CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

tisdag 23 juni 2009

Midsommarhelg och lite annat


Horde att 36000 personer samlades vid Stone Henge for att fira midsommar i sondags men att de inte fick se nagon sol varesig ga upp eller ner. De skulle ha kommit till oss i Bristol istallet for sa har sag det ut har i sondagskvall. Som om hela Bristol stod i brand.

Sa var midsommar over for det har aret och jag tycker att vi fick en himla trevlig helg. Vi borjade i fredags med fest hos Helena och hennes familj. Vi tjejer traffades redan pa eftermiddagen och at lite traditionell midsommarmiddag och pa kvallen anslot de flesta karlarna och aven ett svengelskt par som jag inte traffat innan men som var valdigt trevliga. Pa kvallen grillades det och faktum ar att vi kunde sitta ute hela kvallen. Kallt var det - men det hor ju till en midsommarkvall :-).


Att forsoka fanga alla sittandes och atandes vid bordet var en omojlighet. Med 9 barn samlade sa var det inte en lugn stund. Men skoj var det och Nils hade sa roligt!

I lordags delade vi i familjen upp oss lite. Sofia och jag akte med taget till Cardiff for att traffa vara kompisar dar och Ben och Nils stannade hemma och umgicks bara de tva. Efter allt intensivt jobb med huset det senaste sa behovde Nils lite pappatid, det marktes!


Ellie och Gwennie ar egentligen Bens basta kompisar fran borjan men nu har nastan jag mer kontakt med dem an Ben har. Men det kanske ar ratt typiskt tjejer att vi ar lite battre pa att halla kontakt med vara vanner? Hur som helst hade vi en himla mysig tjejdag ihop och det var trist att saga hej da nar det var dags for mig och Sofia att aka hem till Bristol igen.

I sondags tog vi det betydligt lugnare. Ben spelade cricket som vanligt och jag och barnen akte till farmor Janet och umgicks med henne. Sofia hann aven med att ova sig pa att krypa lite. Det gar inget vidare och frustrationen ar STOR. Hon vill sa garna och skriker till av ilska nar det inte gar som hon vill.




Hon far fortsatta ova sig sa hander det val till slut!

8 comments:

Marianne sa...

36.000! Wow! Men vilken otur de hade! Jag är lite dålig på geografin i UK, ligger Stonehenge nära er?

NI hade det mysigt i helgen i alla fall, det var det viktigaste! Sofia är på god väg att krypa, det märks. Snart har du henne runt benen var du än är - eller tvärtom, får jaga henne : )

KRAM!

Annika sa...

Jag är också impad över folkmängden i Stonehenge---
Är det ett ställa man går till av tradition för att fira sommarsolståndet?

Sofia är så gosigt, gosego!! GUD vad söt hon är!
ER helg var ju så bra den kunde vara. Mysigt!!

Kram!!

Saltistjejen sa...

Vilken mysig, rolig och härlig helg ni hade! Midsommaren blev ju väldigt lyckad också. Måste vara roligt för både Nils och Sofia att ni känner så många med barn. Här känner vi knappt några. Om man inte räknar med de föräldrar vi träffat via dagis, men vi umgås ju inte mycket med dem på fritiden...
Så Sofia håller på att lära sig krypa. Visst känns det så hjärteknipande på ngt vis att se dem kämpa så mycket utan att lyckas. Och att sedan se hur arga de blir. man vill liksom hjälpa men det går ju inte. ;-)
Bra att Nils fick lite kvalitetstid med Ben också. Tror det är rätt viktigt för barnen när de är lite äldre att de kan få vara ensamma med vardera föräldern ibland.
Kram!!

Mia sa...

Vilken stor tjej som försöker krypa! Sötnos! Ni verkar ha haft en härlig midsommarhelg med hela gänget. Åh vad kul att Sara fått en liten tjej! Hälsa och gratta massor! Kram!

Frida sa...

Hej, Jag hade inte en aning om det där med Stonehedge! Det ser ut som att ni hade det riktigt trevligt på Midsommar! Det ser svenskt ut. :-)
Pappatid är viktigt, precis som mammatid och det märks när det är ett underskott av någotdera.
Va söt hon är, er lilla tjej.
Snart så far hon fram som en liten raket.
Ha en riktigt bra vecka.
Kram Frida

Millan sa...

Marianne - ja nu har jag ingen englandskarta framfor mig men om jag kommer ihag ratt fran nar vi akte dit (med Mia och hennes man faktiskt :-)) sa tog det runt en och en halv timme att kora dit. Det ligger sydost fran oss sett tror jag. Jag fattar inte hur 36000 personer kunde fa plats!
Du har helt ratt i att det snart blir att springa efter Sofia. redan nu vill hon inte sitta stilla mer an nagra minuter och sedan vill hon ha hjalp att sta upp och utforska varlden. kram

Annika - ja det ar lite tradition att aka till Stone Henge och fira midsommar i england. Fast det verkar vara mest de som ar lite at hippie hallet som aker dit. (fast det kan vara en bild som jag fatt av misstag... jag vet inte).
Tack! Ja Sofia ar himla go just nu!! Hon ar visserligen hostig och darfor ratt sa gnallig men mestadels sa ar hon anda sa glad hela tiden! Varje morgon mots vi av ett stort leende nar det ar dags att ga upp. Det ar ju inte helt fel att borja dagen sa :-). Kram!

Saltis - Det kanns verkligen som om man skulle vilja kunna lara dem att krypa. Men just det ar ju nagot de maste komma underfull med sjalva. Hon blir sa arg sa arg... skriker till sa dar kort och avhugget. Hon ser dock for sot ut nar hon ligger dar med rumpan i vadret :-0.
Det kanns aven att hon borjar bli lite storre nu... hon ar inte riktigt var lilla spadis langre. Vi ska aka och halsa pa Sara och Elena i eftermiddag och jag gissar att det kommer kannas som om Sofia blir jatte stor nu nar det finns en ny bebis bland vannerna!
Det ar verkligen skoj att ha lart kanna sa manga med barn! Ar detinga av era vanner som borjar skaffa annu? Sedan missade ni val det mesta av foraldrargruppen?? Annars ar det ju oftast dar som man lar kanna nagra. Finns det nagra fran dagiset som ni kanske skulle kunna umgas med? I den aldern som Sofia och Ella ar nu sa spelar det ju valdigt liten roll egentligen, men det ar roligt sen nar barnen ar lite aldre!
Det dar med egentid med ena foraldern kanns valdigt viktig. Nu nar Sofia inte ammas langre sa borde vi nog se till att jag och Nils far tid ihop och Ben och Sofia ocksa!
Kram!

Mia - ja nu borjar det bli en riktigt liten toddler av varn lillplutt... hjalp vad tiden gar!
Jag ska absolut halsa och gratta. Forhoppningsvis far jag traffa dem i eftermiddag. Kram och ha det jatte bra pa semestern pa Oland!

Frida - nej det visste inte jag heller om innan jag flyttade hit tror jag. Det verkar vara en ratt bohemisk samling manniskor som aker dit och firar . I alla fall de jag kanner till som aker dit...
Ja det blev en himla trevlig midsommar. Forsta gangen jag firade med svenskar har faktiskt. Hoppas vi kan fortsatta var tradition.
Ja nu ar det myror i baken pa sofia sa det drojer nog inte innan hon ar pa precis allting for att utforska :-).
kram!

Emmama sa...

Duktig! :) Och vilken mysigt midsommarfirande! Kram!

Anna, Fair and True sa...

Ser ut som ni hade en bra midsommarhelg!

Tror som du att (i alla fall generellt sett) i tjejer är bättre på att hålla kontakten med vänner och släkt). Men det kan vara som i boken "Familjens projektledare säger upp sig": vi kvinnor uppfostras till att ta det ansvaret.