dock eftersom Ben var hemma pa kvallen! Var lite nervos eftersom det var forsta gangen nagon annan sag efter bada barnen den eftermiddagen men det hade gatt jatte bra!
Det ar verkligen skont att komma hemifran ibland. Lite mysigt att faktiskt hinna langta efter dem ocksa... och trevligt att bara vara Millan i nagra timmar.
Kram!

Cecilia - ja josses... nu borjar vi 76or bli gamla ;-). Nej... riktigt sa illa ar det val inte. Men visst tyckte man nar man sjalv tog studenten att de som var 30plus var ratt till aren ;-).
Jag och Ben har annu inte varit ute ihop sedan Sofia foddes. Men hon ar ju bara 8 manader sa det kanske ar ok... Men jag ska nog forsoka se om vi kan forsoka fa itll en date bara han och jag nar vi ar i sverige i sommar. Det tycker jag att ni ska gora ocksa!! Synd ni inte bor lite narmare sa kunde vi dubbeldata ;-) Kram

Annika - Nej plugga blir det nog inte for Alexander. Jag tror inte ens han riktigt bestamt sig for att komma annu men jag jobbar pa det ;-). Gissar att det i sa fall blir jobb pa nagon pub eller sa! Skulle vara himla skoj!
Det laskiga ar att jag inte alls tycker att min student kanns langt borta... kommer ihag varenda detailj kanns det som. Vilken harlig dag det var!! Kram

Desiree - hahahahaha nja.... just nu har vi en annan bror duktig i tradgarden som jobbat ;-). En snickare vid namn Tommy som fixar och donar medans han har en mycket snacksalig Nils som star och pratar brevid honom! Inte latt att fa nagot gjort da!!
Ja det ar verkligen skumt nar man traffar en kompis som bor sa langt borta och vet att man inte kommer ses pa valdigt lange igen!
Kram

Anna - ja jag har en bror som bara ar 4 ar yngre men halvbroderna sedan ar 14, 17 och 20 ar yngre. Valdigt skoj faktiskt!! Aldrig har jag val varit sa lycklig som da jag var 14 och fick en lillebror!! Kram